PRA361 Kurumsal Sosyal SorumlulukKurumsal BilgilerAkademik Programlar Halkla İlişkiler ve ReklamcılıkÖğrenciler İçin Bilgiler
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PRA361
Ders İsmi: Kurumsal Sosyal Sorumluluk
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Alan Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. Esra Pelin GÜREGEN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, kurumsal sosyal sorumluluk (KSS) kavramını, yaklaşımlarını ve modellerini incelemeyi amaçlamaktadır. Öğrenciler, işletmelerin toplum, çevre ve paydaşlar üzerindeki sorumluluklarını ve bu sorumlulukların ekonomik, ahlaki ve gönüllü boyutlarını öğrenmektedir. İş ahlakı, pazarlama ve itibar yönetimi gibi konular kapsamında ele alınan KSS, küreselleşen dünyada artan önemi ve kurumsal sosyal sorumluluk kampanyalarının planlanması ve uygulanması süreçleri anlaşılacaktır.
Dersin İçeriği: Bu ders, kurumsal sosyal sorumluluk (KSS) kavramını, temel unsurlarını ve yaklaşımlarını kapsamaktadır. İşletmelerin toplum, çevre ve paydaşlar üzerindeki sorumluluklarının ekonomik, ahlaki ve gönüllü boyutları ele alınmaktadır. Öğrenciler, KSS stratejileri çerçevesinde iş ahlakı, pazarlama faaliyetleri ve itibar yönetimi gibi konuları incelemekte, küresel ölçekte KSS’nin önemi ve kampanya süreçlerini keşfetmektedir. Ayrıca, öğrencilerin teorik bilgilerini pratik uygulamalara dönüştürerek, sürdürülebilirlik ve toplumsal sorumluluk projeleri geliştirme becerisi kazanmaları hedeflenmektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Öğrenciler, kurumsal sosyal sorumluluk kavramının tarihsel gelişimini, tanımını ve kapsamını kavrayabilir, iş etiği, kurumsal vatandaşlık, yönetişim ve sürdürülebilir kalkınma gibi ilgili kavramları açıklayabilir.
2) Öğrenciler, pazarlama stratejilerinde KSS'nin konumunu ve sosyal pazarlama, nedene dayalı pazarlama, yeşil pazarlama gibi kavramları açıklayabilir
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Öğrenciler, kurumsal sosyal sorumluluk modellerini analiz edebilir ve bu modellerin farklı uygulama alanlarını değerlendirebilir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Öğrenciler, KSS stratejileri doğrultusunda araştırma yapabilir, kampanyaları planlayabilir, uygulayabilir ve değerlendirebilir.
2) Öğrenciler, kurumsal sosyal sorumluluğun işletmelerin itibar ve imaj yönetimi üzerindeki etkilerini değerlendirebilir ve KSS uygulamalarında sürdürülebilirlik ve etik değerler doğrultusunda kararlar alabilir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kurumsal sosyal sorumluluk kavramı ve gelişimi Öztürk, M., C., (2019). Kurumsal Sosyal Sorumluluk. Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları. Yamak, S. (2007). Kurumsal sosyal sorumluluk kavramının gelişimi. Beta.
2) Kurumsal sosyal sorumluluğun kapsamı Philip Kotler, Nancy Lee, 2017, Kurumsal Sosyal Sorumluluk, MediaCat, İstanbul Ebru Özgen, 2017, Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri, Profil Kitap
3) Kurumsal sosyal sorumluluk kapsamında işletme içi ve işletme dışı sorumluluk Aktan, C., & Börü, D. (2007). Kurumsal Sosyal Sorumluluk: İşletmeler ve Sosyal Sorumluluk, İstanbul, İGİAD Yayınları. Coşkun Can Aktan.
4) Kurumsal sosyal sorumluluk stratejileri: Paydaş Teorisi Öztürk, M., C., (2019). Kurumsal Sosyal Sorumluluk. Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları. Yamak, S. (2007). Kurumsal sosyal sorumluluk kavramının gelişimi. Beta. Ebru Özgen, 2017, Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri, Profil Kitap
5) Kurumsal sosyal sorumluluk ile ilişkili kavramlar: iş etiği, kurumsal vatandaşlık, kurumsal yönetişim, sürdürülebilir kalkınma Philip Kotler, Nancy Lee, 2017, Kurumsal Sosyal Sorumluluk, MediaCat, İstanbul
6) Kurumsal sosyal sorumluluk modelleri Öztürk, M., C., (2019). Kurumsal Sosyal Sorumluluk. Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları.
7) Kurumsal sosyal sorumluluk uygulamaları -
8) Yarıyıl içi sınavı -
9) Kurumsal sosyal sorumluluk ve pazarlama faaliyetleri: Sosyal pazarlama, neden temelli pazarlama, yeşil pazarlama ve yeşil yıkama Philip Kotler, Nancy Lee, 2017, Kurumsal Sosyal Sorumluluk, MediaCat, İstanbul Ebru Özgen, 2017, Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri, Profil Kitap
