Dersin Amacı: |
Bu ders, beslenmenin ağız sağlığı üzerindeki etkilerini bilimsel bir perspektifle ele alarak, sağlıklı diş ve diş eti yapısını korumaya yönelik beslenme stratejileri geliştirmeyi amaçlar. Öğrencilere, ağız sağlığını etkileyen besin öğeleri ve oral hijyen arasındaki etkileşim hakkında bilinç kazandırmak hedeflenir. Bireylerin sağlıklı beslenme alışkanlıkları edinerek sistemik sağlığı korumakla birlikte diş çürükleri, periodontal hastalıklar ve diğer ağız hastalıklarının önlenmesi konusunda bilinçlenmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders; Ağız sağlığı ve beslenmenin rolü, Karbonhidratlar ve ağız sağlığı, Proteinler ve ağız sağlığı, Lipitler ve ağız sağlığı, Vitaminler,mineraller ve probiyotikler, Su, elektrolitler ve hipertansiyon, Oral hijyen fizyolojisi ve Genel ağız hijyeninin sağlanması, Periodontal sağlık ve beslemenin etkisi, Sistemik hastalıklar ve oral ilişki, Beslenme bozuklukları ve ağız sağlığı, Çocuklarda beslenme ve ağız sağlığı ve problemleri, Geriatri, beslenme ve ağız sağlığı ve problemleri, Ağız hastalıklarında beslenme konularını içermektedir.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ağız sağlığı ve beslenmenin rolü |
Öğretim üyesi ders notları |
2) |
Karbonhidratlar ve ağız sağlığı |
Öğretim üyesi ders notları |
3) |
Proteinler ve ağız sağlığı |
Öğretim üyesi ders notları |
4) |
Lipitler ve ağız sağlığı |
Öğretim üyesi ders notları |
5) |
Vitaminler,mineraller ve probiyotikler |
Öğretim üyesi ders notları |
6) |
Su, elektrolitler ve hipertansiyon |
Öğretim üyesi ders notları |
7) |
Oral hijyen fizyolojisi ve genel ağız hijyeninin sağlanması |
Öğretim üyesi ders notları |
8) |
Periodontal sağlık ve beslemenin etkisi |
Öğretim üyesi ders notları |
9) |
Sistemik hastalıklar ve oral ilişki |
Öğretim üyesi ders notları |
10) |
Beslenme bozuklukları ve ağız sağlığı |
Öğretim üyesi ders notları |
11) |
Çocuklarda beslenme ve ağız sağlığı ve problemleri |
Öğretim üyesi ders notları |
12) |
Geriatri, beslenme ve ağız sağlığı ve problemleri |
Öğretim üyesi ders notları |
13) |
Ağız hastalıklarında beslenme |
Öğretim elemanı ders notları |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir. |
|
2) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir. |
|
3) |
Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir. |
|
4) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir. |
|
5) |
Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir. |
|
6) |
İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir. |
|
7) |
Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir. |
|
8) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir. |
|
9) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir. |
|
10) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir. |
|
11) |
Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir. |
|
12) |
En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir. |
|
13) |
Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir. |
|
14) |
Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir. |
|
15) |
Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir. |
|
16) |
Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder. |
|