Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş: Medya planlama kavramı |
Surmanek, J. (2004). Advertising media A to Z : the definitive resource for media planning, buying, and research. McGraw-Hill. |
2) |
Geleneksel kitle iletişim araçları ve yeni medya araçlarının tanımı ve kullanım özellikleri |
Surmanek, J. (2004). Advertising media A to Z : the definitive resource for media
planning, buying, and research. McGraw-Hill.
Gıyasettin Tayfur (2017). Medya planlama ve satın alma. Eğitim Yayınevi |
3) |
Geleneksel kitle iletişim araçları ve yeni medya araçlarının tanımı ve kullanım özellikleri |
Surmanek, J. (2004). Advertising media A to Z : the definitive resource for media
planning, buying, and research. McGraw-Hill.
Gıyasettin Tayfur (2017). Medya planlama ve satın alma. Eğitim Yayınevi |
4) |
Medya planlama ve tüketici ilişkisi: Tüketicilerin değişen tutum ve algıları |
Surmanek, J. (2004). Advertising media A to Z : the definitive resource for media
planning, buying, and research. McGraw-Hill.
Gıyasettin Tayfur (2017). Medya planlama ve satın alma. Eğitim Yayınevi |
5) |
Medya planlama sürecinin aşamaları |
Surmanek, J. (2004). Advertising media A to Z : the definitive resource for media
planning, buying, and research. McGraw-Hill.
Gıyasettin Tayfur (2017). Medya planlama ve satın alma. Eğitim Yayınevi |
6) |
Medya planlama sürecinin aşamaları ve örnek medya planı sunumu |
Surmanek, J. (2004). Advertising media A to Z : the definitive resource for media
planning, buying, and research. McGraw-Hill.
Gıyasettin Tayfur (2017). Medya planlama ve satın alma. Eğitim Yayınevi |
7) |
Medya ölçümleme yöntemleri |
Surmanek, J. (2004). Advertising media A to Z : the definitive resource for media
planning, buying, and research. McGraw-Hill.
Gıyasettin Tayfur (2017). Medya planlama ve satın alma. Eğitim Yayınevi |
8) |
Yarıyıl İçi Sınav |
|
9) |
Stratejik planlama: Markanın rolünün belirlenmesi, zamanlama planlamalarının yapılması |
Surmanek, J. (2004). Advertising media A to Z : the definitive resource for media
planning, buying, and research. McGraw-Hill.
Gıyasettin Tayfur (2017). Medya planlama ve satın alma. Eğitim Yayınevi |
10) |
Stratejik planlama: Kullanılacak mecraların belirlenmesi, erişim ve sıklık oranlarının belirlenmesi, uygulama fikirlerinin geliştirilmesi ve satın alma. |
Surmanek, J. (2004). Advertising media A to Z : the definitive resource for media
planning, buying, and research. McGraw-Hill.
Gıyasettin Tayfur (2017). Medya planlama ve satın alma. Eğitim Yayınevi |
11) |
Mecraya özel medya planlama: Geleneksel medya planlama ve satın alma |
Surmanek, J. (2004). Advertising media A to Z : the definitive resource for media
planning, buying, and research. McGraw-Hill.
Gıyasettin Tayfur (2017). Medya planlama ve satın alma. Eğitim Yayınevi |
12) |
Mecraya özel medya planlama: Dijital medya planlama ve satın alma |
Surmanek, J. (2004). Advertising media A to Z : the definitive resource for media
planning, buying, and research. McGraw-Hill.
Gıyasettin Tayfur (2017). Medya planlama ve satın alma. Eğitim Yayınevi |
13) |
Medya planlama sürecinde yaratıcılık |
Surmanek, J. (2004). Advertising media A to Z : the definitive resource for media
planning, buying, and research. McGraw-Hill.
Gıyasettin Tayfur (2017). Medya planlama ve satın alma. Eğitim Yayınevi |
14) |
Medya planlama süreçleri: Ölçümleme aşaması ve değerlendirme. |
Surmanek, J. (2004). Advertising media A to Z : the definitive resource for media
planning, buying, and research. McGraw-Hill.
Gıyasettin Tayfur (2017). Medya planlama ve satın alma. Eğitim Yayınevi |
15) |
Medya Maliyetleri, Medya Satın Alımı |
Surmanek, J. (2004). Advertising media A to Z : the definitive resource for media
planning, buying, and research. McGraw-Hill.
Gıyasettin Tayfur (2017). Medya planlama ve satın alma. Eğitim Yayınevi |
16) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir. |
1 |
2) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir. |
2 |
3) |
Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir. |
5 |
4) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir. |
1 |
5) |
Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir. |
4 |
6) |
İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir. |
1 |
7) |
Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir. |
4 |
8) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir. |
5 |
9) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir. |
2 |
10) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir. |
2 |
11) |
Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir. |
4 |
12) |
En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir. |
1 |
13) |
Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir. |
1 |
14) |
Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir. |
3 |
15) |
Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir. |
5 |
16) |
Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder. |
3 |