Yönetim Bilişim Sistemleri (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PHAR3024 | ||||||||
Ders İsmi: | Protection from Infectious Diseases | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Genel Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Can AKPOLAT | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi Can AKPOLAT |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | "Enfeksiyon Hastalıklarından Korunma" dersi, öğrencilere çeşitli bulaşıcı hastalıklar, bulaşma mekanizmaları, klinik görünümleri ve önleme stratejileri hakkında kapsamlı bir anlayış sağlamayı amaçlamaktadır. Ders, hava yoluyla bulaşan patojenler, aşıyla önlenebilir hastalıklar, gıda kaynaklı enfeksiyonlar, cinsel yolla bulaşan enfeksiyonlar ve ortaya çıkan küresel sağlık tehditleri dahil olmak üzere çok çeşitli bakteriyel ve viral enfeksiyonları kapsar. |
Dersin İçeriği: | "Bulaşıcı Hastalıklardan Korunma" dersinin içeriği aşağıda belirtildiği gibidir: Hava yoluyla bulaşan patojenler ve korunma yolları, Streptokok sendromları ve korunma yolları, Difteri ve boğmaca ve korunma yolları, Tüberküloz ve cüzzam ve korunma yolları, Menenjit ve meningokoksemi ve korunma yolları, MMR (Kızamık, Kabakulak, Kızamıkçık) ve Varicella-Zoster Enfeksiyonları ve korunma yolları, Soğuk algınlığı ve grip ve korunma yolları, Vize Sınavı Staphylococcus aureus enfeksiyonları ve korunma yolları, Helicobacter pylori ve mide hastalıkları ve korunma yolları, Hepatit ve ebola ve korunma yolları, Bel soğukluğu, frengi ve klamidya ve korunma yolları, Herpes Simpleks Virüsleri (HSV) ve Human Papilloma Virüsü (HPV) ve korunma yolları, İnsan Bağışıklık Yetmezliği Virüs (HIV) ve AIDS ve korunma yolları, Bulaşıcı Hastalıklar İçin Terminoloji Final Sınavı |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Hava yolu ile bulaşan patojenler ve korunma yolları | Ders Notları / Brock of Microorganisms – Michael T. Madigan, Kelly S. Bender, Daniel H. Buckley, W. Matthew Sattley, David A. Stahl – Pearson – 16th Edition/Global Edition – ISBN: 978-1-292-40479-0. |
2) | Streptokok sendromları ve korunma yolları | Ders Notları / Brock of Microorganisms – Michael T. Madigan, Kelly S. Bender, Daniel H. Buckley, W. Matthew Sattley, David A. Stahl – Pearson – 16th Edition/Global Edition – ISBN: 978-1-292-40479-0. |
3) | Difteri ve boğmaca ve korunma yolları | Ders Notları / Brock of Microorganisms – Michael T. Madigan, Kelly S. Bender, Daniel H. Buckley, W. Matthew Sattley, David A. Stahl – Pearson – 16th Edition/Global Edition – ISBN: 978-1-292-40479-0. |
4) | Tüberküloz ve cüzzam ve korunma yolları | Ders Notları / Brock of Microorganisms – Michael T. Madigan, Kelly S. Bender, Daniel H. Buckley, W. Matthew Sattley, David A. Stahl – Pearson – 16th Edition/Global Edition – ISBN: 978-1-292-40479-0. |
5) | Menenjit ve meningokoksemi ve korunma yolları | Ders Notları / Brock of Microorganisms – Michael T. Madigan, Kelly S. Bender, Daniel H. Buckley, W. Matthew Sattley, David A. Stahl – Pearson – 16th Edition/Global Edition – ISBN: 978-1-292-40479-0. |
6) | Kızamık, kabakulak, kızamıkçık ve Varisella-Zoster enfeksiyonları ve korunma yolları | Ders Notları / Brock of Microorganisms – Michael T. Madigan, Kelly S. Bender, Daniel H. Buckley, W. Matthew Sattley, David A. Stahl – Pearson – 16th Edition/Global Edition – ISBN: 978-1-292-40479-0. |
