ECON490 Göç ve EkonomiKurumsal BilgilerAkademik Programlar Halkla İlişkiler ve ReklamcılıkÖğrenciler İçin Bilgiler
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ECON490
Ders İsmi: Göç ve Ekonomi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Genel Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. Güney AYDIN
Dersi Veren(ler): Ar.Gör. Güney AYDIN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, göç ve mülteci hareketlerinin ekonomik etkilerini, mültecilerin iş gücü piyasasına entegrasyonunu, bölgesel ekonomiler üzerindeki etkilerini ve mülteci krizlerinin ekonomik boyutlarını incelemektir.
Dersin İçeriği: Bu dersin içeriği, göçmenleri, mültecileri, uluslararası göç teorilerini, ekonomik ve sosyal entegrasyon gibi konuları kapsamaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Göç türleri (iç göç, dış göç, zorunlu göç) ve bunların ekonomik etkilerinin öğrenilmesi.
2) Ekonomik göstergelerin (işgücü piyasası, gelir dağılımı, ücret düzeyleri) mülteci göçünden nasıl etkilendiğinin kavranması.
3) Göçmenlerin ve mültecilerin işgücü piyasasına entegrasyon süreçlerini değerlendirme.
4) Ekonometrik analizler ile göçün ekonomik sonuçlarını değerlendirme becerisi kazanmak.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders Tanımı ve Temel Kavramlar • Göçmen ve türleri • Mülteci ve türleri • Mülteci ve Göçmen farkı Suriyeliler Barometresi: Suriyelilerle Uyum İçinde Yaşamın Çerçevesi 2020, M. Murat Erdoğan, İstanbul: Eğiten Kitap Yayıncılık Org. Tic. Ltd. Şti., 2020. “Göçler Çağı: Modern Dünyada Uluslararası Göç Hareketleri”, Stephen Castles, Mark J. Miller, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, Çvr.: Bülent Uğur Bal ve İbrahim Akbulut, 1. Baskı, 2008. The Economic Impact of Syrian Refugees on Host Countries: Quasi-Experimental Evidence from Turkey”, Semih Tümen, American Economic Review, 2016. George J. Borjas, “Issues in the Economics of Immigration”, NBER, 2000.
2) Dünya’da ve Türkiye’de Mülteci Göçünün Tarihsel Gelişimi Suriyeliler Barometresi: Suriyelilerle Uyum İçinde Yaşamın Çerçevesi 2020, M. Murat Erdoğan, İstanbul: Eğiten Kitap Yayıncılık Org. Tic. Ltd. Şti., 2020. “Göçler Çağı: Modern Dünyada Uluslararası Göç Hareketleri”, Stephen Castles, Mark J. Miller, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, Çvr.: Bülent Uğur Bal ve İbrahim Akbulut, 1. Baskı, 2008. The Economic Impact of Syrian Refugees on Host Countries: Quasi-Experimental Evidence from Turkey”, Semih Tümen, American Economic Review, 2016. George J. Borjas, “Issues in the Economics of Immigration”, NBER, 2000.
3) Uluslararası Göç ve Mülteci Hukuku • Birleşmiş Milletler Mülteciler Yüksek Komiserliği'nin (UNHCR) görevi • Uluslararası Göç Örgütü (IOM) • Birleşmiş Milletler Suriyeliler Barometresi: Suriyelilerle Uyum İçinde Yaşamın Çerçevesi 2020, M. Murat Erdoğan, İstanbul: Eğiten Kitap Yayıncılık Org. Tic. Ltd. Şti., 2020. “Göçler Çağı: Modern Dünyada Uluslararası Göç Hareketleri”, Stephen Castles, Mark J. Miller, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, Çvr.: Bülent Uğur Bal ve İbrahim Akbulut, 1. Baskı, 2008. The Economic Impact of Syrian Refugees on Host Countries: Quasi-Experimental Evidence from Turkey”, Semih Tümen, American Economic Review, 2016. George J. Borjas, “Issues in the Economics of Immigration”, NBER, 2000.
4) Uluslararası Göçü Ekonomik Açıdan İnceleyen Kuramlar Suriyeliler Barometresi: Suriyelilerle Uyum İçinde Yaşamın Çerçevesi 2020, M. Murat Erdoğan, İstanbul: Eğiten Kitap Yayıncılık Org. Tic. Ltd. Şti., 2020. “Göçler Çağı: Modern Dünyada Uluslararası Göç Hareketleri”, Stephen Castles, Mark J. Miller, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, Çvr.: Bülent Uğur Bal ve İbrahim Akbulut, 1. Baskı, 2008. The Economic Impact of Syrian Refugees on Host Countries: Quasi-Experimental Evidence from Turkey”, Semih Tümen, American Economic Review, 2016. George J. Borjas, “Issues in the Economics of Immigration”, NBER, 2000.
