PRA466 İtibar Yönetimi Kurumsal BilgilerAkademik Programlar Halkla İlişkiler ve ReklamcılıkÖğrenciler İçin Bilgiler
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PRA466
Ders İsmi: İtibar Yönetimi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Alan Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Ece DOĞAN ERDİNÇ
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilere itibar yönetimini, tanımını ve günümüzün iş dünyasında kilit bir varlık olarak önemini öğretmektir. Kimlik, imaj, itibar kavramlarının açıklanmasını ve bu kavramlar üzerinden kurumsal itibarın bileşenlerini aktarılmasını, kriz dönemlerinde itibarın nasıl korunacağının anlatılması, kurumsal sosyal medya kullanımı ve itibar yönetimi arasındaki ilişkinin açıklanmasını amaçlamaktadır. Dersler, okumalar, vaka çalışmaları ve tartışmaları kullanarak, iyi bir itibar yaratma, izleme ve yönetme yollarını kapsayacaktır.
Dersin İçeriği: Bu dersin içeriği, itibar kavramı, kurumsal itibarın kavramsal çerçevesi, kurumsal itibar ve sosyal sorumluluk uygulamaları arasındaki ilişki, kriz ve itibar ilişkisi, sosyal medya ve itibar ilişkisi, kurumsal imaj ve itibar ilişkisi gibi konulardan oluşmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Öğrenciler bu derste; kurumsal itibar kavramı ve kurumsal itibar yönetimi hakkında bilgi sahibi olur
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Öğrenciler bu derste; kriz dönemlerinde itibarı korumaya yönelik iletişim stratejilerini planlayabilir ve uygulayabilir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Öğrenciler bu derste; itibar yönetiminin planlanması ve geliştirilmesi konusunda ilgili paydaşlarla etkileşimde bulunabilir.
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Öğrenciler bu derste; itibar yönetimi ile ilgiliörnekleri analiz edebilir ve bu alanda bilimselaraştırma gerçekleştirme sürecini yönetebilir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Öğrenciler bu derste; kurumların itibar seviyelerini analiz etme konusunda bireysel çalışabilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş, itibar kavramının açıklanması Ayla Okay & Aydemir Okay Halkla İlişkiler Rove Filiz Balta Peltekoğlu Halkla İlişkiler Nedir Rove Ebru Özgen Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri Rove
2) Kurumsal İtibarın Oluşturulması- Kurumsal İtibar Bileşenleri- Kurum Kültürü-Kurum İmajı Ayla Okay & Aydemir Okay Halkla İlişkiler Rove Filiz Balta Peltekoğlu Halkla İlişkiler Nedir Rove Ebru Özgen Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri Rove
3) İtibar kavramı ile ilişkili kavramlar: Kurumsal kültür Ayla Okay & Aydemir Okay Halkla İlişkiler Rove Filiz Balta Peltekoğlu Halkla İlişkiler Nedir Rove Ebru Özgen Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri Rove
4) İtibarla ilişkili kavramlar: Kurumsal iletişim Ayla Okay & Aydemir Okay Halkla İlişkiler Rove Filiz Balta Peltekoğlu Halkla İlişkiler Nedir Rove Ebru Özgen Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri Rove
5) İtibarla ilişkili kavramlar: Kurumsal imaj Ayla Okay & Aydemir Okay Halkla İlişkiler Rove Filiz Balta Peltekoğlu Halkla İlişkiler Nedir Rove Ebru Özgen Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri Rove
6) İtibarla ilişkili kavramlar: Kurumsal sosyal sorumluluk Ayla Okay & Aydemir Okay Halkla İlişkiler Rove Filiz Balta Peltekoğlu Halkla İlişkiler Nedir Rove Ebru Özgen Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri Rove
7) İtibarla ilişkili kavramlar: Sorun yönetimi & Konu yönetimi Ayla Okay & Aydemir Okay Halkla İlişkiler Rove Filiz Balta Peltekoğlu Halkla İlişkiler Nedir Rove Ebru Özgen Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri Rove
8) Yarıyıl içi sınavı
9) İtibarla ilişkili kavramlar: Kriz yönetimi Ayla Okay & Aydemir Okay Halkla İlişkiler Rove Filiz Balta Peltekoğlu Halkla İlişkiler Nedir Rove Ebru Özgen Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri Rove
10) İtibarın unsuları Ayla Okay & Aydemir Okay Halkla İlişkiler Rove Filiz Balta Peltekoğlu Halkla İlişkiler Nedir Rove Ebru Özgen Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri Rove
11) Online itibar yönetimi Ayla Okay & Aydemir Okay Halkla İlişkiler Rove Filiz Balta Peltekoğlu Halkla İlişkiler Nedir Rove Ebru Özgen Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri Rove
12) İtibarın ölçümlenmesi Ayla Okay & Aydemir Okay Halkla İlişkiler Rove Filiz Balta Peltekoğlu Halkla İlişkiler Nedir Rove Ebru Özgen Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri Rove
13) İtibarın ölçümlenmesi: paydaş analizleri Ayla Okay & Aydemir Okay Halkla İlişkiler Rove Filiz Balta Peltekoğlu Halkla İlişkiler Nedir Rove Ebru Özgen Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri Rove
14) İtibarın ölçülmesi: Reptrak / Fortune's World's Most Admired Companies
15) İtibarın ölçülmesi: Reptrak / Fortune's World's Most Admired Companies
16) Yarıyıl sonu sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ayla Okay & Aydemir Okay Halkla İlişkiler Rove
Filiz Balta Peltekoğlu Halkla İlişkiler Nedir Rove
Ebru Özgen Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri Rove
Diğer Kaynaklar: Ayla Okay & Aydemir Okay Halkla İlişkiler Rove
Filiz Balta Peltekoğlu Halkla İlişkiler Nedir Rove
Ebru Özgen Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri Rove

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir.
2) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir.
3) Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir.
4) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir.
5) Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir.
6) İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir.
7) Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir.
8) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir.
9) Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir.
10) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir.
11) Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir.
12) En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir.
13) Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir.
14) Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir.
15) Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir.
16) Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir. 5
2) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir. 2
3) Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir. 3
4) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir. 3
5) Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir. 4
6) İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir. 4
7) Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir. 2
8) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir. 3
9) Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir. 3
10) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir. 2
11) Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir. 2
12) En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir. 1
13) Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir. 4
14) Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir. 2
15) Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir. 3
16) Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 8 2 16
Sunum / Seminer 1 10 10
Ara Sınavlar 1 20 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 94