Dersin Amacı: |
Güzellik sektörü, günümüzde kadın ve erkek fark etmeksizin herkesin ilgi duyduğu ve içinde yer aldığı dinamik bir alan haline gelmiştir. Ancak, güzellik uygulamalarını yeterli eğitim almadan gerçekleştirmek hem tehlikeli hem de yasal olarak sakıncalıdır.
Bu dersin temel amacı, bir Güzellik Uzmanının (Estetisyenin) bilmesi ve uygulaması gereken cilt bakımı ve güzellik konularındaki tüm bilgileri öğrencilere aktarmaktır. Ders kapsamında, cilt ve vücut sağlığını iyi tanıyan, bu alanda çalışmayı hedefleyen bireylerin bilim ve teknolojiden faydalanarak bakım uygulamalarını doğru ürünler ve cihazlarla yüksek kalitede gerçekleştirebilecek düzeyde bilgi ve beceri kazanması hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders kapsamında, kozmetik ve cilt bakımı ile ilgili temel ve ileri düzey bilgiler ele alınacaktır. Derinin yapısı, görevleri ve deri ekleri hakkında temel bilgiler verilecek, cilt hastalıkları ve cildi etkileyen faktörler üzerinde durulacaktır. Ayrıca, cilt analizi teknikleri, cilt bakımında kullanılan ürünler ve aletler detaylı şekilde incelenecektir.
Epilasyon ve epilasyon teknikleri, yüz masajı ve klasik tüm vücut masajı uygulamaları öğretilerek, profesyonel bakım süreçlerine dair kapsamlı bir bakış sağlanacaktır. Ders içeriğinde ayrıca, makyaj ve cilt bakım ürünlerinde kullanılan aktif maddeler hakkında bilgi verilerek, bilimsel ve teknolojik gelişmeler ışığında doğru ürün ve uygulama seçimleri üzerinde durulacaktır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Cilt Bakımı ve güzellik: Giriş ve kozmetik
|
Öğretim üyesi ders notları |
2) |
Hücrenin yapısı , görevleri, çeşitleri, çoğalması ve kimyasal yapısı |
Öğretim üyesi ders notları |
3) |
İnsan vücudu Dokuları ve Deri |
Öğretim üyesi ders notları |
4) |
Deri ve derinin görevleri |
Öğretim üyesi ders notları |
5) |
Derinin ekleri ve cildi etkileyen faktörler |
Öğretim üyesi ders notları |
6) |
Akne ve cilt hastalıkları |
Öğretim üyesi ders notları |
7) |
Cilt analizi ve Cilt bakımı ürünleri |
Öğretim üyesi ders notları |
8) |
Yarıyıl içi sınavları |
Ders notları ve online kaynaklar |
9) |
Cilt bakımı ürünleri ve etken maddeleri |
Öğretim üyesi ders notları |
10) |
Cilt bakımında kullanılan aletler |
Öğretim üyesi ders notları |
11) |
Cilt bakımı uygulaması |
Öğretim üyesi ders notları |
12) |
Epilasyon ( İğneli epilasyon tekniği ve Lazer epilasyon) |
Öğretim üyesi ders notları |
13) |
Aromaterapi, Selülit, masaj ( yüz masajı ve klasik vücut masajı) |
Öğretim üyesi ders notları |
14) |
Masaj ( yüz masajı ve klasik vücut masajı), beslenme ve sağlık |
Öğretim üyesi ders notları |
15) |
Makyaj |
Öğretim üyesi ders notları |
16) |
Final Haftası |
Ders notları ve online kaynaklar |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir. |
|
2) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir. |
|
3) |
Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir. |
|
4) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir. |
|
5) |
Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir. |
|
6) |
İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir. |
|
7) |
Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir. |
|
8) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir. |
|
9) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir. |
|
10) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir. |
|
11) |
Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir. |
|
12) |
En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir. |
|
13) |
Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir. |
|
14) |
Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir. |
|
15) |
Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir. |
|
16) |
Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder. |
|