10) Kurumsal sosyal sorumluluk ve iş ahlakı Aktan, C., & Börü, D. (2007). Kurumsal Sosyal Sorumluluk: İşletmeler ve Sosyal Sorumluluk, İstanbul, İGİAD Yayınları. Coşkun Can Aktan. Yamak, S. (2007). Kurumsal sosyal sorumluluk kavramının gelişimi. Beta.
11) Kurumsal sosyal sorumluluk ve imaj ve itibar yönetimi Ebru Özgen, 2017, Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri, Profil Kitap
12) Küresel dünyada kurumsal sosyal sorumluluk Öztürk, M., C., (2019). Kurumsal Sosyal Sorumluluk. Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları.
12) Küresel dünyada kurumsal sosyal sorumluluk Öztürk, M., C., (2019). Kurumsal Sosyal Sorumluluk. Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları.
13) Kurumsal sosyal sorumluluk kampanyaları: araştırma, planlama, uygulama ve durum değerlendirmesi Ebru Özgen, 2017, Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri, Profil Kitap
14) Kurumsal sosyal sorumluluk kampanya örnekleri -
15) Öğrenci ödev sunumları -
16) Yarıyıl sonu sınavı -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Öğretim elemanının ders notu
Diğer Kaynaklar: Philip Kotler, Nancy Lee, 2017, Kurumsal Sosyal Sorumluluk, MediaCat, İstanbul
Ebru Özgen, 2017, Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri, Profil Kitap
Aktan, C., & Börü, D. (2007). Kurumsal Sosyal Sorumluluk: İşletmeler ve Sosyal Sorumluluk, İstanbul, İGİAD Yayınları. Coşkun Can Aktan.
Öztürk, M., C., (2019). Kurumsal Sosyal Sorumluluk. Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları.
Yamak, S. (2007). Kurumsal sosyal sorumluluk kavramının gelişimi. Beta.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

4

2

3

5

Program Kazanımları
1) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir.
2) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir.
3) Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir.
4) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir.
5) Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir.
6) İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir.
7) Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir.
8) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir.
9) Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir.
10) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir.
11) Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir.
12) En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir.
13) Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir.
14) Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir.
15) Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir.
16) Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir. 2
2) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir. 3
3) Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir. 4
4) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir. 5
5) Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir. 4
6) İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir. 2
7) Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir. 5
8) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir. 4
9) Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir. 4
10) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir. 4
11) Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir. 5
12) En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir. 1
13) Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir. 4
14) Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir. 5
15) Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir. 5
16) Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Okuma
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 15
Sunum 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 35
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 65
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 35
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sunum / Seminer 1 15 15
Ödevler 1 15 15
Ara Sınavlar 1 20 20
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 108