PRA367 Kurgu Pratikleri Kurumsal BilgilerAkademik Programlar Halkla İlişkiler ve ReklamcılıkÖğrenciler İçin Bilgiler
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PRA367
Ders İsmi: Kurgu Pratikleri
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
1 1 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Alan Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. Kübra ÇORAPSIZ
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilere kısa film, uzun film, reklam, dizi, video gibi içeriklerin kurgu teknikleri teorik bilgi vererek, uygulama becerisi kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: Ders kapsamında temel kurgu teknikleri, kurgunun tarihçesi, kurgu programı, uzun, kısa metrajlı filmde kurgu yapılması ve kurgunun tamamlanması öğrencilere anlatılacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Öğrenciler bu derste; temel kurgu teknikleri hakkında bilgi sahibi olur.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Öğrenciler bu derste; kurgu programlarıyla ilgili süreçleri uygulayabilirler.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Öğrenciler bu derste; kurgu süreci, evreleri, kurgunun tamamlanması hakkında etkileşimde bulunabilir.
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Öğrenciler bu derste; kurgu mantığı ve dijital ortamda kurgu yapımı süreçlerini yönetebilir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kurgunun tarihsel gelişimi, Lumiere Kardeşler ile birlikte sinemanın başlangıcı, George Melies'nin kurgu denemeleri ve Albert Smith
2) Kurgunun tarihsel gelişimi, Edwin S. Porter ve Bir Amerikan İtfaiyecisinin Yaşamı filminde paralel kurgu örneği, D. W. Griffith'in kurgu anlayışına etkileri
3) Kurgunun amacı, yapımın niteliğine göre kurgu türleri, uygulamalı olarak kurgu programının tanıtılması. Kurgu Estetiği ve Teknikleri, Yelda Özkoçak, Derin Yay. Sinema ve Televizyonda Görüntü Kurgusu, Aleksey G. Skolov,
4) Rus montaj geleneği, Kuleshov, Eisenstein ve Pudovkin'in kurgu yaklaşımları
5) Kurgu geçişleri, match cut, smash cut, fade in/out, dissolve Kurgu Estetiği ve Teknikleri, Yelda Özkoçak, Derin Yay. Sinema ve Televizyonda Görüntü Kurgusu, Aleksey G. Skolov,
6) Mr. Nobody filmi üzerinden kurgu teknikleri ve geçişlerinin analiz edilmesi, kurgunun anlam yaratma biçimi olarak etkisinin tartışılması
7) Kurgu kuralları, devamlılık kurgusu (harekette kesme) ve jump cut (atlamalı kurgu) Kurgu Estetiği ve Teknikleri, Yelda Özkoçak, Derin Yay. Sinema ve Televizyonda Görüntü Kurgusu, Aleksey G. Skolov,
8) Ara Sınav -
9) Kurgu ve ses, ses kurgusu, ses köprüsü ve kullanım işlevleri Kurgu Estetiği ve Teknikleri, Yelda Özkoçak, Derin Yay. Sinema ve Televizyonda Görüntü Kurgusu, Aleksey G. Skolov,
10) Uzun metraj film kurgusu Kurgu Estetiği ve Teknikleri, Yelda Özkoçak, Derin Yay. Sinema ve Televizyonda Görüntü Kurgusu, Aleksey G. Skolov,
11) Kısa metraj film kurgusu Kurgu Estetiği ve Teknikleri, Yelda Özkoçak, Derin Yay. Sinema ve Televizyonda Görüntü Kurgusu, Aleksey G. Skolov,
12) Bilgisayar temelli kurgu uygulama çalışması - Adobe Premiere Pro arayüzünün tanıtılması, kurgu işlemi esnasında kullanılan araçların (tool) tanıtılması ve basit kesme birleştirme işlemlerinin gerçekleştirilmesi
13) Bilgisayar temelli kurgu uygulama çalışması, hızlandırma yavaşlatma, scale, rotasyon ve opacity ve keyframe uygulamalarının yapılması
14) Bilgisayar temelli kurgu uygulama çalışması, efekt ve renk çalışmalarının uygulanması
15) Bilgisayar temelli kurgu uygulama çalışması
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Kurgu Estetiği ve Teknikleri, Yelda Özkoçak, Derin Yay.
Sinema ve Televizyonda Görüntü Kurgusu, Aleksey G. Skolov,
Diğer Kaynaklar: Kurgu Estetiği ve Teknikleri, Yelda Özkoçak, Derin Yay.
Sinema ve Televizyonda Görüntü Kurgusu, Aleksey G. Skolov,

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir.
2) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir.
3) Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir.
4) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir.
5) Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir.
6) İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir.
7) Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir.
8) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir.
9) Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir.
10) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir.
11) Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir.
12) En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir.
13) Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir.
14) Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir.
15) Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir.
16) Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir. 1
2) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir. 1
3) Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir. 2
4) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir. 1
5) Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir. 2
6) İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir. 1
7) Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir. 4
8) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir. 4
9) Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir. 1
10) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir. 2
11) Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir. 3
12) En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir. 1
13) Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir. 2
14) Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir. 2
15) Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir. 3
16) Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder. 1

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Ödevler 1 10 10
Ara Juri 1 20 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 106