Dersin Amacı: |
Günümüzde, şirketlerce sektöre yön veren doğru kararların alınmasında en büyük pay sahibi kararın dayandırıldığı verilerin doğruluğudur. Bu ders kapsamında, veri kalitesinin ne olduğu, neden önemli olduğu, şirketlere nasıl faydalar getirdiği ve şirket içerisindeki birimleri nasıl etkilediği öğrenilecektir. Veri Yönetişim prensiplerinin benimsenmesi sağlanacak ve bu prensiplerden en önemlisi olan Veri Kalitesi ile ilgili boyutlar/metrikler/süreçler anlatılarak gerçek hayat örnekleri ile bu alanın önemi pekiştirilecektir. Ayrıca, bilgi teknolojileri ile diğer iş birimleri arasında veri yönetişimi kapsamında nasıl iş birliği yapılması gerektiğine değinilecektir. |
Dersin İçeriği: |
Veri kalitesi tanımı, veri kalitesi boyutları, veri kalitesinin önemi, veri yönetişim prensipleri, veri yönetişiminin tasarlanma sürecinin incelenmesi, veri kalitesi metriklerinin belirlenmesi, veri kalitesinin şirket içerisinde yarattığı değerin öğrenilmesi, sektörde veri kalitesi kullanımı, şirketlerde veri yönetişiminin nasıl uygulanacağının öğrenilmesi. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Veri kalitesi nedir ve neden önemlidir? |
İlgili kaynaklar ve ders notları |
2) |
Veri kalitesi boyutları / metrikleri |
İlgili kaynaklar ve ders notları |
3) |
Veri kalitesi yaşam döngüsü |
İlgili kaynaklar ve ders notları |
4) |
Veri yönetişimi tanımı ve önemi |
İlgili kaynaklar ve ders notları |
5) |
Veri yönetişimi prensipleri |
İlgili kaynaklar ve ders notları |
6) |
Veri yönetişimi komitesi ve rolleri |
İlgili kaynaklar ve ders notları |
7) |
Veri yönetişim stratejisi |
İlgili kaynaklar ve ders notları |
8) |
Yarıyıl içi sınavı |
|
9) |
Veri sahiplerinin görevleri ve belirlenme süreci |
İlgili kaynaklar ve ders notları |
10) |
Veri hakları ve veri gizliliği |
İlgili kaynaklar ve ders notları |
11) |
Veri güvenliği |
İlgili kaynaklar ve ders notları |
12) |
Veri kalitesinin uygulanması |
İlgili kaynaklar ve ders notları |
13) |
Veri kalitesi araçları |
İlgili kaynaklar ve ders notları |
14) |
Gerçek hayat örnekleri |
İlgili kaynaklar ve ders notları |
15) |
Gerçek hayat örnekleri |
İlgili kaynaklar ve ders notları |
16) |
Yarıyıl sonu sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir. |
|
2) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir. |
|
3) |
Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir. |
|
4) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir. |
|
5) |
Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir. |
|
6) |
İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir. |
|
7) |
Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir. |
|
8) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir. |
|
9) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir. |
|
10) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir. |
|
11) |
Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir. |
|
12) |
En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir. |
|
13) |
Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir. |
|
14) |
Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir. |
|
15) |
Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir. |
|
16) |
Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder. |
|