Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Kameranın temel donanımları, kamera çeşitleri ve özellikleri |
Blain Brown, Sinematografi: Kuram ve Uygulama, Hil, 2014. |
2) |
Görüntü oluşturmasında ışık, aydınlatmanın rolü ve ilkeleri |
Blain Brown, Sinematografi: Kuram ve Uygulama, Hil, 2014. Gerald Millerson, Sinema ve Televizyon İçin Aydınlatma Tekniği, Es Yayınları Zaur Mükerrem, Sinematografi Üzerine Düşünceler, Ayrıntı, 2012 |
3) |
Objektif çeşitleri, diyafram, enstantane, ISO ve alan derinliği |
Blain Brown, Sinematografi: Kuram ve Uygulama, Hil, 2014 |
4) |
Çerçeveleme, çekim açı ve ölçekleri |
Blain Brown, Sinematografi: Kuram ve Uygulama, Hil, 2014 |
5) |
Tasarım ilkeleri, Kompozisyon kuralları ve teknikleri |
Jeremy Vineyard & Jose Cruz, Sinemada Çekim Teknikleri, Gökhan Rızaoğlu (Çev.), İstanbul Organizasyon, 2010 |
6) |
Uygulama çalışması: çekim açıları, çekim ölçekleri, kompozisyon oluşturma |
|
7) |
Kamera filtreleri |
Blain Brown, Sinematografi: Kuram ve Uygulama, Hil, 2014 |
8) |
Yarıyıl içi sınavı |
|
9) |
Kamera çekiminde hareket teknikler |
Jeremy Vineyard & Jose Cruz, Sinemada Çekim Teknikleri, Gökhan Rızaoğlu (Çev.), İstanbul Organizasyon, 2010 |
10) |
Kamera çekiminde bakış açış teknikleri |
Jeremy Vineyard & Jose Cruz, Sinemada Çekim Teknikleri, Gökhan Rızaoğlu (Çev.), İstanbul Organizasyon, 2010 |
11) |
Kamera çekiminde vinç teknikleri |
Jeremy Vineyard & Jose Cruz, Sinemada Çekim Teknikleri, Gökhan Rızaoğlu (Çev.), İstanbul Organizasyon, 2010 |
12) |
Sesin yapısı, mikrofon çeşitleri. |
Cihan Işıkhan, Yayıncılıkta Ses Teknolojisi ve Mikrofonlar, Görünmez Adam Yayınları, 2018 |
13) |
Uygulama çalışması: kamera hareketlerinin uygulanması, kamera açılarının uygulanması, kamera ve aydınlatma unsurlarının kullanımı |
|
14) |
Uygulama çalışması: kamera hareketlerinin uygulanması, kamera açılarının uygulanması, kamera ve aydınlatma unsurlarının kullanımı |
|
15) |
Öğrenci projelerinin sunumu |
|
16) |
Final sınavı |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ve derste sunulan sunumlar. |
Diğer Kaynaklar: |
Blain Brown, Sinematografi: Kuram ve Uygulama, Hil, 2014.
Gerald Millerson, Sinema ve Televizyon İçin Aydınlatma Tekniği, Es Yayınları,
Rıza Kıraç, Sinemanın Temelleri, İthaki, 2018.
Zaur Mükerrem, Sinematografi Üzerine Düşünceler, Ayrıntı, 2012
Jeremy Vineyard & Jose Cruz, Sinemada Çekim Teknikleri, Gökhan Rızaoğlu (Çev.), İstanbul Organizasyon, 2010.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir. |
1 |
2) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir. |
1 |
3) |
Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir. |
2 |
4) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir. |
1 |
5) |
Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir. |
1 |
6) |
İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir. |
1 |
7) |
Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir. |
2 |
8) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir. |
2 |
9) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir. |
1 |
10) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir. |
1 |
11) |
Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir. |
2 |
12) |
En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir. |
1 |
13) |
Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir. |
1 |
14) |
Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir. |
2 |
15) |
Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir. |
2 |
16) |
Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder. |
1 |