Dersin Amacı: |
Gıda takviyelerinin sağlık üzerindeki etkileri, güvenliği ve düzenlemeleri, farklı takviye türlerinin faydaları ve olası yan etkileri incelenir. Vitaminler, mineraller, bitkisel ürünler ve sporcu takviyeleri gibi ürünler değerlendirilip, aynı zamanda, gıda takviyelerinin doğru kullanımını teşvik eden etik yaklaşımlar dersin amacıdır. |
Dersin İçeriği: |
Vitaminler, mineraller, bitkisel takviyeler, protein ve amino asitler gibi farklı kategorilere ayrılan takviyelerin faydaları ve kullanımları ayrıntılı bir şekilde ele alınmaktadır. Omega-3 ve diğer yağ asitleri, probiyotik ve prebiyotik takviyeler ile antioksidanlar da ders kapsamında incelenmektedir. Sporculara yönelik takviyeler, kilo yönetimi ve metabolizma destekleyici ürünler ve yaşlanma karşıtı takviyeler gibi spesifik hedef gruplara yönelik destek ürünleri hakkında bilgi verilir. Gıda takviyelerinin güvenliği, düzenlenmesi, yan etkileri ve diğer ilaçlarla olası etkileşimleri üzerine yoğunlaşılarak, bu ürünlerin kullanımıyla ilgili potansiyel riskler değerlendirilir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Gıda Takviyelerine Giriş |
|
2) |
Vitamin ve Mineral Takviyeleri |
|
3) |
Bitkisel Takviyeler |
|
4) |
Protein ve Amino Asit Takviyeleri |
|
5) |
Omega-3 ve Yağ Asidi Takviyeleri |
|
6) |
Probiotik ve Prebiotik Takviyeler |
|
7) |
Serbest Oksijen Radikalleri ve olumsuz etkileri |
|
8) |
Ara sınavı |
|
9) |
Antioksidan Takviyeler |
|
10) |
Sporcu Takviyeleri |
|
11) |
Kilo Yönetimi ve Metabolizma Takviyeleri |
|
12) |
Yaşlanma Karşıtı Takviyeler |
|
13) |
Gıda Takviyelerinin Düzenlenmesi ve Güvenliği |
|
13) |
Gıda Takviyelerinin Düzenlenmesi ve Güvenliği |
|
14) |
Takviyelerin Etkileşimleri ve Yan Etkiler |
|
15) |
Takviyelerin etkisi hakkında mevcut kanıtlar ve hatalar |
|
16) |
Final sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir. |
|
2) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir. |
|
3) |
Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir. |
|
4) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir. |
|
5) |
Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir. |
|
6) |
İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir. |
|
7) |
Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir. |
|
8) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir. |
|
9) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir. |
|
10) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir. |
|
11) |
Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir. |
|
12) |
En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir. |
|
13) |
Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir. |
|
14) |
Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir. |
|
15) |
Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir. |
|
16) |
Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder. |
|