PRA310 Dijital ReklamcılıkKurumsal BilgilerAkademik Programlar Halkla İlişkiler ve ReklamcılıkÖğrenciler İçin Bilgiler
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PRA310
Ders İsmi: Dijital Reklamcılık
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. Kübra ÇORAPSIZ
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu derste öğrencilerin; yeni medya teknolojileri ile gelişen dijital reklamcılık kavramı ve dijital reklamcılık türleri hakkında bilgi sahibi olmaları amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Bu dersin içeriği; yeni iletişim teknolojileri ve reklamcılık ilişkisi, dijital reklamcılığın gelişimi, dijital reklamcılığın özellikleri, dijital reklamcılık modelleri, sosyal medya reklamcılığı, adwords, reklam kanallarının yönetilmesi gibi konulardan oluşmaktadır

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Bu ders ile öğrenciler yeni medya kavramı, dijitalleşme, yeni medyanın özellikleri, dijital reklam türleri, dijital reklamcılığın özellikleri, dijital reklamcılığın tarihi gibi kuramsal konularda bilgi sahibi olur.
2) Bu ders ile öğrenci yapay zeka teknolojisinin dijital reklamcılık alanında yaratacağı etkileri öğrenir ve buna göre mesleki açıdan nasıl hazırlıklı olması gerektiğini öğrenir.
3) Bu ders ile öğrenci dijital reklam kampanya strateji ve taktiklerini öğrenir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Bu ders ile öğrenciler dijital reklam kampanyası hazırlama becerisine sahip olur.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Bu ders ile öğrenci ekip çalışması yapma becerisi kazanır.
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Bu ders ile öğrenci dijitalleşmenin mesleki anlamda halkla ilişkiler ve reklam alanını nasıl etkileyeceğini öğrenir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Bu ders ile öğrenci tek başına da dijital reklam kampanyası yapma becerisini kazanır.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş - Yeni Medya Teknolojilerinin Temel Özellikleri R.Gülay Öztürk, Dijital Reklamcılık ve Gençlik, 2013. Beta Yayınları.
2) Yeni Medya ve Reklamcılık R.Gülay Öztürk, Dijital Reklamcılık ve Gençlik, 2013. Beta Yayınları. Dijital Pazarlamada Yeni Kavramlar: Akademi Ne Söyler, Sektör Nasıl Algılar? Editör:Gülay Öztürk, Beta Yayınları, 2020.
3) Dijital Reklamcılık, Özellikleri ve Modelleri R.Gülay Öztürk, Dijital Reklamcılık ve Gençlik, 2013. Beta Yayınları. Dijital Pazarlamada Yeni Kavramlar: Akademi Ne Söyler, Sektör Nasıl Algılar? Editör:Gülay Öztürk, Beta Yayınları, 2020. Future of Advertising, Joe Cappo. McGraw Hill, 1st. Edition. F. V. Dyck, Yeni Nesil Reklamcılık, The Kitap, İstanbul, 2014
4) Dijital Reklamcılık Stratejileri R.Gülay Öztürk, Dijital Reklamcılık ve Gençlik, 2013. Beta Yayınları. Dijital Pazarlamada Yeni Kavramlar: Akademi Ne Söyler, Sektör Nasıl Algılar? Editör:Gülay Öztürk, Beta Yayınları, 2020. Future of Advertising, Joe Cappo. McGraw Hill, 1st. Edition. F. V. Dyck, Yeni Nesil Reklamcılık, The Kitap, İstanbul, 2014
5) Dijital Reklamcılığının Avantajları ve Dezavantajları R.Gülay Öztürk, Dijital Reklamcılık ve Gençlik, 2013. Beta Yayınları. Dijital Pazarlamada Yeni Kavramlar: Akademi Ne Söyler, Sektör Nasıl Algılar? Editör:Gülay Öztürk, Beta Yayınları, 2020. Future of Advertising, Joe Cappo. McGraw Hill, 1st. Edition. F. V. Dyck, Yeni Nesil Reklamcılık, The Kitap, İstanbul, 2014
6) Dijital Reklamcılık Türleri: İnternet Reklamcılığı - Sosyal Medya Reklamları ve Adwords R.Gülay Öztürk, Dijital Reklamcılık ve Gençlik, 2013. Beta Yayınları. Dijital Pazarlamada Yeni Kavramlar: Akademi Ne Söyler, Sektör Nasıl Algılar? Editör:Gülay Öztürk, Beta Yayınları, 2020. Future of Advertising, Joe Cappo. McGraw Hill, 1st. Edition. F. V. Dyck, Yeni Nesil Reklamcılık, The Kitap, İstanbul, 2014
7) Dijital Reklamcılık Türleri: Mobil Reklamlar, Oyuniçi Reklamlar R.Gülay Öztürk, Dijital Reklamcılık ve Gençlik, 2013. Beta Yayınları. Dijital Pazarlamada Yeni Kavramlar: Akademi Ne Söyler, Sektör Nasıl Algılar? Editör:Gülay Öztürk, Beta Yayınları, 2020. Future of Advertising, Joe Cappo. McGraw Hill, 1st. Edition. F. V. Dyck, Yeni Nesil Reklamcılık, The Kitap, İstanbul, 2014
8) Yarıyıl içi sınavları -
9) Dijital Reklamcılık Türleri: Banner Reklamlar, Influencer Kullanımı, Native Reklamlar, Yapay Zeka Reklamları, Viral Reklamlar, Gerçek Zamanlı Reklamlar R.Gülay Öztürk, Dijital Reklamcılık ve Gençlik, 2013. Beta Yayınları. Dijital Pazarlamada Yeni Kavramlar: Akademi Ne Söyler, Sektör Nasıl Algılar? Editör:Gülay Öztürk, Beta Yayınları, 2020. Future of Advertising, Joe Cappo. McGraw Hill, 1st. Edition. F. V. Dyck, Yeni Nesil Reklamcılık, The Kitap, İstanbul, 2014
10) Yapay Zekanın Dijital Reklamcılık Üzerindeki Etkileri, Dijital Reklamcılıkta yasal ve etik Düzenlemeler Yapay Zeka ve Medya, Ferhat Zengin ve Bahadır Kapır, Doruk Yayınları,2022. The Future of Advertising, Joe Cappo. McGraw Hill, 1st. Edition. F. V. Dyck, Yeni Nesil Reklamcılık, The Kitap, İstanbul, 2014
11) Öğrenci Sunumları -
12) Öğrenci Sunumları -
13) Öğrenci Sunumları -
14) Öğrenci Sunumları -
15) Öğrenci sunumları -
16) Yarıyıl Sonu Sınavları -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Gülay Öztürk, Dijital Reklamcılık ve Gençlik, Beta Yayınları.2013.
F. V. Dyck, Yeni Nesil Reklamcılık, The Kitap, İstanbul, 2014 150 Soruda Geleneksel ve Dijital Reklamcılık, Recep Yılmaz ve M. Nur Erdem. 2006. 1.
Baskı, Umuttepe Yayınları

