PRA470 Müşteri İlişkileri YönetimiKurumsal BilgilerAkademik Programlar Halkla İlişkiler ve ReklamcılıkÖğrenciler İçin Bilgiler
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PRA470
Ders İsmi: Müşteri İlişkileri Yönetimi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Alan Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Saniye Sena CABIOĞLU GÜLER
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı öğrencilere müşteri ilişkileri yönetiminin temel kavramlarını teknoloji ve iş felsefesi olarak tanıtmaktır.
Dersin İçeriği: Müşteri ilişkileri yönetimini (CRM) anlamlandırma, CRM değer zinciri, CRM için bilgi teknolojisi, Müşteri portföyü analizi, Müşteri yakınlığı, Ağ oluşturma ve yönetme, Müşteriler için değer yaratma, Müşteri yaşam döngüsünü yönetme: müşteri edinme, müşteriyi elde tutma ve geliştirme, CRM için örgütlenme.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Öğrenci müşteri ilişkileri yönetimi sürecine hakim olmaktadır.
2) Öğrenci müşteriyi tutma ve kaybedilen müşteriyi kazanma programlarını kavrayabilir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Öğrenci müşteri değer yönetim sürecini tanımaktadır.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Öğrenci müşteri ilişkileri yönetimi sürecine uygun bilgi teknolojilerini tanıyarak seçmektedir.
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Müşteri ilişkileri yönetimine giriş ilişkilerinin öğrenilmesi hedeflenmektedir. MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ-PRF.DR.YAVUZ ODABAŞI
2) Müşteri ilişkileri yönetimi projelerinin planlanması ve uygulanması hedeflenmektedir. MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ-PRF.DR.YAVUZ ODABAŞI
3) Öğrencilere müşteri ile ilgili veri tabanlarının geliştirilmesi, yönetilmesi ve kullanılmasının öğretilmesi amaçlanmaktadır. Müşteri İlişkileri Yönetimi- Pr.Dr.Yavuz Odabaşı(PDF)
4) Öğrencilere müşteri portföy yönetimi, ilişkileri yönetimi ve deneyimi kazandırılması hedeflenmektedir. Müşteri İlişkileri Yönetimi Prof. Dr . Yavuz Odabaşı
5) Öğrencilere müşteriler için değer yaratma ve müşteri yaşam döngüsünü yönetme becerisi kazandırılması hedeflenmektedir. Ders Notları, Müşteri İlişkileri Yönetimi Prof. Dr. Yavuz Odabaşı (PDF)
6) Öğrencilere müşteri yaşam döngüsünü yönetme, müşteriyi elde tutma ve ilişkileri geliştirme yöntemlerini öğretmek hedeflenmektedir. Ders Notları, Müşteri İlişkileri Yönetimi- Akademik Veri Sistemi-PDF
7) Öğrencilere müşteri ilişkileri yönetimi performansı için ağların yönetilmesinin öğretilmesi hedeflenmektedir. Ders Notları Müşteri İlişkileri Yönetimi, PDF
8) ARA SINAV Müşteri İlişkileri Yönetimi, PDF, Akademik Veri Sistemi
9) Öğrencilere tedarikçi ve iş ortaklığı ilişkilerinin yönetilmesinin öğretilmesi hedeflenmektedir. Müşteri İlişkileri Yönetimi Yavuz Odabaşı pdf
10) Öğrencilere yatırımcı ve çalışan ilişkilerinin yönetilmesi amacıyla bilgi teknolojilerinin öğretilmesi hedeflenmektedir. Müşteri İlişkileri Yönetimi Akademik Veri Sistemi-PDF
11) Öğrencilerin satış gücü otomasyonu hakkında bilgilendirilmesi hedeflenmektedir. Ders Notları, Müşteri İlişkileri Yönetimi PDF
12) Öğrencilere pazarlama otomasyonu ve servis otomasyonu ayrımının kazandırılması amaçlanmaktadır. Müşteri İlişkileri Yönetimi Programının Bir Parçası Olarak Satış Görüşmelerinde Müşteri Memnuniyetinin Ölçülmesi Üzerine Bir Pilot Araştırma- Elif Ovalı
13) Öğrencilere organizasyonel konular ve müşteri ilişkileri yönetimi hakkında bilgi verilmesi amaçlanmaktadır. Müşteri İlişkileri Yönetimi Programının Bir Parçası Olarak Satış Görüşmelerinde Müşteri Memnuniyetinin Ölçülmesi Üzerine Bir Pilot Araştırma- Elif OVALI
14) Öğrenci Sunumları Ders Notları
15) Öğrenci Sunumları Açık Ders Notları PDF
16) FİNAL SINAVI Müşteri İlişkileri Yönetimi -Ders Notları- PDF

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Yrd.Doç.Dr. Özgür ÇENGEL *MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİNDE
(CRM) PAZARLAMA MALİYETLERİNİN
İNCELENMESİ, Ders Notları
Diğer Kaynaklar: Yrd.Doç.Dr. Özgür ÇENGEL *MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİNDE
(CRM) PAZARLAMA MALİYETLERİNİN
İNCELENMESİ

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir.
2) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir.
3) Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir.
4) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir.
5) Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir.
6) İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir.
7) Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir.
8) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir.
9) Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir.
10) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir.
11) Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir.
12) En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir.
13) Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir.
14) Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir.
15) Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir.
16) Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir. 4
2) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir. 5
3) Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir. 5
4) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir. 5
5) Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir. 5
6) İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir. 5
7) Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir. 4
8) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir. 4
9) Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir. 4
10) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir. 5
11) Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir. 5
12) En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir. 1
13) Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir. 5
14) Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir. 5
15) Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir. 5
16) Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Akran Değerlendirmesi
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Ödev
Web Tabanlı Öğrenme

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama
Gözlem
Sunum
Akran Değerlendirmesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Uygulama 10 2 20
Sınıf Dışı Ders Çalışması 10 3 30
Ödevler 10 2 20
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 100