Yönetim Bilişim Sistemleri (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PHAR3028 | ||||||||
Ders İsmi: | Health and Environment | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Genel Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Can AKPOLAT | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi Can AKPOLAT |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | "Sağlık ve Çevre" dersinde, öğrencilerin hijyen, çevre sağlığı ve atık yönetimi konularında temel bilgi ve beceriler kazanmasını amaçlamaktadır. Ders kapsamında; çevresel sağlık tehlikeleri, su ve gıda güvenliği, bireysel ve kurumsal hijyen, sağlık açısından uygun konut koşulları gibi konular ele alınarak, halk sağlığını koruma ve sürdürülebilir çevre yönetimi için gerekli olan bilimsel ve uygulamalı yaklaşımlar incelenecektir. Ayrıca, atık yönetimi, kirlilik kontrolü ve vektör kaynaklı hastalıklarla mücadele konularına yönelik stratejiler üzerinde durulacaktır. Öğrenciler, bu dersin sonunda çevresel faktörlerin insan sağlığı üzerindeki etkilerini analiz edebilecek, gıda ve su kaynaklarının korunmasına yönelik çözümler üretebilecek ve sürdürülebilir hijyen uygulamalarını değerlendirebilecek bilgi ve yetkinliğe sahip olacaklardır. |
Dersin İçeriği: | "Sağlık ve Çevre" dersinin içeriği şu şekildedir: Hijyen ve Çevre Sağlığının Temelleri İnsan Sağlığına Yönelik Çevresel Riskler Kişisel Temizlik ve Hijyen Uygulamaları Güvenli ve Sağlıklı Yaşam Ortamları Kamu Kurumlarında Sanitasyon ve Hijyen Halk Sağlığında Hastalık Taşıyan Organizmalar Gıda Güvenliği ve Hijyen Standartlarının Temelleri Vize Sınavı Gıda Kirlenmesi ve Çürümesinin Nedenleri ve Etkileri Gıda Kaynaklı Hastalıklar ve Salgın Araştırması Gıdayı Koruma ve Saklama Yöntemleri Su Kirliliğinin Nedenleri, Etkileri ve Önlenmesi Atık Yönetiminin Temel Kavramları Sıvı Atıkları Yönetme Stratejileri Katı Atıkların Yönrtimi ve Bertaraf Edilmesine Yönelik Teknikler Final Sınavı |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Hijyen ve Çevre Sağlığının Temelleri | Ders Notları |
2) | İnsan Sağlığına Yönelik Çevresel Riskler | Ders Notları |
3) | Kişisel Temizlik ve Hijyen Uygulamaları | Ders Notları |
4) | Güvenli ve Sağlıklı Yaşam Ortamları | Ders Notları |
5) | Kamu Kurumlarında Sanitasyon ve Hijyen | Ders Notları |
6) | Halk Sağlığında Hastalık Taşıyan Organizmalar | Ders Notları |
7) | Gıda Güvenliği ve Hijyen Standartlarının Temelleri | Ders Notları |
8) | Ara Sınav | Ders Notları |
9) | Gıda Kirlenmesi ve Çürümesinin Nedenleri ve Etkileri | Ders Notları |
10) | Gıda Kaynaklı Hastalıklar ve Salgın Araştırması | Ders Notları |
11) | Gıdaların Korunması ve Saklanması Yöntemleri | Ders Notları |
12) | Su Kirliliğinin Nedenleri, Etkileri ve Önlenmesi | Ders Notları |
13) | Atık Yönetiminin Temel Kavramları | Ders Notları |
14) | Sıvı Atık Yönetimi Stratejileri | Ders Notları |
15) | Katı Atıkların Yönetimi ve Bertaraf Edilmesine Yönelik Teknikler | Ders Notları |
16) | Final Sınavı | Ders Notları |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders Notları |
Diğer Kaynaklar: | Lecture Notes |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||
1) Bilgi Teknolojileri ve İşletme Bilimi alanlarında elde ettiği bilgileri karar verme amacıyla uygun araçlarla kullanabilmek. | ||||||||||||
2) Bilgisayar donanımını tanıyabilmek, parçaların teknik özelliklerini ayırt edebilmek, karşılaştırmak, sınıflandırmak ve uygun donanım seçimini yapabilmek. | ||||||||||||
3) Yazılım türleri, yazılım seçimi ve temini konularında bilgi sahibi olmak ve yazılım geliştirme süreçlerini planlayıp yönetebilmek. | ||||||||||||
