PHAR3028 Health and EnvironmentKurumsal BilgilerAkademik Programlar Yönetim Bilişim Sistemleri (İngilizce)Öğrenciler İçin Bilgiler
Yönetim Bilişim Sistemleri (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PHAR3028
Ders İsmi: Health and Environment
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 4
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Genel Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Can AKPOLAT
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi Can AKPOLAT
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: "Sağlık ve Çevre" dersinde, öğrencilerin hijyen, çevre sağlığı ve atık yönetimi konularında temel bilgi ve beceriler kazanmasını amaçlamaktadır. Ders kapsamında; çevresel sağlık tehlikeleri, su ve gıda güvenliği, bireysel ve kurumsal hijyen, sağlık açısından uygun konut koşulları gibi konular ele alınarak, halk sağlığını koruma ve sürdürülebilir çevre yönetimi için gerekli olan bilimsel ve uygulamalı yaklaşımlar incelenecektir. Ayrıca, atık yönetimi, kirlilik kontrolü ve vektör kaynaklı hastalıklarla mücadele konularına yönelik stratejiler üzerinde durulacaktır. Öğrenciler, bu dersin sonunda çevresel faktörlerin insan sağlığı üzerindeki etkilerini analiz edebilecek, gıda ve su kaynaklarının korunmasına yönelik çözümler üretebilecek ve sürdürülebilir hijyen uygulamalarını değerlendirebilecek bilgi ve yetkinliğe sahip olacaklardır.
Dersin İçeriği: "Sağlık ve Çevre" dersinin içeriği şu şekildedir:
Hijyen ve Çevre Sağlığının Temelleri
İnsan Sağlığına Yönelik Çevresel Riskler
Kişisel Temizlik ve Hijyen Uygulamaları
Güvenli ve Sağlıklı Yaşam Ortamları
Kamu Kurumlarında Sanitasyon ve Hijyen
Halk Sağlığında Hastalık Taşıyan Organizmalar
Gıda Güvenliği ve Hijyen Standartlarının Temelleri
Vize Sınavı
Gıda Kirlenmesi ve Çürümesinin Nedenleri ve Etkileri
Gıda Kaynaklı Hastalıklar ve Salgın Araştırması
Gıdayı Koruma ve Saklama Yöntemleri
Su Kirliliğinin Nedenleri, Etkileri ve Önlenmesi
Atık Yönetiminin Temel Kavramları
Sıvı Atıkları Yönetme Stratejileri
Katı Atıkların Yönrtimi ve Bertaraf Edilmesine Yönelik Teknikler
Final Sınavı

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Öğrenciler, çevresel sağlık tehlikelerinin insan sağlığı üzerindeki etkilerini açıklar.
2) Öğrenciler, gıda güvenliği, su kirliliği ve hijyen ilkeleriyle ilgili temel kavramları tanımlar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Öğrenciler, sağlık ve çevre ilişkisini değerlendirerek sürdürülebilir hijyen ve sanitasyon stratejileri geliştirir.
2) Öğrenciler atık yönetimi, su ve gıda koruma yöntemlerini analiz ederek uygun çözüm önerileri sunar.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Öğrenciler, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlıklı yaşam alanlarının oluşturulmasına yönelik sorumluluk bilinci geliştirir.
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Hijyen ve Çevre Sağlığının Temelleri Ders Notları
2) İnsan Sağlığına Yönelik Çevresel Riskler Ders Notları
3) Kişisel Temizlik ve Hijyen Uygulamaları Ders Notları
4) Güvenli ve Sağlıklı Yaşam Ortamları Ders Notları
5) Kamu Kurumlarında Sanitasyon ve Hijyen Ders Notları
6) Halk Sağlığında Hastalık Taşıyan Organizmalar Ders Notları
7) Gıda Güvenliği ve Hijyen Standartlarının Temelleri Ders Notları
8) Ara Sınav Ders Notları
9) Gıda Kirlenmesi ve Çürümesinin Nedenleri ve Etkileri Ders Notları
10) Gıda Kaynaklı Hastalıklar ve Salgın Araştırması Ders Notları
11) Gıdaların Korunması ve Saklanması Yöntemleri Ders Notları
12) Su Kirliliğinin Nedenleri, Etkileri ve Önlenmesi Ders Notları
13) Atık Yönetiminin Temel Kavramları Ders Notları
14) Sıvı Atık Yönetimi Stratejileri Ders Notları
15) Katı Atıkların Yönetimi ve Bertaraf Edilmesine Yönelik Teknikler Ders Notları
16) Final Sınavı Ders Notları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders Notları
Diğer Kaynaklar: Lecture Notes

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Bilgi Teknolojileri ve İşletme Bilimi alanlarında elde ettiği bilgileri karar verme amacıyla uygun araçlarla kullanabilmek.
