RTC391 MitolojiKurumsal BilgilerAkademik Programlar Halkla İlişkiler ve ReklamcılıkÖğrenciler İçin Bilgiler
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: RTC391
Ders İsmi: Mitoloji
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Genel Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Neşe KARS TAYANÇ
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. Neşe KARS TAYANÇ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilerin, Anadolu kökenli mitoslardan yola çıkarak bugünün dünyasındaki uygarlıkların dayanaklarını, Anadolu’da ve Dünya’da yaşamış uygarlıkların yaşam biçimleri, söylenceleri ve mitolojik hikâyelerini öğrenmelerini ve evrensel düşünceye ulaşmalarını sağlamak amaçlanmaktadır. yanı sıra, başta Anadolu kökenli Yunan mitolojisi ve diğer mitolojileri de değinilerek öğrencilerin bakış açısını objektifleştirmesi amaç edinilmiştir.
Dersin İçeriği: Mit, mitoloji kavramlarının tanımlanması, Anadolu ve Dünya mitolojisinin yeri ve öneminin yanında Anadolu’da ve Dünya’da yaşamış uygarlıkların yaşam biçimleri, söylenceleri ve mitolojik hikâyeleri bu dersin konusunu oluşturmaktadır. Mitlerin doğuşu; Yunan ve Roma mitolojisinin kaynakları; Yunan mitolojisine göre evrenin oluşumu; Yunan mitolojisinde başlıca kişilikler ve efsaneleri; Yunan mitlerinin diğer kültürlerdeki mitlere etkileri; Anadolu mitlerinden başlanarak Mezopotamya, Yunan ve Roma, mitolojileri irdelenmektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Öğrenciler bu derste; mitlerin çıkış noktaları, mitlerin önemi ve ortak özellikleri konularında bilgi sahibi olur.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Farklı kültür mitolojileri ile ilgili bilgilenme, karşılaştırma yaparak bağlantılar kurma yetisini öğrenebilme
2) Anadolu kökenli Yunan, Roma ile Anadolu'da kurulmuş olan Hitit, Sümer, Frig Mitolojilerinde geçen söylenceleri günümüzdeki sosyal yaşantısı ile ilişkilendirebilme becerisi kazanır.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Yunan Mitolojisinin yansıtıldığı görsel yapıtları çözümleyebilme
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Öğrenciler mitolojilerin ve arketiplerin insan hayatına yansıyışı ve uygulanışı özelinde gelişen süreçleri yönetebilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Mit, Mitos, Mitoloji nedir? Mitosların özellikleri
2) İnsan Yaşamında Mitlerin Yeri ve Önemi
3) Mitolojinin Kaynakları, Anadolu'lu mitos yaratıcıları Homeros ve Hesiodos
4) Yaratılış Mitosları ve Evrenin Yaratılışı- Hesiodos'un Teogonia'sı
5) İnsanın Yaratılış Mitosları ve Olympos'lu Tanrılar
6) Yunan Mitolojisinde Tanrılar ve Yaratılış süreçleri, Yunan Tanrıları ve Özellikleri
7) Tanrıların Kahramanlıkları, Olağanüstü Yarı Tanrı ve Ölümlüler
8) Ara Sınav
9) Yunan Mitolojisinde yarı ölümlü, ölümsüz tanrı ve tanrıçalar (Herakles,Prometheus,Demeter vb..)
10) Anadolu ve Eski Türk Mitolojisinde Kavramlar ve Tanrılar
11) Hatti /Anadolu Kökenli Mitler ve Mitoslar
12) Hitit Mitolojisi ve Hitit Mitolojisinin Başlıca Tanrı ve Tanrıçaları
13) Anadolu'ya Özgü Efsaneler
14) Sümer Mitolojisi ve Sümer Mitosları
15) Sümer Destanları/ Ödev sunumları
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: FBU Mitoloji Dersi Notları- Neşe Kars Tayanç
Diğer Kaynaklar: Halikarnas Balıkçısı, Anadolu Tanrıları
Halikarnas Balıkçısı, Anadolu Efsaneleri
Azra Erhat, Mitoloji Sözlüğü
John Fiske, Mitler ve mitleri yapanlar: eski masalların ve batıl inançların karşılaştırmalı mitoloji tarafından incelenmesi

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir.
2) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir.
3) Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir.
4) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir.
5) Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir.
6) İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir.
7) Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir.
8) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir.
9) Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir.
10) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir.
11) Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir.
12) En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir.
13) Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir.
14) Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir.
15) Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir.
16) Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir.
2) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir.
3) Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir.
4) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir.
5) Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir.
6) İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir.
7) Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir.
8) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir.
9) Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir.
10) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir.
11) Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir.
12) En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir.
13) Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir.
14) Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir.
15) Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir.
16) Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Ders
Okuma
Ödev
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Ödevler 1 18 18
Ara Sınavlar 1 18 18
Final 1 25 25
Toplam İş Yükü 89