Diğer Kaynaklar: Gülay Öztürk, Dijital Reklamcılık ve Gençlik , Beta Yayınları.2013.
F. V. Dyck, Yeni Nesil Reklamcılık, The Kitap, İstanbul, 2014 150 Soruda Geleneksel ve Dijital Reklamcılık, Recep Yılmaz ve M. Nur Erdem. 2006. 1.
Baskı, Umuttepe Yayınları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

6

7

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir.
2) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir.
3) Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir.
4) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir.
5) Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir.
6) İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir.
7) Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir.
8) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir.
9) Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir.
10) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir.
11) Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir.
12) En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir.
13) Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir.
14) Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir.
15) Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir.
16) Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir. 5
2) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir. 3
3) Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir. 5
4) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir. 5
5) Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir. 5
6) İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir. 1
7) Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir. 5
8) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir. 5
9) Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir. 5
10) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir. 5
11) Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir. 5
12) En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir. 1
13) Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir. 5
14) Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir. 5
15) Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir. 5
16) Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Grup çalışması ve ödevi
Seminer
Soru cevap/ Tartışma
Örnek olay çalışması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Bireysel Proje
Grup Projesi
Bilgisayar Destekli Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 40
Sunum 1 % 10
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sunum / Seminer 5 3 15
Ödevler 15 3 45
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 104