PSYC480 Siyaset ve PsikolojiKurumsal BilgilerAkademik Programlar Halkla İlişkiler ve ReklamcılıkÖğrenciler İçin Bilgiler
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PSYC480
Ders İsmi: Siyaset ve Psikoloji
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Genel Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Gökçe ÖZKILIÇCI
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı siyaset psikolojisine ilişkin temel kavram ve kuramsal
yaklaşımları ilgili literatür temelinde öğrenciye aktarmaktır.
Kuramsal bilgi birikiminin yanı sıra öğrencilerin günlük yaşama önemli derecede
etkisi olan siyaseti ve onun etkilerini daha iyi anlamaya başlamaları da
amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Bu ders, psikolojik kuram ve araştırmaların siyasi inanç ve davranış konularına
uygulanması olan siyaset psikolojisine bir giriş sağlayacaktır. Bu derste ele alınan
konular arasında oy verme davranışı, siyasi tercihin rasyonel ve sembolik
modelleri, aday ve parti değerlendirmesinde değerlerin ve tutumların rolü ve
siyasi retorik yer almaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Dirilen Gümüş, Ö. (2015). Siyaset Psikolojisi-1, Nobel AkademikDirilen Gümüş, Ö. (2018). Siyaset Psikolojisi-2, Nobel AkademikCottam, Martha L., Elena Mastors, Thomas Preston ve Beth Dietz (2017), Siyaset Psikolojisine Giriş, BB101 Yayınları. (Çev. Mesut Şenol).Houghton, D. P. (2009). Political Psychology: Situations, Individuals, and Cases, New York: Routledge.Güncel akademik makaleler
2) Siyaset psikolojinin insanların tutumları ve kişilik özellikleri ile olan ilişkileri hakkında bilgi sahibi olurlar.
3) Siyasi liderlik ile ilgili kavram ve kuramları öğrenirler
4) Toplumsal hareketlerin altında yatan psikolojik faktörler hakkında bilgi sahibi olurlar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Gruplar arası çatışma ve terörizm kavramlarını öğrenirler, günümüzde ülkeler arasında yaşanan çatışmaların psikolojik nedenleri hakkında tartışabilirler.
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders İzlencesi Üzerine Açıklamalar ve Dersin Genel Tanıtımı
2) Siyaset Felsefesi
3) Siyaset Sosyolojisi
4) Siyaset psikolojisinin içeriği, diğer dallarla benzerlik ve farklılıkları, tarihsel gelişimi
5) Siyaset ve Kişilik
6) Siyaset ve Duygular
7) Siyasal Toplumsallaşma
8) Ara Sınav
9) Oy verme Davranışı
10) Sosyal Baskınlık ve Sistemi Meşrulaştırma Kuramları
11) Etnik çatışma, ırkçılık ve soykırım
12) Siyasal İletişim
13) Siyasal Liderlik
14) Kolektif Eylem
15) Komplo teorileri
16) Final Sınavı
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Dirilen Gümüş, Ö. (2015). Siyaset Psikolojisi-1, Nobel AkademikDirilen Gümüş, Ö. (2018). Siyaset Psikolojisi-2, Nobel AkademikCottam, Martha L., Elena Mastors, Thomas Preston ve Beth Dietz (2017), Siyaset Psikolojisine Giriş, BB101 Yayınları. (Çev. Mesut Şenol).Houghton, D. P. (2009). Political Psychology: Situations, Individuals, and Cases, New York: Routledge.Güncel akademik makaleler

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir.
2) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir.
3) Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir.
4) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir.
5) Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir.
6) İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir.
7) Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir.
8) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir.
9) Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir.
10) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir.
11) Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir.
12) En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir.
13) Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir.
14) Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir.
15) Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir.
16) Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir.
2) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir.
3) Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir.
4) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir.
5) Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir.
6) İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir.
7) Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir.
8) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir.
9) Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir.
10) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir.
11) Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir.
12) En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir.
13) Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir.
14) Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir.
15) Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir.
16) Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Okuma
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100