Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı, öğrencilere itibar yönetimini, tanımını ve günümüzün iş dünyasında kilit bir varlık olarak önemini öğretmektir. Kimlik, imaj, itibar kavramlarının açıklanmasını ve bu kavramlar üzerinden kurumsal itibarın bileşenlerini aktarılmasını, kriz dönemlerinde itibarın nasıl korunacağının anlatılması, kurumsal sosyal medya kullanımı ve itibar yönetimi arasındaki ilişkinin açıklanmasını amaçlamaktadır. Dersler, okumalar, vaka çalışmaları ve tartışmaları kullanarak, iyi bir itibar yaratma, izleme ve yönetme yollarını kapsayacaktır.
|
Dersin İçeriği: |
Bu dersin içeriği, itibar kavramı, kurumsal itibarın kavramsal çerçevesi, kurumsal itibar ve sosyal sorumluluk uygulamaları arasındaki ilişki, kriz ve itibar ilişkisi, sosyal medya ve itibar ilişkisi, kurumsal imaj ve itibar ilişkisi gibi konulardan oluşmaktadır.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse giriş, itibar kavramının açıklanması |
Ayla Okay & Aydemir Okay Halkla İlişkiler Rove Filiz Balta Peltekoğlu Halkla İlişkiler Nedir Rove Ebru Özgen Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri Rove
|
2) |
Kurumsal İtibarın Oluşturulması- Kurumsal İtibar Bileşenleri- Kurum Kültürü-Kurum İmajı |
Ayla Okay & Aydemir Okay Halkla İlişkiler Rove Filiz Balta Peltekoğlu Halkla İlişkiler Nedir Rove Ebru Özgen Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri Rove
|
3) |
İtibar kavramı ile ilişkili kavramlar: Kurumsal kültür |
Ayla Okay & Aydemir Okay Halkla İlişkiler Rove Filiz Balta Peltekoğlu Halkla İlişkiler Nedir Rove Ebru Özgen Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri Rove
|
4) |
İtibarla ilişkili kavramlar: Kurumsal iletişim |
Ayla Okay & Aydemir Okay Halkla İlişkiler Rove Filiz Balta Peltekoğlu Halkla İlişkiler Nedir Rove Ebru Özgen Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri Rove
|
5) |
İtibarla ilişkili kavramlar: Kurumsal imaj |
Ayla Okay & Aydemir Okay Halkla İlişkiler Rove Filiz Balta Peltekoğlu Halkla İlişkiler Nedir Rove Ebru Özgen Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri Rove
|
6) |
İtibarla ilişkili kavramlar: Kurumsal sosyal sorumluluk |
Ayla Okay & Aydemir Okay Halkla İlişkiler Rove Filiz Balta Peltekoğlu Halkla İlişkiler Nedir Rove Ebru Özgen Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri Rove
|
7) |
İtibarla ilişkili kavramlar: Sorun yönetimi & Konu yönetimi |
Ayla Okay & Aydemir Okay Halkla İlişkiler Rove Filiz Balta Peltekoğlu Halkla İlişkiler Nedir Rove Ebru Özgen Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri Rove
|
8) |
Yarıyıl içi sınavı |
|
9) |
İtibarla ilişkili kavramlar: Kriz yönetimi |
Ayla Okay & Aydemir Okay Halkla İlişkiler Rove Filiz Balta Peltekoğlu Halkla İlişkiler Nedir Rove Ebru Özgen Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri Rove
|
10) |
İtibarın unsuları |
Ayla Okay & Aydemir Okay Halkla İlişkiler Rove Filiz Balta Peltekoğlu Halkla İlişkiler Nedir Rove Ebru Özgen Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri Rove
|
11) |
Online itibar yönetimi |
Ayla Okay & Aydemir Okay Halkla İlişkiler Rove Filiz Balta Peltekoğlu Halkla İlişkiler Nedir Rove Ebru Özgen Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri Rove
|
12) |
İtibarın ölçümlenmesi |
Ayla Okay & Aydemir Okay Halkla İlişkiler Rove Filiz Balta Peltekoğlu Halkla İlişkiler Nedir Rove Ebru Özgen Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri Rove
|
13) |
İtibarın ölçümlenmesi: paydaş analizleri |
Ayla Okay & Aydemir Okay Halkla İlişkiler Rove Filiz Balta Peltekoğlu Halkla İlişkiler Nedir Rove Ebru Özgen Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri Rove
|
14) |
İtibarın ölçülmesi: Reptrak / Fortune's World's Most Admired Companies |
|
15) |
İtibarın ölçülmesi: Reptrak / Fortune's World's Most Admired Companies |
|
16) |
Yarıyıl sonu sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir. |
5 |
2) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir. |
2 |
3) |
Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir. |
3 |
4) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir. |
3 |
5) |
Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir. |
4 |
6) |
İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir. |
4 |
7) |
Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir. |
2 |
8) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir. |
3 |
9) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir. |
3 |
10) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir. |
2 |
11) |
Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir. |
2 |
12) |
En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir. |
1 |
13) |
Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir. |
4 |
14) |
Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir. |
2 |
15) |
Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir. |
3 |
16) |
Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder. |
5 |