Dersin Amacı: |
Bu ders, öğrencilerin marka aktivizmini kuramsal ve uygulamalı boyutlarıyla anlamalarını; marka değeri ve konumlandırma temelleri üzerine inşa ederek aktivizmin paydaş ilişkilerine, itibar yönetimine ve reklam yaratıcı süreçlerine nasıl yansıdığını analiz etmelerini amaçlamaktadır. Öğrenciler, ulusal ve uluslararası vakaları karşılaştırarak etik, risk ve ölçümleme perspektiflerinden stratejik öneriler geliştirecektir. |
Dersin İçeriği: |
Ders; marka ve reklamcılığın temelleri, KSS–amaç–aktivizm ayrımları, marka aktivizmi tipolojileri ve mesaj stratejileri, paydaş ve kamular, etik ve geri tepme yönetimi, yaratıcı strateji ve hikâye anlatımı, medya/kanal planlaması, Türkiye bağlamında kültürel dinamikler, vaka analizleri ile etki ve ölçümleme başlıklarını kapsamaktadır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Marka ve Reklamcılığa Giriş: Temel Kavramlar |
Dijital aktivizm üzerine / editörler Hatun Boztepe , Murat Mengü.
Reklam kampanyası yönetimi / Nurhan Babür Tosun,
|
2) |
Marka Değeri, Konumlandırma ve Amaç (Purpose) |
Dijital aktivizm üzerine / editörler Hatun Boztepe , Murat Mengü.
Reklam kampanyası yönetimi / Nurhan Babür Tosun,
|
3) |
KSS (CSR), Amaç Odaklı Pazarlama ve Aktivizm Arasındaki Farklar |
|
4) |
Marka Aktivizmi: Tanımlar, Kapsam ve Gündemler |
|
5) |
Marka Aktivizmi Tipolojileri ve Mesaj Stratejileri / |
|
6) |
Kamular ve Politik Tüketim |
|
7) |
Aktivizmde Geri Tepme (Backlash) Yönetimi |
|
8) |
Yarıyıl İçi Sınavı |
|
9) |
Aktivist Kampanyalarda Medya ve Kanallar: Sosyal, Deneyimsel, Influencer |
|
10) |
Aktivist Kampanyalarda Medya ve Kanallar: Sosyal, Deneyimsel, Influencer |
|
11) |
Ölçümleme ve Etki: Sosyal Etki, Marka Metrikleri, Uzun Vadeli Değer |
|
12) |
Vaka Analizleri I: Progresif ve Regresif Aktivizm Örnekleri |
|
13) |
Aktivist Marka Brifi’nden Reklam Uygulamasına |
|
14) |
Öğrenci sunumları |
|
15) |
Öğrenci sunumları |
|
16) |
Yarıyıl sonu sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir. |
|
2) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir. |
|
3) |
Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir. |
|
4) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir. |
|
5) |
Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir. |
|
6) |
İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir. |
|
7) |
Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir. |
|
8) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir. |
|
9) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir. |
|
10) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir. |
|
11) |
Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir. |
|
12) |
En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir. |
|
13) |
Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir. |
|
14) |
Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir. |
|
15) |
Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir. |
|
16) |
Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder. |
|