Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı, öğrencilerin Türkçeyi doğru, etkili ve anlaşılır bir biçimde kullanmalarını sağlamaktır.Öğrencilerin ses, vurgu, tonlama, boğumlama ve nefes kontrolü gibi temel konuşma becerilerini geliştirmeleri hedeflenmektedir.Ders sonunda öğrencilerin, topluluk karşısında özgüvenle ve etkili bir biçimde konuşma yetkinliği kazanmaları amaçlanır.
|
Dersin İçeriği: |
Bu ders, fonetik biliminin temel kavramlarını, Türkçedeki seslerin özelliklerini, artikülasyon ve boğumlama süreçlerini kapsar. Doğru nefes alma, vurgu, tonlama ve ezgi uygulamalarıyla diksiyon geliştirilir. Metin okuma, seslendirme ve konuşma egzersizleriyle öğrencilerin etkili ve anlaşılır konuşma becerileri kazanmaları hedeflenir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Diksiyon ve fonetik dersine giriş: Temel kavramlar, fonetik ve diksiyon arasındaki farklar ve ilişkiler.
|
|
2) |
Seslerin yapısı ve fonetik alfabesi: Türkçedeki sesler ve bu seslerin yazılışları.
|
|
3) |
Seslerin doğru çıkışı: Ünlüler ve ünsüzlerin doğru telaffuzu.
|
|
4) |
Diksiyon teknikleri: Sesin doğru kullanımı ve etkili konuşma için temel teknikler.
|
|
5) |
Vurgu, tonlama ve ritim: Konuşmaların etkili olması için vurgu ve tonlamanın kullanımı. |
|
6) |
Konuşma hızının kontrolü: Anlaşılır bir konuşma için hız ve akış kontrolü.
|
|
7) |
Duraklama ve sesin akışı: Doğru yerlerde duraklamalar yaparak etkili bir anlatım.
|
|
8) |
Ara sınav |
|
9) |
Ses sağlığı: Sesin korunması, bakımı ve sesle ilgili sağlık sorunları. |
|
10) |
Diksiyon hataları: Sık yapılan diksiyon hataları ve bunların düzeltilmesi.
|
|
11) |
Doğru nefes teknikleri: Sesin gücünü arttırmak ve uzun süreli konuşmalar için nefes kontrolü.
|
|
12) |
Diksiyon ve Fonetikte Gelişim Teknikleri: Konuşma becerilerini geliştirmek için uygulamalı teknikler ve doğru telaffuz üzerine çalışma.
|
|
13) |
Sunum Hazırlama ve Etkili Sunum Teknikleri: Sunum yaparken dikkat edilmesi gereken diksiyon ve fonetik unsurlar. Öğrenciler sunumlarını hazırlamaya başlar.
|
|
14) |
Öğrenci Sunumları I: Öğrenciler, seçtikleri herhangi bir konuda sunum yapacaktır. Sunumlar sırasında diksiyon ve fonetik kuralları uygulanacaktır.
|
|
15) |
Öğrenci Sunumları II: Öğrenciler, seçtikleri herhangi bir konuda sunum yapacaktır. Sunumlar sırasında diksiyon ve fonetik kuralları uygulanacaktır.
|
|
16) |
Final sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir. |
|
2) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir. |
|
3) |
Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir. |
|
4) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir. |
|
5) |
Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir. |
|
6) |
İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir. |
|
7) |
Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir. |
|
8) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir. |
|
9) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir. |
|
10) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir. |
|
11) |
Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir. |
|
12) |
En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir. |
|
13) |
Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir. |
|
14) |
Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir. |
|
15) |
Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir. |
|
16) |
Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder. |
|