Halkla İlişkiler ve Reklamcılık | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MED352 | ||||||||
Ders İsmi: | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp Uygulamaları | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Genel Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. Cansu MERT | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. Cansu MERT |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı; Geleneksel ve tamamlayıcı tıp uygulamalarını tanıma ve uygulama yöntemlerini anlama, geleneksel ve tamamlayıcı tıp uygulamalarının bilimsel temellerini ve modern tıptaki rolünü incelemek. Bu uygulamaların klinik çalışmalarda ve bilimsel araştırmalarda elde edilen bulgularını değerlendirmek. Geleneksel ve tamamlayıcı tıp uygulamalarının modern tıp ile nasıl entegre edilebileceğini ve iki sistem arasındaki işbirliğinin önemini öğrenmek. Multidisipliner yaklaşımlar ve sağlık hizmetleri üzerindeki etkilerini incelemek. Bu uygulamaların hasta memnuniyeti, tedavi sonuçları ve genel sağlık üzerine olan katkılarını değerlendirmek. Geleneksel ve tamamlayıcı tıp alanında eğitim ve sertifikasyon süreçlerini anlamak, eğitim gereklilikleri, profesyonel yeterlilik ve sertifikasyon gereksinimlerini incelemek. Geleneksel ve tamamlayıcı tıp uygulamalarının yasal düzenlemelerini ve etik standartlarını öğrenmek. Farklı ülkelerdeki yasal çerçeveleri ve uygulama gerekliliklerini karşılaştırmak. Geleneksel ve tamamlayıcı tıp uygulamalarıyla ilgili vaka çalışmaları ile bu yöntemlerin pratikteki etkinliğini ve hasta deneyimlerini değerlendirmek. |
Dersin İçeriği: | Giriş ve Temel Kavramlar Akupunktur Ozon Tedavisi Sülük Tedavisi Magot Tedavisi (Maggot Therapy) Refleksoloji Hipnoz Müzik Terapi Şifalı Bitkiler ve Fitoterapi Geleneksel Masaj ve Manipülasyon Teknikleri Naturopati ve Beslenme Geleneksel Psikoterapi ve Zihin-Beden Teknikleri Geleneksel Tıp ve Modern Tıpta Entegrasyon Etik, Güvenlik ve Derleme |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş ve Temel Kavramlar • Dersin Tanıtımı: İçerik, hedefler, değerlendirme yöntemleri • Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp Nedir?: Temel prensipler ve uygulama alanları • Geleneksel ve Modern Tıbbın Kesişim Noktaları | öğretim elemanı ders notları |
2) | Akupunktur • Akupunkturun Temel İlkeleri: Qi, Meridyenler, Yin-Yang • Akupunktur Noktaları ve Seanslar • Akupunkturun Modern Tıptaki Yeri ve Araştırmalar | öğretim elemanı ders notları |
3) | Ozon Tedavisi • Ozon Tedavisinin Tarihçesi ve Temel İlkeleri • Uygulama Yöntemleri ve Faydaları • Ozon Tedavisinin Güvenliği ve Bilimsel Araştırmalar | öğretim elemanı ders notları |
4) | Sülük Tedavisi • Sülük Tedavisinin Tarihçesi ve Temel İlkeleri • Uygulama Yöntemleri, Faydaları ve Riskler • Sülük Tedavisinin Modern Tıpta Kullanımı | öğretim elemanı ders notları |
5) | Magot Tedavisi (Maggot Therapy) • Maggot Terapisinin Tarihçesi ve Temel İlkeleri • Uygulama Yöntemleri ve İyileşme Süreci • Maggot Terapisinin Klinik Uygulamaları ve Araştırmalar | öğretim elemanı ders notları |
6) | Refleksoloji • Refleksolojinin Temel İlkeleri ve Tarihçesi • Ayak ve El Refleks Noktaları • Refleksolojinin Fiziksel ve Psikolojik Faydaları | öğretim elemanı ders notları |
7) | Hipnoz • Hipnozun Temel İlkeleri ve Tarihçesi • Hipnoz Teknikleri ve Uygulama Alanları • Hipnozun Psikolojik ve Fiziksel Sağlık Üzerindeki Etkileri | öğretim elemanı ders notları |
8) | Ara sınavlar | |
9) | Müzik Terapi • Müzik Terapisinin Temel İlkeleri ve Tarihçesi • Müzik Terapi Teknikleri ve Uygulama Alanları • Müzik Terapisinin Psikolojik ve Fiziksel Sağlık Üzerindeki Etkileri | öğretim elemanı ders notları |
10) | Şifalı Bitkiler ve Fitoterapi • Şifalı Bitkilerin Tarihçesi ve Kullanım Alanları • Fitoterapi Yöntemleri ve Uygulamaları • Bitkisel İlaçların Güvenliği ve Etkileşimleri | öğretim elemanı ders notları |
