ARCH390 İklim Değişikliği ve ÇevreKurumsal BilgilerAkademik Programlar Halkla İlişkiler ve ReklamcılıkÖğrenciler İçin Bilgiler
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ARCH390
Ders İsmi: İklim Değişikliği ve Çevre
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Genel Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. Lütfi Kadir ÇELEBİ
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. Lütfi Kadir ÇELEBİ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, çevre, iklim ve ekoloji ile ilgili temel kavramları ele alarak, yerel ve küresel çevre sorunlarını anlamayı ve bunların etkilerini değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Küresel ısınma ve iklim değişikliği gibi güncel konuların bilimsel temelleri, kanıtları ve çevresel etkileri incelenecek, bu sorunlara yönelik çözüm arayışları tartışılacaktır. Ayrıca, enerji kullanımı, sanayileşme ve karbon ayak izi gibi faktörlerin çevresel sürdürülebilirlik üzerindeki etkileri değerlendirilecek, çevre kirliliği yönetimi ve sürdürülebilir kalkınma yaklaşımları ele alınacaktır. Öğrencilerin çevresel farkındalığını artırmak ve sürdürülebilir çözümler geliştirmelerine katkı sağlamak dersin temel hedefleri arasındadır.
Dersin İçeriği: Çevre, ekosistem, sürdürülebilirlik, iklim ve hava durumu gibi temel kavramlarla çevre sorunları, özellikle hava, su, toprak kirliliği, ormansızlaşma, biyolojik çeşitlilik kaybı, iklim değişikliği ve küresel ısınma gibi küresel ve yerel etkilerle bağlantılıdır. İklim değişikliğinin kanıtları; buzulların erimesi, deniz seviyesi yükselmesi, ekosistem bozulması, kuraklık ve su krizleri gibi çevresel etkiler yaratmaktadır. Küresel ısınma, fosil yakıtlar ve sera gazları nedeniyle hızlanırken, Birleşmiş Milletler İklim Anlaşması ve Paris İklim Anlaşması gibi küresel çözümler önerilmektedir. Enerji, sanayi ve karbon ayak izi yönetimi ile sürdürülebilir kalkınma hedefleri (SDG'ler), yeşil ekonomi ve döngüsel ekonomi gibi sürdürülebilirlik uygulamaları, çevre kirliliği ve kaynakların etkin yönetimi konularında çözüm yolları sunmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Çevre, iklim değişikliği ve sürdürülebilirlik konularında temel kavramlar ve teorik bilgiler edinme.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Çevre sorunlarını ve iklim değişikliğini anlayarak, bu kavramları pratik yaşamda ve çeşitli çevresel senaryolarda uygulama becerisi kazanma.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Çevre ve iklim sorunları hakkında bilgi aktarımı yapabilme, bireyler ve gruplar arasında etkili iletişim kurma ve çevre dostu çözümler geliştirme konusunda sosyal sorumluluk bilinci oluşturma.
Öğrenme Yetkinliği
1) Çevresel sorunları analiz etme, çözüm önerileri geliştirme ve öğrendiklerini sürekli olarak güncel bilgilerle besleyerek geliştirme yeteneği.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Çevre yönetimi, sürdürülebilir kalkınma ve iklim değişikliği politikaları alanlarında bilgi ve beceri geliştirme, yerel ve küresel düzeyde çevresel sorunlara dair çözüm önerileri üretebilme.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders tanıtımı, iklim ve çevre bilimine giriş Ders notları ve online kaynaklar
2) Çevre, iklim ve ekoloji ile ilgili temel kavramlar-1 Ders notları ve online kaynaklar
3) Çevre, iklim ve ekoloji ile ilgili temel kavramlar-2 Ders notları ve online kaynaklar
4) Yerel çevre sorunları Ders notları ve online kaynaklar
5) Küresel çevre sorunları Ders notları ve online kaynaklar
6) Çevre sorunlarının nedenleri Ders notları ve online kaynaklar
7) Çevre sorunlarının etkileri Ders notları ve online kaynaklar
8) Ara sınav
9) İklim değişikliğine giriş Ders notları ve online kaynaklar
10) İklim değişikliğinin kanıtları Ders notları ve online kaynaklar
11) İklim değişikliğinin etkileri Ders notları ve online kaynaklar
12) İklim değişikliğine çözüm arayışları Ders notları ve online kaynaklar
13) Yenilenebilir enerji ve karbon ayak izi Ders notları ve online kaynaklar
14) Sürdürülebilir kalkınma Ders notları ve online kaynaklar
15) Genel Tekrar Ders notları ve online kaynaklar
16) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Çevre ve İklim Değişikliği, Dr. Ferhan Can (2023)
Son Buzul Erimeden, Prof. Dr. Levent Kurnaz (2019)

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir.
2) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir.
3) Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir.
4) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir.
5) Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir.
6) İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir.
7) Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir.
8) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir.
9) Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir.
10) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir.
11) Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir.
12) En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir.
13) Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir.
14) Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir.
15) Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir.
16) Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir.
2) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir.
3) Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir.
4) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir.
5) Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir.
6) İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir.
7) Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir.
8) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir.
9) Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir.
10) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir.
11) Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir.
12) En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir.
13) Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir.
14) Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir.
15) Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir.
16) Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 100