Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Kurgunun tarihsel gelişimi, Lumiere Kardeşler ile birlikte sinemanın başlangıcı, George Melies'nin kurgu denemeleri ve Albert Smith |
|
2) |
Kurgunun tarihsel gelişimi, Edwin S. Porter ve Bir Amerikan İtfaiyecisinin Yaşamı filminde paralel kurgu örneği, D. W. Griffith'in kurgu anlayışına etkileri |
|
3) |
Kurgunun amacı, yapımın niteliğine göre kurgu türleri, uygulamalı olarak kurgu programının tanıtılması. |
Kurgu Estetiği ve Teknikleri, Yelda Özkoçak, Derin Yay.
Sinema ve Televizyonda Görüntü Kurgusu, Aleksey G. Skolov, |
4) |
Rus montaj geleneği, Kuleshov, Eisenstein ve Pudovkin'in kurgu yaklaşımları |
|
5) |
Kurgu geçişleri, match cut, smash cut, fade in/out, dissolve |
Kurgu Estetiği ve Teknikleri, Yelda Özkoçak, Derin Yay.
Sinema ve Televizyonda Görüntü Kurgusu, Aleksey G. Skolov, |
6) |
Mr. Nobody filmi üzerinden kurgu teknikleri ve geçişlerinin analiz edilmesi, kurgunun anlam yaratma biçimi olarak etkisinin tartışılması |
|
7) |
Kurgu kuralları, devamlılık kurgusu (harekette kesme) ve jump cut (atlamalı kurgu) |
Kurgu Estetiği ve Teknikleri, Yelda Özkoçak, Derin Yay.
Sinema ve Televizyonda Görüntü Kurgusu, Aleksey G. Skolov, |
8) |
Ara Sınav |
- |
9) |
Kurgu ve ses, ses kurgusu, ses köprüsü ve kullanım işlevleri |
Kurgu Estetiği ve Teknikleri, Yelda Özkoçak, Derin Yay.
Sinema ve Televizyonda Görüntü Kurgusu, Aleksey G. Skolov, |
10) |
Uzun metraj film kurgusu |
Kurgu Estetiği ve Teknikleri, Yelda Özkoçak, Derin Yay.
Sinema ve Televizyonda Görüntü Kurgusu, Aleksey G. Skolov, |
11) |
Kısa metraj film kurgusu |
Kurgu Estetiği ve Teknikleri, Yelda Özkoçak, Derin Yay.
Sinema ve Televizyonda Görüntü Kurgusu, Aleksey G. Skolov, |
12) |
Bilgisayar temelli kurgu uygulama çalışması - Adobe Premiere Pro arayüzünün tanıtılması, kurgu işlemi esnasında kullanılan araçların (tool) tanıtılması ve basit kesme birleştirme işlemlerinin gerçekleştirilmesi |
|
13) |
Bilgisayar temelli kurgu uygulama çalışması, hızlandırma yavaşlatma, scale, rotasyon ve opacity ve keyframe uygulamalarının yapılması |
|
14) |
Bilgisayar temelli kurgu uygulama çalışması, efekt ve renk çalışmalarının uygulanması |
|
15) |
Bilgisayar temelli kurgu uygulama çalışması |
|
16) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir. |
1 |
2) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir. |
1 |
3) |
Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir. |
2 |
4) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir. |
1 |
5) |
Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir. |
2 |
6) |
İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir. |
1 |
7) |
Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir. |
4 |
8) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir. |
4 |
9) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir. |
1 |
10) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir. |
2 |
11) |
Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir. |
3 |
12) |
En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir. |
1 |
13) |
Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir. |
2 |
14) |
Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir. |
2 |
15) |
Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir. |
3 |
16) |
Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder. |
1 |