PRA116 Reklam Metin YazarlığıKurumsal BilgilerAkademik Programlar Halkla İlişkiler ve ReklamcılıkÖğrenciler İçin Bilgiler
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PRA116
Ders İsmi: Reklam Metin Yazarlığı
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
1 2 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Rukiye Gülay ÖZTÜRK
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders ile öğrencilere mecraya uygun reklam metni yazımı öğretilecektir.
Dersin İçeriği: Bu derste geleneksel ve dijital iletişim mecralarına uygun reklam metni, slogan, dijital içerik yazımı konuları işlenecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Bu dersle öğrenciler reklam kampanyalarında kullanılan geleneksel ve dijital mecra türlerini öğrenirler.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Bu ders ile öğrenciler geleneksel (basılı ve görsel işitsel vb) mecralar için reklam yazımını öğrenirler.
2) Bu derste öğrenciler dijital mecralar özelinde (Instagram, TikTok, Facebook, X,LinkedIn, YouTube, doğal reklam, internet reklamları, mobil vb.) reklam metni yazımını öğrenirler.
3) Bu ders ile öğrenciler ödül almış reklam çalışmalarına yönelik metin analizi yapabilirler.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Bu ders ile öğrenciler reklam metin yazımında yararlanacakları yapay zeka programlarını ve bu programlardan nasıl faydalanabileceklerini, bu konuyla ilgili etik kuralların neler olduğunu ve nelere dikkat edeceklerini öğrenirler.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Bu ders ile öğrenciler reklam metni yazımında Reklam Özdenetim Esasları, RTÜK ve Reklam Kurulu esaslarına uygun şekilde ve telif haklarını dikkate alarak reklam metni yazımını öğrenir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Bu ders ile öğrenci tek başına ya da ekip üyesi olarak bir çalışma yetkinliği kazanır.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Reklamda kullanılan beyin fırtınası teknikleri Sunumlar, ders kitapları, videolar
2) Reklamda yaratıcılık, yaratıcı reklamlar ve reklamda kullanılan yaratıcı stratejiler. Sunumlar, kitaplar ve videolar.
3) Reklam yazarı ve reklamların dili. Sunum, kitap, videolar.
4) Basılı mecralarda reklam yazımı Sunum, kitap
5) Radyo ve TV'de reklam yazımı. Sunum, kitap ve videolar.
6) Dijital mecralarda reklam yazımı. Sunum, kitap ve videolar.
7) Vize sınavı. -
8) Reklam ajansından davet edilen reklam yazarı ile sınıf içi uygulama. Kalem-kağıt, tahta kalemi.
9) Reklam metin yazımında kullanılabilecek yapay zeka programları ve dikkat edilmesi gereken yasal ve etik hususlar. Örnek uygulamalar. Bilgisayar ve akıllı telefon.
10) Reklam metin yazımında kullanılan yapay zeka programları ve dikkat edilmesi gereken yasal ve etik kurallar. Örnek uygulamalar. Bilgisayar ve akıllı telefon.
11) Ödül alan reklamlar üzerine değerlendirme ve analizler. Videolar.
12) Öğrenci sunumları Bilgisayar.
13) Öğrenci sunumları. Bilgisayar.
14) Öğrenci sunumları. Bilgisayar.
15) Öğrenci sunumları. Bilgisayar.
16) Öğrenci sunumları. Bilgisayar.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: -
Diğer Kaynaklar: 1) Uğur Batı, Reklamın dili : dilbilim - strateji - mesaj - retorik - göstergebilim, Alfa yayınları. 2010.
2) Gülay Öztürk, Reklam Kampanyaları, Nobel Akademik Yayıncılık, 2023.
3) Jeanne Hopkins, Mobil pazarlama hakkında her şey : İşinizi büyütmeniz için lokasyon bazlı pazarlama, uygulamalar, mobil için optimize edilmiş reklam kampanyaları, 2D kodlar ve diğer mobil stratejiler.2013.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

Program Kazanımları
1) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir.
2) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir.
3) Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir.
4) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir.
5) Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir.
6) İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir.
7) Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir.
8) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir.
9) Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir.
10) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir.
11) Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir.
12) En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir.
13) Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir.
14) Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir.
15) Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir.
16) Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir. 5
2) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir. 3
3) Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir. 4
4) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir. 4
5) Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir. 4
6) İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir. 3
7) Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir. 4
8) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir. 3
9) Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir. 4
10) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir. 4
11) Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir. 5
12) En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir. 3
13) Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir. 3
14) Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir. 4
15) Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir. 4
16) Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Okuma
Rapor Yazma
Seminer
Örnek olay çalışması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 3 48
Sunum / Seminer 4 12 48
Ödevler 1 3 3
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 101