2) Bilgisayar donanımını tanıyabilmek, parçaların teknik özelliklerini ayırt edebilmek, karşılaştırmak, sınıflandırmak ve uygun donanım seçimini yapabilmek.
3) Yazılım türleri, yazılım seçimi ve temini konularında bilgi sahibi olmak ve yazılım geliştirme süreçlerini planlayıp yönetebilmek.
4) Uygulamalar için gerekli olan veritabanı tasarımını gerçekleştirmek.
5) Bilgisayar ağ sistemi kurabilmek, ağlara ve donanıma yönelik karşılaşılan sorunları çözebilmek.
6) Farklı disiplinlerin Yönetim Bilişim Sistemleri (YBS) tabanlı problem çözümünde veri ihtiyaçlarını belirleyebilmek, bu verileri temin edebilmek ve verileri derleyerek bilgi üretme ve kullanıma hazır hale getirebilmek.
7) Bilgi sistemi gereksinimlerini belirleyebilmek, sistem analizi yapabilmek ve tasarımını gerçekleştirebilmek.
8) Bir YBS veya sosyal problemin çözümüne yönelik olarak proje tasarlayabilmek ve farklı çözüm yöntemleri önerebilmek.
9) Projelerde YBS uzmanı olarak tasarım yapabilmek, projeye gerek yönetici gerekse çalışan olarak katkı sağlayabilmek ve yenilikçi fikirler üretebilmek.
10) Bir bilişim sistemi probleminin takım halinde çözülmesi durumlarında, problemin her aşamasında bireysel sorumluluk alabilmek, takıma katkı verebilmek ve gerektiğinde takıma liderlik edebilmek.
11) Türkçe ve İngilizce dillerini kullanaak mesleki, güncel ve gelişen eğilimleri takip edebilmek, gerekli bilgileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek.
12) Alanında edindiği bilgi ve becerileri farklı disiplinlerle entegre ederek eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmek.
13) Mesleki çalışmalarda toplumsal etik değerlere göre hareket edebilmek.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bilgi Teknolojileri ve İşletme Bilimi alanlarında elde ettiği bilgileri karar verme amacıyla uygun araçlarla kullanabilmek.
2) Bilgisayar donanımını tanıyabilmek, parçaların teknik özelliklerini ayırt edebilmek, karşılaştırmak, sınıflandırmak ve uygun donanım seçimini yapabilmek.
3) Yazılım türleri, yazılım seçimi ve temini konularında bilgi sahibi olmak ve yazılım geliştirme süreçlerini planlayıp yönetebilmek.
4) Uygulamalar için gerekli olan veritabanı tasarımını gerçekleştirmek.
5) Bilgisayar ağ sistemi kurabilmek, ağlara ve donanıma yönelik karşılaşılan sorunları çözebilmek.
6) Farklı disiplinlerin Yönetim Bilişim Sistemleri (YBS) tabanlı problem çözümünde veri ihtiyaçlarını belirleyebilmek, bu verileri temin edebilmek ve verileri derleyerek bilgi üretme ve kullanıma hazır hale getirebilmek.
7) Bilgi sistemi gereksinimlerini belirleyebilmek, sistem analizi yapabilmek ve tasarımını gerçekleştirebilmek.
8) Bir YBS veya sosyal problemin çözümüne yönelik olarak proje tasarlayabilmek ve farklı çözüm yöntemleri önerebilmek.
9) Projelerde YBS uzmanı olarak tasarım yapabilmek, projeye gerek yönetici gerekse çalışan olarak katkı sağlayabilmek ve yenilikçi fikirler üretebilmek.
10) Bir bilişim sistemi probleminin takım halinde çözülmesi durumlarında, problemin her aşamasında bireysel sorumluluk alabilmek, takıma katkı verebilmek ve gerektiğinde takıma liderlik edebilmek.
11) Türkçe ve İngilizce dillerini kullanaak mesleki, güncel ve gelişen eğilimleri takip edebilmek, gerekli bilgileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek.
12) Alanında edindiği bilgi ve becerileri farklı disiplinlerle entegre ederek eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmek.
13) Mesleki çalışmalarda toplumsal etik değerlere göre hareket edebilmek.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Ara Sınavlar 1 30 30
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 88