11) | Geleneksel Masaj ve Manipülasyon Teknikleri • Masajın Temel Türleri ve Teknikleri • Klasik Masaj ve Alternatif Masaj Türleri • Masajın Fiziksel ve Psikolojik Faydaları | öğretim elemanı ders notları |
12) | Naturopati ve Beslenme • Naturopatinin Temel İlkeleri ve Tedavi Yaklaşımları • Doğal Beslenme ve Detoks Programları • Naturopatik Diyet ve Sağlık | öğretim elemanı ders notları |
13) | Geleneksel Psikoterapi ve Zihin-Beden Teknikleri • Meditasyon, Yoga ve Qi Gong'un Sağlık Üzerindeki Etkileri • Zihin-Beden İlişkisi ve Geleneksel Psikoterapi Yöntemleri • Stres Yönetimi ve Psikolojik İyi Oluş | öğretim elemanı ders notları |
14) | Geleneksel Tıp ve Modern Tıpta Entegrasyon | öğretim elemanı ders notları |
15) | Etik, Güvenlik ve Derleme • Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıpta Etik Sorunlar • Tedavi Güvenliği ve Hasta Hakları • Araştırma ve Kanıta Dayalı Tıp • Dersin Genel Değerlendirmesi ve Öğrenme Çıktıları | öğretim elemanı ders notları |
16) | Final sınavları |
Ders Notları / Kitaplar: | Öğretim elemanı ders notları / lecturer notes |
Diğer Kaynaklar: | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp Uygulamalarında Tıbbi Uygulama Hataları, (2023) Bora Büken, Aysun Baransel Isır, Rıza Yılmaz (Eds) -Akademisyen Kitabevi Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp Uygulamaları-Dünden Bugüne, Nereden Nereye? (2019), Serpil Demirağ (Ed)- Hipokrat Kitabevi |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
4 |
6 |
7 |
2 |
3 |
5 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir. | |||||||||||||||
2) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir. | |||||||||||||||
3) Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir. | |||||||||||||||
4) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir. | |||||||||||||||
5) Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir. | |||||||||||||||
6) İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir. | |||||||||||||||
7) Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir. | |||||||||||||||
8) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir. | |||||||||||||||
9) Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir. | |||||||||||||||
10) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir. | |||||||||||||||
11) Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir. | |||||||||||||||
12) En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir. | |||||||||||||||
13) Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir. | |||||||||||||||
14) Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir. | |||||||||||||||
15) Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir. | |||||||||||||||
16) Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir. | |
2) | Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir. | |
3) | Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir. | |
4) | Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir. | |
5) | Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir. | |
6) | İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir. | |
7) | Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir. | |
8) | Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir. | |
9) | Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir. | |
10) | Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir. | |
11) | Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir. | |
12) | En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir. | |
13) | Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir. | |
14) | Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir. | |
15) | Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir. | |
16) | Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder. |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Ders | |
Okuma | |
Problem Çözme | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 35 |
Final | 1 | % 60 |
Kanaat Notu | 1 | % 5 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 100 |