Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin tanıtımı, amaç ve kapsamı: Uluslararası iletişim ile kamu diplomasisi kavramlarının tanımlanması. |
Kriz döneminde demokratikleşmenin kamu diplomasi stratejilerine etkisi/ Oylumlu, Sinemden İkbal
Halkla İlişkiler;Kavram Strateji ve Uygulamaları - Aydemir Okay ve Ayla Okay |
2) |
Uluslararası iletişim: Tanım, kapsam ve tarihsel gelişim |
Kriz döneminde demokratikleşmenin kamu diplomasi stratejilerine etkisi/ Oylumlu, Sinemden İkbal
Halkla İlişkiler;Kavram Strateji ve Uygulamaları - Aydemir Okay ve Ayla Okay |
3) |
Küreselleşme, medya ve uluslararası iletişim ilişkisi |
|
4) |
Dünya iletişim düzeni ve küresel haber akışı |
Kriz döneminde demokratikleşmenin kamu diplomasi stratejilerine etkisi/ Oylumlu, Sinemden İkbal
Halkla İlişkiler;Kavram Strateji ve Uygulamaları - Aydemir Okay ve Ayla Okay |
5) |
Kamu diplomasisi: Tanım, tarihçe ve temel yaklaşımlar |
Kriz döneminde demokratikleşmenin kamu diplomasi stratejilerine etkisi/ Oylumlu, Sinemden İkbal
Halkla İlişkiler;Kavram Strateji ve Uygulamaları - Aydemir Okay ve Ayla Okay |
6) |
Yumuşak güç, sert güç ve kültürel diplomasi |
Kriz döneminde demokratikleşmenin kamu diplomasi stratejilerine etkisi/ Oylumlu, Sinemden İkbal
Halkla İlişkiler;Kavram Strateji ve Uygulamaları - Aydemir Okay ve Ayla Okay |
7) |
Halkla ilişkiler, propaganda ve kamu diplomasisi ilişkisi |
Kriz döneminde demokratikleşmenin kamu diplomasi stratejilerine etkisi/ Oylumlu, Sinemden İkbal
Halkla İlişkiler;Kavram Strateji ve Uygulamaları - Aydemir Okay ve Ayla Okay |
8) |
Yarıyıl içi sınavı |
|
9) |
Ulus markalaşması ve medya stratejileri |
Kriz döneminde demokratikleşmenin kamu diplomasi stratejilerine etkisi/ Oylumlu, Sinemden İkbal
Halkla İlişkiler;Kavram Strateji ve Uygulamaları - Aydemir Okay ve Ayla Okay |
10) |
Kamu diplomasisinde medya, yeni iletişim teknolojileri ve dijital diplomasi |
Kriz döneminde demokratikleşmenin kamu diplomasi stratejilerine etkisi/ Oylumlu, Sinemden İkbal
Halkla İlişkiler;Kavram Strateji ve Uygulamaları - Aydemir Okay ve Ayla Okay |
11) |
Uluslararası iletişimde güç ilişkileri: Emperyalizm, kültürel emperyalizm ve oryantalizm |
Kriz döneminde demokratikleşmenin kamu diplomasi stratejilerine etkisi/ Oylumlu, Sinemden İkbal
Halkla İlişkiler;Kavram Strateji ve Uygulamaları - Aydemir Okay ve Ayla Okay |
12) |
Türkiye’nin kamu diplomasisi uygulamaları |
Türk kamu diplomasisi : halkla ilişkiler eksenli model arayışları/ Kavoğlu, Samet Kriz döneminde demokratikleşmenin kamu diplomasi stratejilerine etkisi/ Oylumlu, Sinemden İkbal Halkla İlişkiler;Kavram Strateji ve Uygulamaları - Aydemir Okay ve Ayla Okay |
13) |
Dünya’dan kamu diplomasisi örnekleri (ABD, Çin, Güney Kore vb.) |
Türk kamu diplomasisi : halkla ilişkiler eksenli model arayışları/ Kavoğlu, Samet Kriz döneminde demokratikleşmenin kamu diplomasi stratejilerine etkisi/ Oylumlu, Sinemden İkbal Halkla İlişkiler;Kavram Strateji ve Uygulamaları - Aydemir Okay ve Ayla Okay |
14) |
Genel değerlendirme ve konu tartışmaları |
Türk kamu diplomasisi : halkla ilişkiler eksenli model arayışları/ Kavoğlu, Samet Kriz döneminde demokratikleşmenin kamu diplomasi stratejilerine etkisi/ Oylumlu, Sinemden İkbal Halkla İlişkiler;Kavram Strateji ve Uygulamaları - Aydemir Okay ve Ayla Okay |
15) |
Öğrenci sunumları |
|
16) |
Yarıyıl sonu sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir. |
3 |
2) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir. |
5 |
3) |
Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir. |
3 |
4) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir. |
4 |
5) |
Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir. |
4 |
6) |
İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir. |
2 |
7) |
Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir. |
2 |
8) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir. |
3 |
9) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir. |
3 |
10) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir. |
5 |
11) |
Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir. |
3 |
12) |
En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir. |
1 |
13) |
Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir. |
3 |
14) |
Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir. |
3 |
15) |
Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir. |
3 |
16) |
Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder. |
5 |