7) | Soğuk algınlığı ve grip ve korunma yolları | Ders Notları / Brock of Microorganisms – Michael T. Madigan, Kelly S. Bender, Daniel H. Buckley, W. Matthew Sattley, David A. Stahl – Pearson – 16th Edition/Global Edition – ISBN: 978-1-292-40479-0. |
8) | Ara sınav | Ders Notları / Brock of Microorganisms – Michael T. Madigan, Kelly S. Bender, Daniel H. Buckley, W. Matthew Sattley, David A. Stahl – Pearson – 16th Edition/Global Edition – ISBN: 978-1-292-40479-0. |
9) | Staphylococcus aureus enfeksiyonları ve korunma yolları | Ders Notları / Brock of Microorganisms – Michael T. Madigan, Kelly S. Bender, Daniel H. Buckley, W. Matthew Sattley, David A. Stahl – Pearson – 16th Edition/Global Edition – ISBN: 978-1-292-40479-0. |
10) | Helicobacter pylori ve mide hastalıkları ve korunma yolları | Ders Notları / Brock of Microorganisms – Michael T. Madigan, Kelly S. Bender, Daniel H. Buckley, W. Matthew Sattley, David A. Stahl – Pearson – 16th Edition/Global Edition – ISBN: 978-1-292-40479-0. |
11) | Hepatit ve ebola ve korunma yolları | Ders Notları / Brock of Microorganisms – Michael T. Madigan, Kelly S. Bender, Daniel H. Buckley, W. Matthew Sattley, David A. Stahl – Pearson – 16th Edition/Global Edition – ISBN: 978-1-292-40479-0. |
12) | Bel soğukluğu, frengi ve klamidya ve korunma yolları | Ders Notları / Brock of Microorganisms – Michael T. Madigan, Kelly S. Bender, Daniel H. Buckley, W. Matthew Sattley, David A. Stahl – Pearson – 16th Edition/Global Edition – ISBN: 978-1-292-40479-0. |
13) | Herpes simpleks virüsleri (HSV) ve insan papilloma virüsü (HPV) ve korunma yolları | Ders Notları / Brock of Microorganisms – Michael T. Madigan, Kelly S. Bender, Daniel H. Buckley, W. Matthew Sattley, David A. Stahl – Pearson – 16th Edition/Global Edition – ISBN: 978-1-292-40479-0. |
14) | İnsan Bağışıklık Yetmezliği Virüsü (HIV) ve AIDS ve korunma yolları | Ders Notları / Brock of Microorganisms – Michael T. Madigan, Kelly S. Bender, Daniel H. Buckley, W. Matthew Sattley, David A. Stahl – Pearson – 16th Edition/Global Edition – ISBN: 978-1-292-40479-0. |
15) | Enfeksiyon hastalıkları için terminoloji | Ders Notları / Brock of Microorganisms – Michael T. Madigan, Kelly S. Bender, Daniel H. Buckley, W. Matthew Sattley, David A. Stahl – Pearson – 16th Edition/Global Edition – ISBN: 978-1-292-40479-0. |
16) | Final sınavı | Ders Notları / Brock of Microorganisms – Michael T. Madigan, Kelly S. Bender, Daniel H. Buckley, W. Matthew Sattley, David A. Stahl – Pearson – 16th Edition/Global Edition – ISBN: 978-1-292-40479-0. |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders Notları / Brock of Microorganisms – Michael T. Madigan, Kelly S. Bender, Daniel H. Buckley, W. Matthew Sattley, David A. Stahl – Pearson – 16th Edition/Global Edition – ISBN: 978-1-292-40479-0. |
Diğer Kaynaklar: | Brock of Microorganisms – Michael T. Madigan, Kelly S. Bender, Daniel H. Buckley, W. Matthew Sattley, David A. Stahl – Pearson – 16th Edition/Global Edition – ISBN: 978-1-292-40479-0. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||
1) Bilgi Teknolojileri ve İşletme Bilimi alanlarında elde ettiği bilgileri karar verme amacıyla uygun araçlarla kullanabilmek. | ||||||||||||
2) Bilgisayar donanımını tanıyabilmek, parçaların teknik özelliklerini ayırt edebilmek, karşılaştırmak, sınıflandırmak ve uygun donanım seçimini yapabilmek. | ||||||||||||
3) Yazılım türleri, yazılım seçimi ve temini konularında bilgi sahibi olmak ve yazılım geliştirme süreçlerini planlayıp yönetebilmek. | ||||||||||||