4) Uygulamalar için gerekli olan veritabanı tasarımını gerçekleştirmek. | ||||||||||||
5) Bilgisayar ağ sistemi kurabilmek, ağlara ve donanıma yönelik karşılaşılan sorunları çözebilmek. | ||||||||||||
6) Farklı disiplinlerin Yönetim Bilişim Sistemleri (YBS) tabanlı problem çözümünde veri ihtiyaçlarını belirleyebilmek, bu verileri temin edebilmek ve verileri derleyerek bilgi üretme ve kullanıma hazır hale getirebilmek. | ||||||||||||
7) Bilgi sistemi gereksinimlerini belirleyebilmek, sistem analizi yapabilmek ve tasarımını gerçekleştirebilmek. | ||||||||||||
8) Bir YBS veya sosyal problemin çözümüne yönelik olarak proje tasarlayabilmek ve farklı çözüm yöntemleri önerebilmek. | ||||||||||||
9) Projelerde YBS uzmanı olarak tasarım yapabilmek, projeye gerek yönetici gerekse çalışan olarak katkı sağlayabilmek ve yenilikçi fikirler üretebilmek. | ||||||||||||
10) Bir bilişim sistemi probleminin takım halinde çözülmesi durumlarında, problemin her aşamasında bireysel sorumluluk alabilmek, takıma katkı verebilmek ve gerektiğinde takıma liderlik edebilmek. | ||||||||||||
11) Türkçe ve İngilizce dillerini kullanaak mesleki, güncel ve gelişen eğilimleri takip edebilmek, gerekli bilgileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek. | ||||||||||||
12) Alanında edindiği bilgi ve becerileri farklı disiplinlerle entegre ederek eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmek. | ||||||||||||
13) Mesleki çalışmalarda toplumsal etik değerlere göre hareket edebilmek. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bilgi Teknolojileri ve İşletme Bilimi alanlarında elde ettiği bilgileri karar verme amacıyla uygun araçlarla kullanabilmek. | |
2) | Bilgisayar donanımını tanıyabilmek, parçaların teknik özelliklerini ayırt edebilmek, karşılaştırmak, sınıflandırmak ve uygun donanım seçimini yapabilmek. | |
3) | Yazılım türleri, yazılım seçimi ve temini konularında bilgi sahibi olmak ve yazılım geliştirme süreçlerini planlayıp yönetebilmek. | |
4) | Uygulamalar için gerekli olan veritabanı tasarımını gerçekleştirmek. | |
5) | Bilgisayar ağ sistemi kurabilmek, ağlara ve donanıma yönelik karşılaşılan sorunları çözebilmek. | |
6) | Farklı disiplinlerin Yönetim Bilişim Sistemleri (YBS) tabanlı problem çözümünde veri ihtiyaçlarını belirleyebilmek, bu verileri temin edebilmek ve verileri derleyerek bilgi üretme ve kullanıma hazır hale getirebilmek. | |
7) | Bilgi sistemi gereksinimlerini belirleyebilmek, sistem analizi yapabilmek ve tasarımını gerçekleştirebilmek. | |
8) | Bir YBS veya sosyal problemin çözümüne yönelik olarak proje tasarlayabilmek ve farklı çözüm yöntemleri önerebilmek. | |
9) | Projelerde YBS uzmanı olarak tasarım yapabilmek, projeye gerek yönetici gerekse çalışan olarak katkı sağlayabilmek ve yenilikçi fikirler üretebilmek. | |
10) | Bir bilişim sistemi probleminin takım halinde çözülmesi durumlarında, problemin her aşamasında bireysel sorumluluk alabilmek, takıma katkı verebilmek ve gerektiğinde takıma liderlik edebilmek. | |
11) | Türkçe ve İngilizce dillerini kullanaak mesleki, güncel ve gelişen eğilimleri takip edebilmek, gerekli bilgileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek. | |
12) | Alanında edindiği bilgi ve becerileri farklı disiplinlerle entegre ederek eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmek. | |
13) | Mesleki çalışmalarda toplumsal etik değerlere göre hareket edebilmek. |
Anlatım | |
Ders | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 88 |