PRA471 Medya Planlama Kurumsal BilgilerAkademik Programlar Halkla İlişkiler ve ReklamcılıkÖğrenciler İçin Bilgiler
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PRA471
Ders İsmi: Medya Planlama
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Alan Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. Kübra ÇORAPSIZ
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, medya planlamanın öneminin anlaşılmasını sağlamanın yanı sıra
geleneksel kitle iletişim araçları ve yeni medya araçlarının, doğru hedef kitleye
göre seçilmesini ve uygun bir bütçe ile planlanmasını amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: Bu dersin içeriği, medya planlama kavramı, medya araçları ve kullanım alanları,
hedef kitle analizleri, tüketici davranışları, medya ölçümleme gibi konulardan
oluşmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Öğrenciler bu derste; bir halkla ilişkiler ya da reklam kampanyasının gerçekleştirilmesi için gerekli olan medya faaliyetlerini planlayabilir, uygulayabilir
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Bu derste öğrenciler, medya araçları arasında kıyaslama yapabilir ve araçların kullanım ve kapasiteleri hakkında ilgili paydaşlarla etkileşimde bulunabilir.
Öğrenme Yetkinliği
1) Öğrenciler bu derste; bir halkla ilişkiler ya da reklam kampanyasının medya planlama sürecinin nasıl yapılacağını öğrenir.
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Bu derste öğrenciler, gelişen yeni medya araçlarındaki trendleri takip eder ve çağa uygun iletişim yöntemlerini uygulama sürecinde bireysel çalışabilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş: Medya planlama kavramı Surmanek, J. (2004). Advertising media A to Z : the definitive resource for media planning, buying, and research. McGraw-Hill.
2) Geleneksel kitle iletişim araçları ve yeni medya araçlarının tanımı ve kullanım özellikleri Surmanek, J. (2004). Advertising media A to Z : the definitive resource for media planning, buying, and research. McGraw-Hill. Gıyasettin Tayfur (2017). Medya planlama ve satın alma. Eğitim Yayınevi
3) Geleneksel kitle iletişim araçları ve yeni medya araçlarının tanımı ve kullanım özellikleri Surmanek, J. (2004). Advertising media A to Z : the definitive resource for media planning, buying, and research. McGraw-Hill. Gıyasettin Tayfur (2017). Medya planlama ve satın alma. Eğitim Yayınevi
4) Medya planlama ve tüketici ilişkisi: Tüketicilerin değişen tutum ve algıları Surmanek, J. (2004). Advertising media A to Z : the definitive resource for media planning, buying, and research. McGraw-Hill. Gıyasettin Tayfur (2017). Medya planlama ve satın alma. Eğitim Yayınevi
5) Medya planlama sürecinin aşamaları Surmanek, J. (2004). Advertising media A to Z : the definitive resource for media planning, buying, and research. McGraw-Hill. Gıyasettin Tayfur (2017). Medya planlama ve satın alma. Eğitim Yayınevi
6) Medya planlama sürecinin aşamaları ve örnek medya planı sunumu Surmanek, J. (2004). Advertising media A to Z : the definitive resource for media planning, buying, and research. McGraw-Hill. Gıyasettin Tayfur (2017). Medya planlama ve satın alma. Eğitim Yayınevi
7) Medya ölçümleme yöntemleri Surmanek, J. (2004). Advertising media A to Z : the definitive resource for media planning, buying, and research. McGraw-Hill. Gıyasettin Tayfur (2017). Medya planlama ve satın alma. Eğitim Yayınevi
8) Yarıyıl İçi Sınav
9) Stratejik planlama: Markanın rolünün belirlenmesi, zamanlama planlamalarının yapılması Surmanek, J. (2004). Advertising media A to Z : the definitive resource for media planning, buying, and research. McGraw-Hill. Gıyasettin Tayfur (2017). Medya planlama ve satın alma. Eğitim Yayınevi
10) Stratejik planlama: Kullanılacak mecraların belirlenmesi, erişim ve sıklık oranlarının belirlenmesi, uygulama fikirlerinin geliştirilmesi ve satın alma. Surmanek, J. (2004). Advertising media A to Z : the definitive resource for media planning, buying, and research. McGraw-Hill. Gıyasettin Tayfur (2017). Medya planlama ve satın alma. Eğitim Yayınevi
11) Mecraya özel medya planlama: Geleneksel medya planlama ve satın alma Surmanek, J. (2004). Advertising media A to Z : the definitive resource for media planning, buying, and research. McGraw-Hill. Gıyasettin Tayfur (2017). Medya planlama ve satın alma. Eğitim Yayınevi
12) Mecraya özel medya planlama: Dijital medya planlama ve satın alma Surmanek, J. (2004). Advertising media A to Z : the definitive resource for media planning, buying, and research. McGraw-Hill. Gıyasettin Tayfur (2017). Medya planlama ve satın alma. Eğitim Yayınevi
13) Medya planlama sürecinde yaratıcılık Surmanek, J. (2004). Advertising media A to Z : the definitive resource for media planning, buying, and research. McGraw-Hill. Gıyasettin Tayfur (2017). Medya planlama ve satın alma. Eğitim Yayınevi
14) Medya planlama süreçleri: Ölçümleme aşaması ve değerlendirme. Surmanek, J. (2004). Advertising media A to Z : the definitive resource for media planning, buying, and research. McGraw-Hill. Gıyasettin Tayfur (2017). Medya planlama ve satın alma. Eğitim Yayınevi
15) Medya Maliyetleri, Medya Satın Alımı Surmanek, J. (2004). Advertising media A to Z : the definitive resource for media planning, buying, and research. McGraw-Hill. Gıyasettin Tayfur (2017). Medya planlama ve satın alma. Eğitim Yayınevi
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Surmanek, J. (2004). Advertising media A to Z : the definitive resource for media
planning, buying, and research. McGraw-Hill.
Gıyasettin Tayfur (2017). Medya planlama ve satın alma. Eğitim Yayınevi
Diğer Kaynaklar: Surmanek, J. (2004). Advertising media A to Z : the definitive resource for media
planning, buying, and research. McGraw-Hill.
Gıyasettin Tayfur (2017). Medya planlama ve satın alma. Eğitim Yayınevi

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir.
2) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir.
3) Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir.
4) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir.
5) Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir.
6) İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir.
7) Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir.
8) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir.
9) Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir.
10) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir.
11) Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir.
12) En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir.
13) Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir.
14) Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir.
15) Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir.
16) Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir. 1
2) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir. 2
3) Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir. 5
4) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir. 1
5) Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir. 4
6) İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir. 1
7) Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir. 4
8) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir. 5
9) Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir. 2
10) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir. 2
11) Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir. 4
12) En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir. 1
13) Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir. 1
14) Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir. 3
15) Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir. 5
16) Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Ders
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Ara Sınavlar 1 10 10
Final 1 18 18
Toplam İş Yükü 98