4) Uygulamalar için gerekli olan veritabanı tasarımını gerçekleştirmek. | ||||||||||||
5) Bilgisayar ağ sistemi kurabilmek, ağlara ve donanıma yönelik karşılaşılan sorunları çözebilmek. | ||||||||||||
6) Farklı disiplinlerin Yönetim Bilişim Sistemleri (YBS) tabanlı problem çözümünde veri ihtiyaçlarını belirleyebilmek, bu verileri temin edebilmek ve verileri derleyerek bilgi üretme ve kullanıma hazır hale getirebilmek. | ||||||||||||
7) Bilgi sistemi gereksinimlerini belirleyebilmek, sistem analizi yapabilmek ve tasarımını gerçekleştirebilmek. | ||||||||||||
8) Bir YBS veya sosyal problemin çözümüne yönelik olarak proje tasarlayabilmek ve farklı çözüm yöntemleri önerebilmek. | ||||||||||||
9) Projelerde YBS uzmanı olarak tasarım yapabilmek, projeye gerek yönetici gerekse çalışan olarak katkı sağlayabilmek ve yenilikçi fikirler üretebilmek. | ||||||||||||
10) Bir bilişim sistemi probleminin takım halinde çözülmesi durumlarında, problemin her aşamasında bireysel sorumluluk alabilmek, takıma katkı verebilmek ve gerektiğinde takıma liderlik edebilmek. | ||||||||||||
11) Türkçe ve İngilizce dillerini kullanaak mesleki, güncel ve gelişen eğilimleri takip edebilmek, gerekli bilgileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek. | ||||||||||||
12) Alanında edindiği bilgi ve becerileri farklı disiplinlerle entegre ederek eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmek. | ||||||||||||
13) Mesleki çalışmalarda toplumsal etik değerlere göre hareket edebilmek. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bilgi Teknolojileri ve İşletme Bilimi alanlarında elde ettiği bilgileri karar verme amacıyla uygun araçlarla kullanabilmek. | |
2) | Bilgisayar donanımını tanıyabilmek, parçaların teknik özelliklerini ayırt edebilmek, karşılaştırmak, sınıflandırmak ve uygun donanım seçimini yapabilmek. | |
3) | Yazılım türleri, yazılım seçimi ve temini konularında bilgi sahibi olmak ve yazılım geliştirme süreçlerini planlayıp yönetebilmek. | |
4) | Uygulamalar için gerekli olan veritabanı tasarımını gerçekleştirmek. | |
5) | Bilgisayar ağ sistemi kurabilmek, ağlara ve donanıma yönelik karşılaşılan sorunları çözebilmek. | |
6) | Farklı disiplinlerin Yönetim Bilişim Sistemleri (YBS) tabanlı problem çözümünde veri ihtiyaçlarını belirleyebilmek, bu verileri temin edebilmek ve verileri derleyerek bilgi üretme ve kullanıma hazır hale getirebilmek. | |
7) | Bilgi sistemi gereksinimlerini belirleyebilmek, sistem analizi yapabilmek ve tasarımını gerçekleştirebilmek. | |
8) | Bir YBS veya sosyal problemin çözümüne yönelik olarak proje tasarlayabilmek ve farklı çözüm yöntemleri önerebilmek. | |
9) | Projelerde YBS uzmanı olarak tasarım yapabilmek, projeye gerek yönetici gerekse çalışan olarak katkı sağlayabilmek ve yenilikçi fikirler üretebilmek. | |
10) | Bir bilişim sistemi probleminin takım halinde çözülmesi durumlarında, problemin her aşamasında bireysel sorumluluk alabilmek, takıma katkı verebilmek ve gerektiğinde takıma liderlik edebilmek. | |
11) | Türkçe ve İngilizce dillerini kullanaak mesleki, güncel ve gelişen eğilimleri takip edebilmek, gerekli bilgileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek. | |
12) | Alanında edindiği bilgi ve becerileri farklı disiplinlerle entegre ederek eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmek. | |
13) | Mesleki çalışmalarda toplumsal etik değerlere göre hareket edebilmek. |
Anlatım | |
Ders | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 88 |