MIDW461 Aktif Yaşam PrensipleriKurumsal BilgilerAkademik Programlar Halkla İlişkiler ve ReklamcılıkÖğrenciler İçin Bilgiler
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MIDW461
Ders İsmi: Aktif Yaşam Prensipleri
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Genel Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. Yeliz ÇIRAK
Dersi Veren(ler): Öğretim Elemanı
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, öğrencilere aktif yaşamın sağlık üzerindeki faydalarını öğretmeyi ve bireylerin fiziksel aktivitelerini artırmak için uygulanabilir stratejiler geliştirmeyi hedefler. Ayrıca, öğrenciler fiziksel aktiviteyi yaşam tarzı değişikliği olarak benimsemenin önemi ve çeşitli sağlık sorunlarına karşı nasıl önleyici bir tedbir olarak kullanılabileceği konusunda bilgi sahibi olacaklardır. Öğrenciler, farklı yaş grupları ve özel ihtiyaçları olan bireyler için kişiselleştirilmiş fiziksel aktivite programları hazırlama becerisi kazanacaklardır.
Dersin İçeriği: Aktif yaşam nedir?, Fiziksel aktivitenin sağlık üzerindeki etkileri, Aktif yaşamın psikolojik, sosyal ve fiziksel faydaları, Fiziksel Aktivite Türleri, Aerobik egzersizler ,Kuvvet ve direnç egzersizleri, Esneklik ve denge egzersizleri, Yetişkinlerde Fiziksel aktivite, Çocuklarda Fiziksel Aktivite, Kronik hastalıklar ve fiziksel aktivite (obezite, diyabet, hipertansiyon vb.), Yaşlılar ve engelli bireylerde fiziksel aktivitenin önemi, Fiziksel Aktivite Düzeylerini Belirleme ve Değerlendirme, Yaşam Tarzı Değişiklikleri ve Aktif Yaşamın Yaygınlaştırılması




Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Aktif yaşamla ilgili temel kavramları bilir.
2) Sağlığı tanımlar
3) Fiziksel aktiviteyi tanımlar ve önemini kavrayabilir
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Genel sağlık için fiziksel aktivitelerini planlar
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Aktif Yaşam Prensipleri Dersine Giriş Öğretim Görevlisi Ders Notları
2) Sağlık Nedir? Fiziksel Aktivite Nedir? Öğretim Görevlisi Ders Notları
3) Fiziksel Aktivitenin Yaraları ve Fiziksel İnaktivitenin Zararları Öğretim Görevlisi Ders Notları
4) Fiziksel Aktivitenin Değerlendirilmesi Öğretim Görevlisi Ders Notları
5) Fiziksel Uygunluğun Değerlendirilmesi Öğretim Görevlisi Ders Notları
6) Fiziksel Aktivite İçin Dijital Uygulamalar Öğretim Görevlisi Ders Notları
7) Egzersiz Türleri ve Uygulama Prensipleri Öğretim Görevlisi Ders Notları
8) Yarıyıl İçi Sınavı Öğretim Görevlisi Ders Notları
9) Egzersiz Türleri ve Uygulama Prensipleri Öğretim Görevlisi Ders Notları
10) Yetişkinlerde Fiziksel Aktivite Öğretim Görevlisi Ders Notları
11) Çocuklarda Fiziksel Aktivite Öğretim Görevlisi Ders Notları
12) Yaşlılarda Fiziksel Aktivite Öğretim Görevlisi Ders Notları
13) Engellilerde Fiziksel Aktivite Öğretim Görevlisi Ders Notları
14) Kronik Hastalıklar İçin Fiziksel Aktivite Öğretim Görevlisi Ders Notları
15) Genel Tekrar Öğretim Görevlisi Ders Notları
16) Yarıyıl Sonu Sınavı Öğretim Görevlisi Ders Notları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Öğretim Görevlisi Ders Notları/ Lecturer's Course Notes
Diğer Kaynaklar: Yıldırım, N. (2024). Her Yönüyle Fiziksel Aktivite Hipokrat Kitabevi
Otman, AS. (2020). Egzersiz Tedavisinde Temel Prensipler ve Yöntemler. Hipokrat Kitabevi

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir.
2) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir.
3) Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir.
4) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir.
5) Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir.
6) İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir.
7) Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir.
8) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir.
9) Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir.
10) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir.
11) Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir.
12) En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir.
13) Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir.
14) Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir.
15) Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir.
16) Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir.
2) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir.
3) Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir.
4) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir.
5) Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir.
6) İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir.
7) Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir.
8) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir.
9) Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir.
10) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir.
11) Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir.
12) En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir.
13) Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir.
14) Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir.
15) Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir.
16) Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Okuma
Web Tabanlı Öğrenme

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 56
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 88