5) Uluslararası Göçü Ekonomik Açıdan İnceleyen Kuramlar-2 Suriyeliler Barometresi: Suriyelilerle Uyum İçinde Yaşamın Çerçevesi 2020, M. Murat Erdoğan, İstanbul: Eğiten Kitap Yayıncılık Org. Tic. Ltd. Şti., 2020. “Göçler Çağı: Modern Dünyada Uluslararası Göç Hareketleri”, Stephen Castles, Mark J. Miller, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, Çvr.: Bülent Uğur Bal ve İbrahim Akbulut, 1. Baskı, 2008. The Economic Impact of Syrian Refugees on Host Countries: Quasi-Experimental Evidence from Turkey”, Semih Tümen, American Economic Review, 2016. George J. Borjas, “Issues in the Economics of Immigration”, NBER, 2000.
6) Mülteci Hareketlerinin Kinetik Modelleri Suriyeliler Barometresi: Suriyelilerle Uyum İçinde Yaşamın Çerçevesi 2020, M. Murat Erdoğan, İstanbul: Eğiten Kitap Yayıncılık Org. Tic. Ltd. Şti., 2020. “Göçler Çağı: Modern Dünyada Uluslararası Göç Hareketleri”, Stephen Castles, Mark J. Miller, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, Çvr.: Bülent Uğur Bal ve İbrahim Akbulut, 1. Baskı, 2008. The Economic Impact of Syrian Refugees on Host Countries: Quasi-Experimental Evidence from Turkey”, Semih Tümen, American Economic Review, 2016. George J. Borjas, “Issues in the Economics of Immigration”, NBER, 2000.
7) Beyin Göçü Suriyeliler Barometresi: Suriyelilerle Uyum İçinde Yaşamın Çerçevesi 2020, M. Murat Erdoğan, İstanbul: Eğiten Kitap Yayıncılık Org. Tic. Ltd. Şti., 2020. “Göçler Çağı: Modern Dünyada Uluslararası Göç Hareketleri”, Stephen Castles, Mark J. Miller, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, Çvr.: Bülent Uğur Bal ve İbrahim Akbulut, 1. Baskı, 2008. The Economic Impact of Syrian Refugees on Host Countries: Quasi-Experimental Evidence from Turkey”, Semih Tümen, American Economic Review, 2016. George J. Borjas, “Issues in the Economics of Immigration”, NBER, 2000.
8) Yarıyıl İçi Sınav
9) Uluslararası Göçün Ekonomik Etkileri • Ücretlere etkisi • Ücret eşitsizliğine etkisi • İstihdama etkisi Suriyeliler Barometresi: Suriyelilerle Uyum İçinde Yaşamın Çerçevesi 2020, M. Murat Erdoğan, İstanbul: Eğiten Kitap Yayıncılık Org. Tic. Ltd. Şti., 2020. “Göçler Çağı: Modern Dünyada Uluslararası Göç Hareketleri”, Stephen Castles, Mark J. Miller, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, Çvr.: Bülent Uğur Bal ve İbrahim Akbulut, 1. Baskı, 2008. The Economic Impact of Syrian Refugees on Host Countries: Quasi-Experimental Evidence from Turkey”, Semih Tümen, American Economic Review, 2016. George J. Borjas, “Issues in the Economics of Immigration”, NBER, 2000.
10) Uluslararası Göçün Ekonomik Etkileri-2 • Sermaye etkisi • Yerli çalışanlara etkisi • Ticarete konu olmayan sektöre etkisi Suriyeliler Barometresi: Suriyelilerle Uyum İçinde Yaşamın Çerçevesi 2020, M. Murat Erdoğan, İstanbul: Eğiten Kitap Yayıncılık Org. Tic. Ltd. Şti., 2020. “Göçler Çağı: Modern Dünyada Uluslararası Göç Hareketleri”, Stephen Castles, Mark J. Miller, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, Çvr.: Bülent Uğur Bal ve İbrahim Akbulut, 1. Baskı, 2008. The Economic Impact of Syrian Refugees on Host Countries: Quasi-Experimental Evidence from Turkey”, Semih Tümen, American Economic Review, 2016. George J. Borjas, “Issues in the Economics of Immigration”, NBER, 2000.
11) Mülteciler ve Kaynak Ülkede Ekonomik Koşullar Suriyeliler Barometresi: Suriyelilerle Uyum İçinde Yaşamın Çerçevesi 2020, M. Murat Erdoğan, İstanbul: Eğiten Kitap Yayıncılık Org. Tic. Ltd. Şti., 2020. “Göçler Çağı: Modern Dünyada Uluslararası Göç Hareketleri”, Stephen Castles, Mark J. Miller, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, Çvr.: Bülent Uğur Bal ve İbrahim Akbulut, 1. Baskı, 2008. The Economic Impact of Syrian Refugees on Host Countries: Quasi-Experimental Evidence from Turkey”, Semih Tümen, American Economic Review, 2016. George J. Borjas, “Issues in the Economics of Immigration”, NBER, 2000.
