PRA273 Grafik Tasarım Kurumsal BilgilerAkademik Programlar Halkla İlişkiler ve ReklamcılıkÖğrenciler İçin Bilgiler
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PRA273
Ders İsmi: Grafik Tasarım
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
1 1 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Alan Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. Kübra ÇORAPSIZ
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, öğrencilere grafik tasarımın temel ilkelerini kazandırmayı, görsel iletişim araçlarını etkili biçimde kullanabilmelerini sağlamayı ve yaratıcı tasarım süreçlerini dijital ortamda uygulayabilme becerisi kazandırmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: Derste grafik tasarımın tarihçesi, temel tasarım ilkeleri (renk, biçim, denge, kontrast vb.), tipografi, kurumsal kimlik tasarımı, afiş ve broşür tasarımı gibi konular ele alınacaktır. Ayrıca Adobe Illustrator, Photoshop ve benzeri grafik tasarım programlarıyla uygulamalı çalışmalar yapılacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Grafik tasarımın temel kavramlarını, tarihsel gelişimini ve görsel iletişimdeki yerini açıklar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Farklı tasarım problemlerine yönelik yaratıcı çözümler geliştirerek özgün görsel kompozisyonlar oluşturur.
2) Grafik tasarım sürecinde dijital tasarım araçlarını kullanabilir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Tasarım sürecinde edindiği bilgi ve becerileri, etik ve estetik sorumluluklar çerçevesinde bireysel veya ekip içinde uygulama yetkinliği gösterir.
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İletişim ve grafik iletişim kavramlarının tartışılması, dilsel iletinin görselleştirilmesi
2) Görsel iletişim sürecinde tasarım olgusu, görsel iletişim ve görsel dil ile reklam kampanyaların önemi Reklamda Görsel Tasarım, Özen Okat Özdem , Müge Elden, Say Yayınları
3) Tasarımda kolaj tekniği, örneklerle anlatımı ve uygulama
4) Projeler üzerinden kompozisyon ögeleri ve kavramları hakkında sunum tekniğini geliştirme.
5) Dergi vb. materyallerden, kolaj tekniğiyle kompozisyon ögeleri ve reklam tasarımı düzenlemesi
6) Projeler üzerinden reklam kampanyaları ve oluşum süreçleri hakkında sunum tekniğini geliştirebilme Reklamda Görsel Tasarım, Özen Okat Özdem , Müge Elden, Say Yayınları
7) Dergi vb. materyallerden, kolaj tekniğiyle kompozisyon ögeleri ve reklam tasarımı düzenlemesi Reklamda Görsel Tasarım, Özen Okat Özdem , Müge Elden, Say Yayınları
8) Ara Sınav
9) Tasarımda dilsel oluşturucular ve grafik iletişimde tipografinin önemi (kolaj tekniğiyle reklam sayfası oluşturma)
10) Dergi vb. materyallerden, kolaj tekniğiyle kompozisyon ögeleri ve reklam tasarımı düzenlemesi
11) Reklam tasarımda, renkler ve anlamları üzerine örnek uygulama çalışması Reklamda Görsel Tasarım, Özen Okat Özdem , Müge Elden, Say Yayınları
12) Afiş Tasarımı örnekleri verip, eskiz-araştırma ve değerlendirme ile yaratıcı fikirler üretip uygulatmak
13) Afiş Tasarımı örnekleri verip, eskiz-araştırma ve değerlendirme ile yaratıcı fikirler üretip uygulatmak
14) Kitap – Dergi Tasarımı örnekleri verip, eskiz-araştırma ve değerlendirme ile yaratıcı fikirler üretip uygulatmak
15) Final öncesi dönem içi tekrarı
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Reklamda Görsel Tasarım, Özen Okat Özdem , Müge Elden, Say Yayınları
Diğer Kaynaklar: Reklamda Görsel Tasarım, Özen Okat Özdem , Müge Elden, Say Yayınları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir.
2) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir.
3) Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir.
4) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir.
5) Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir.
6) İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir.
7) Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir.
8) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir.
9) Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir.
10) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir.
11) Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir.
12) En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir.
13) Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir.
14) Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir.
15) Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir.
16) Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir. 1
2) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir. 3
3) Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir. 4
4) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir. 1
5) Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir. 3
6) İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir. 1
7) Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir. 5
8) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir. 5
9) Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir. 1
10) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir. 2
11) Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir. 5
12) En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir. 1
13) Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir. 1
14) Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir. 4
15) Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir. 4
16) Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder. 1

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Laboratuvar
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Uygulama
Bireysel Proje
Raporlama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Laboratuvar 14 2 28
Uygulama 5 2 10
Sınıf Dışı Ders Çalışması 10 2 20
Proje 2 4 8
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 96