Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İkna Kavramı |
Cialdini, R. (2003). İknanın psikolojisi: Teori ve pratik bir arada (Çev.: Y. Fletcher). İstanbul: MediaCat Yayıncılık. Karadoğan Doruk, E. (2015). İknanın Sosyal Psikolojisi Temel Kavramlar ve Kuramlarıyla. İstanbul: Derin Yayınları |
2) |
Tutum, Davranış ve İkna |
Kağıtçıbaşı, Ç., & Cemalcılar, Z. (2014). Dünden bugüne insan ve insanlar: Sosyal psikolojiye giriş. Evrim. Karadoğan Doruk, E. (2015). İknanın Sosyal Psikolojisi Temel Kavramlar ve Kuramlarıyla. İstanbul: Derin Yayınları |
3) |
İkna ve İletişim |
Karadoğan Doruk, E. ve Savaş, S. (2022). Kuram ve Uygulamalarla İkna. Eğitim Yayınevi, Konya |
4) |
İkna Edici İletişim: Kaynak ve Kaynağın Özellikleri |
Kağıtçıbaşı, Ç., & Cemalcılar, Z. (2014). Dünden bugüne insan ve insanlar: Sosyal psikolojiye giriş. Evrim. Karadoğan Doruk, E. (2015). İknanın Sosyal Psikolojisi Temel Kavramlar ve |
5) |
İkna Edici İletişim: Niyet, Kanal ve Mesaj |
Cialdini, R. (2003). İknanın psikolojisi: Teori ve pratik bir arada (Çev.: Y. Fletcher). İstanbul: MediaCat Yayıncılık. Karadoğan Doruk, E. (2015). İknanın Sosyal Psikolojisi Temel Kavramlar ve Kuramlarıyla. İstanbul: Derin Yayınları Kağıtçıbaşı, Ç., & Cemalcılar, Z. (2014). Dünden bugüne insan ve insanlar: Sosyal psikolojiye giriş. Evrim. |
6) |
İkna Edici İletişim: Hedef Kitle |
Kağıtçıbaşı, Ç., & Cemalcılar, Z. (2014). Dünden bugüne insan ve insanlar: Sosyal psikolojiye giriş. Evrim. Cialdini, R. (2003). İknanın psikolojisi: Teori ve pratik bir arada (Çev.: Y. Fletcher). İstanbul: MediaCat Yayıncılık. Karadoğan Doruk, E. (2015). İknanın Sosyal Psikolojisi Temel Kavramlar ve Kuramlarıyla. İstanbul: Derin Yayınları |
7) |
İkna Kuramları: Retorik ve İkna |
Aristotales, (2008). Retorik, Çev. Mehmet H. Doğan, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul. Ece Karadoğan Doruk, İknanın Sosyal Psikolojisi, Derin Yayınları, 2015. |
8) |
Yarıyıl İçi Sınavı |
- |
9) |
İkna Kuramları: Yale Etkileme Kuramları |
Karadoğan Doruk, E. (2015). İknanın Sosyal Psikolojisi Temel Kavramlar ve Kuramlarıyla. İstanbul: Derin Yayınları Kağıtçıbaşı, Ç., & Cemalcılar, Z. (2014). Dünden bugüne insan ve insanlar: Sosyal psikolojiye giriş. Evrim. |
10) |
İkna Kuramları: Bilişsel Tepki Yaklaşımı Kuramı/ Ayrıntılandırma Olasılığı Modeli |
Kağıtçıbaşı, Ç., & Cemalcılar, Z. (2014). Dünden bugüne insan ve insanlar: Sosyal psikolojiye giriş. Evrim. Karadoğan Doruk, E. (2015). İknanın Sosyal Psikolojisi Temel Kavramlar ve Kuramlarıyla. İstanbul: Derin Yayınları |
11) |
İkna Kuramları: Sosyal Yargı Kuramı ve Tutarlılık Kuramı |
Kağıtçıbaşı, Ç., & Cemalcılar, Z. (2014). Dünden bugüne insan ve insanlar: Sosyal psikolojiye giriş. Evrim. Karadoğan Doruk, E. (2015). İknanın Sosyal Psikolojisi Temel Kavramlar ve Kuramlarıyla. İstanbul: Derin Yayınları |
12) |
İkna Stratejileri (Karşılık, Tutarlılık, Toplumsal Kanıt) |
Cialdini, R. (2003). İknanın psikolojisi: Teori ve pratik bir arada (Çev.: Y. Fletcher). İstanbul: MediaCat Yayıncılık. Karadoğan Doruk, E. (2015). İknanın Sosyal Psikolojisi Temel Kavramlar ve Kuramlarıyla. İstanbul: Derin Yayınları |
13) |
İkna Stratejileri (Azlık, Otorite, Sevgi) |
Cialdini, R. (2003). İknanın psikolojisi: Teori ve pratik bir arada (Çev.: Y. Fletcher). İstanbul: MediaCat Yayıncılık. Karadoğan Doruk, E. (2015). İknanın Sosyal Psikolojisi Temel Kavramlar ve Kuramlarıyla. İstanbul: Derin Yayınları |
14) |
Temel İkna Teknikleri |
Luecke, R., & Parlak, T. (2007). Güç, etki ve ikna: Düşüncenizi kabul ettirin ki hedefiniz gerçekleşsin. Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları. Cialdini, R. (2003). İknanın psikolojisi: Teori ve pratik bir arada (Çev.: Y. Fletcher). İstanbul: MediaCat Yayıncılık. |
14) |
Temel İkna Teknikleri |
Luecke, R., & Parlak, T. (2007). Güç, etki ve ikna: Düşüncenizi kabul ettirin ki hedefiniz gerçekleşsin. Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları. Cialdini, R. (2003). İknanın psikolojisi: Teori ve pratik bir arada (Çev.: Y. Fletcher). İstanbul: MediaCat Yayıncılık. |
15) |
İkna ve etik |
Bülbül, A. (2001). İletişim ve etik. Nobel Akademik Yayıncılık |
16) |
Yarıyıl sonu sınavı |
- |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir. |
3 |
2) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir. |
4 |
3) |
Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir. |
4 |
4) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir. |
3 |
5) |
Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir. |
5 |
6) |
İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir. |
2 |
7) |
Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir. |
5 |
8) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir. |
4 |
9) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir. |
2 |
10) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir. |
4 |
11) |
Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir. |
4 |
12) |
En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir. |
4 |
13) |
Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir. |
5 |
14) |
Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir. |
5 |
15) |
Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir. |
3 |
16) |
Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder. |
4 |