Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse Giriş: Sosyal Pazarlamanın Tanımı, Tarihsel Gelişimi ve Ticari Pazarlamadan Farkları |
Kotler, P., Roberto, N., & Lee, N. (2002). Sosyal Pazarlama: Teori ve Uygulamalar (Türkçe çeviri baskısı mevcut).
Ece Doğan Erdinç (2024). Sosyal Pazarlama ve Paylaşım Ekonomisi: Bir Vaka İncelemesi |
2) |
Sosyal Pazarlamanın Tarihsel Gelişimi ve Ticari Pazarlamadan Farkları |
Kotler, P., Roberto, N., & Lee, N. (2002). Sosyal Pazarlama: Teori ve Uygulamalar (Türkçe çeviri baskısı mevcut).
Ece Doğan Erdinç (2024). Sosyal Pazarlama ve Paylaşım Ekonomisi: Bir Vaka İncelemesi |
3) |
Sosyal Pazarlama ve Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri (BM 2030 Ajandası) |
Kotler, P., Roberto, N., & Lee, N. (2002). Sosyal Pazarlama: Teori ve Uygulamalar (Türkçe çeviri baskısı mevcut).
Ece Doğan Erdinç (2024). Sosyal Pazarlama ve Paylaşım Ekonomisi: Bir Vaka İncelemesi |
4) |
Davranış Değişim Teorileri I: Sağlık İnanç Modeli, Planlı Davranış Teorisi, Transteorik Model |
Kotler, P., Roberto, N., & Lee, N. (2002). Sosyal Pazarlama: Teori ve Uygulamalar (Türkçe çeviri baskısı mevcut).
Ece Doğan Erdinç (2024). Sosyal Pazarlama ve Paylaşım Ekonomisi: Bir Vaka İncelemesi |
5) |
Davranış Değişim Teorileri II: Sosyal Bilişsel Kuram, Yeniliklerin Yayılımı, Sosyal Ekolojik Model
|
Kotler, P., Roberto, N., & Lee, N. (2002). Sosyal Pazarlama: Teori ve Uygulamalar (Türkçe çeviri baskısı mevcut).
Ece Doğan Erdinç (2024). Sosyal Pazarlama ve Paylaşım Ekonomisi: Bir Vaka İncelemesi |
6) |
Sosyal Pazarlama Karması: Ürün, Fiyat, Yer, Tutundurma + (Personel, Sunum, Süreç) |
Kotler, P., Roberto, N., & Lee, N. (2002). Sosyal Pazarlama: Teori ve Uygulamalar (Türkçe çeviri baskısı mevcut).
Ece Doğan Erdinç (2024). Sosyal Pazarlama ve Paylaşım Ekonomisi: Bir Vaka İncelemesi |
7) |
Sosyal Pazarlama Karması: Ürün, Fiyat, Yer, Tutundurma + (Personel, Sunum, Süreç) |
Kotler, P., Roberto, N., & Lee, N. (2002). Sosyal Pazarlama: Teori ve Uygulamalar (Türkçe çeviri baskısı mevcut).
Ece Doğan Erdinç (2024). Sosyal Pazarlama ve Paylaşım Ekonomisi: Bir Vaka İncelemesi |
8) |
Ara Sınav |
|
9) |
Sosyal Pazarlama ve Paylaşım Ekonomisi |
Kotler, P., Roberto, N., & Lee, N. (2002). Sosyal Pazarlama: Teori ve Uygulamalar (Türkçe çeviri baskısı mevcut).
Ece Doğan Erdinç (2024). Sosyal Pazarlama ve Paylaşım Ekonomisi: Bir Vaka İncelemesi |
10) |
Sosyal Pazarlamada İletişim Yönetimi ve Bütünleşik İletişim Süreçleri |
Kotler, P., Roberto, N., & Lee, N. (2002). Sosyal Pazarlama: Teori ve Uygulamalar (Türkçe çeviri baskısı mevcut).
Ece Doğan Erdinç (2024). Sosyal Pazarlama ve Paylaşım Ekonomisi: Bir Vaka İncelemesi |
11) |
Sosyal Pazarlama Kampanyaları I: Amaç, Hedef Kitle, Davranış Analizi, Konumlandırma |
Kotler, P., Roberto, N., & Lee, N. (2002). Sosyal Pazarlama: Teori ve Uygulamalar (Türkçe çeviri baskısı mevcut).
Ece Doğan Erdinç (2024). Sosyal Pazarlama ve Paylaşım Ekonomisi: Bir Vaka İncelemesi |
12) |
Sosyal Pazarlama Kampanyaları II: Pazarlama Karması Stratejileri, Bütçe, Uygulama ve Yönetim |
Kotler, P., Roberto, N., & Lee, N. (2002). Sosyal Pazarlama: Teori ve Uygulamalar (Türkçe çeviri baskısı mevcut).
Ece Doğan Erdinç (2024). Sosyal Pazarlama ve Paylaşım Ekonomisi: Bir Vaka İncelemesi |
13) |
Sosyal Pazarlamada Etik, Eleştiriler ve Sorunlar |
Kotler, P., Roberto, N., & Lee, N. (2002). Sosyal Pazarlama: Teori ve Uygulamalar (Türkçe çeviri baskısı mevcut).
Ece Doğan Erdinç (2024). Sosyal Pazarlama ve Paylaşım Ekonomisi: Bir Vaka İncelemesi |
14) |
Başarılı Sosyal Pazarlama Kampanyaları: Türkiye ve Dünya’dan Örnekler |
Kotler, P., Roberto, N., & Lee, N. (2002). Sosyal Pazarlama: Teori ve Uygulamalar (Türkçe çeviri baskısı mevcut).
Ece Doğan Erdinç (2024). Sosyal Pazarlama ve Paylaşım Ekonomisi: Bir Vaka İncelemesi |
15) |
Başarılı Sosyal Pazarlama Kampanyaları: Türkiye ve Dünya’dan Örnekler |
Kotler, P., Roberto, N., & Lee, N. (2002). Sosyal Pazarlama: Teori ve Uygulamalar (Türkçe çeviri baskısı mevcut).
Ece Doğan Erdinç (2024). Sosyal Pazarlama ve Paylaşım Ekonomisi: Bir Vaka İncelemesi |
16) |
Final sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir. |
4 |
2) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir. |
2 |
3) |
Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir. |
3 |
4) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir. |
2 |
5) |
Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir. |
4 |
6) |
İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir. |
2 |
7) |
Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir. |
4 |
8) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir. |
5 |
9) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir. |
3 |
10) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir. |
2 |
11) |
Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir. |
5 |
12) |
En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir. |
1 |
13) |
Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir. |
3 |
14) |
Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir. |
3 |
15) |
Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir. |
4 |
16) |
Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder. |
5 |