12) Mülteci Krizlerinin Ekonomik Etkileri Suriyeliler Barometresi: Suriyelilerle Uyum İçinde Yaşamın Çerçevesi 2020, M. Murat Erdoğan, İstanbul: Eğiten Kitap Yayıncılık Org. Tic. Ltd. Şti., 2020. “Göçler Çağı: Modern Dünyada Uluslararası Göç Hareketleri”, Stephen Castles, Mark J. Miller, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, Çvr.: Bülent Uğur Bal ve İbrahim Akbulut, 1. Baskı, 2008. The Economic Impact of Syrian Refugees on Host Countries: Quasi-Experimental Evidence from Turkey”, Semih Tümen, American Economic Review, 2016. George J. Borjas, “Issues in the Economics of Immigration”, NBER, 2000.
13) Mülteci Krizlerinin Ekonomik Etkileri-2 Suriyeliler Barometresi: Suriyelilerle Uyum İçinde Yaşamın Çerçevesi 2020, M. Murat Erdoğan, İstanbul: Eğiten Kitap Yayıncılık Org. Tic. Ltd. Şti., 2020. “Göçler Çağı: Modern Dünyada Uluslararası Göç Hareketleri”, Stephen Castles, Mark J. Miller, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, Çvr.: Bülent Uğur Bal ve İbrahim Akbulut, 1. Baskı, 2008. The Economic Impact of Syrian Refugees on Host Countries: Quasi-Experimental Evidence from Turkey”, Semih Tümen, American Economic Review, 2016. George J. Borjas, “Issues in the Economics of Immigration”, NBER, 2000.
14) Türkiye’de Mülteciler ve Çalışma İzni Suriyeliler Barometresi: Suriyelilerle Uyum İçinde Yaşamın Çerçevesi 2020, M. Murat Erdoğan, İstanbul: Eğiten Kitap Yayıncılık Org. Tic. Ltd. Şti., 2020. “Göçler Çağı: Modern Dünyada Uluslararası Göç Hareketleri”, Stephen Castles, Mark J. Miller, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, Çvr.: Bülent Uğur Bal ve İbrahim Akbulut, 1. Baskı, 2008. The Economic Impact of Syrian Refugees on Host Countries: Quasi-Experimental Evidence from Turkey”, Semih Tümen, American Economic Review, 2016. George J. Borjas, “Issues in the Economics of Immigration”, NBER, 2000.
15) Mülteci Göçü ve Ücret Eşitsizliği İlişkisi Suriyeliler Barometresi: Suriyelilerle Uyum İçinde Yaşamın Çerçevesi 2020, M. Murat Erdoğan, İstanbul: Eğiten Kitap Yayıncılık Org. Tic. Ltd. Şti., 2020. “Göçler Çağı: Modern Dünyada Uluslararası Göç Hareketleri”, Stephen Castles, Mark J. Miller, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, Çvr.: Bülent Uğur Bal ve İbrahim Akbulut, 1. Baskı, 2008. The Economic Impact of Syrian Refugees on Host Countries: Quasi-Experimental Evidence from Turkey”, Semih Tümen, American Economic Review, 2016. George J. Borjas, “Issues in the Economics of Immigration”, NBER, 2000.
16) Yarıyıl Sonu Sınav

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Suriyeliler Barometresi: Suriyelilerle Uyum İçinde Yaşamın Çerçevesi 2020, M. Murat Erdoğan, İstanbul: Eğiten Kitap Yayıncılık Org. Tic. Ltd. Şti., 2020.
“Göçler Çağı: Modern Dünyada Uluslararası Göç Hareketleri”, Stephen Castles, Mark J. Miller, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, Çvr.: Bülent Uğur Bal ve İbrahim Akbulut, 1. Baskı, 2008.
The Economic Impact of Syrian Refugees on Host Countries: Quasi-Experimental Evidence from Turkey”, Semih Tümen, American Economic Review, 2016.
George J. Borjas, “Issues in the Economics of Immigration”, NBER, 2000.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir.
2) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir.
3) Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir.
4) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir.
5) Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir.
6) İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir.
7) Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir.
8) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir.
9) Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir.
10) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir.
11) Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir.
12) En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir.
13) Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir.
14) Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir.
15) Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir.
16) Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir.
2) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir.
3) Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir.
4) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir.
5) Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir.
6) İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir.
7) Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir.
8) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir.
9) Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir.
10) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir.
11) Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir.
12) En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir.
13) Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir.
14) Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir.
15) Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir.
16) Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Soru cevap/ Tartışma
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Bilgisayar Destekli Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100