RTC366 Alternatif MedyaKurumsal BilgilerAkademik Programlar Halkla İlişkiler ve ReklamcılıkÖğrenciler İçin Bilgiler
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: RTC366
Ders İsmi: Alternatif Medya
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Alan Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Neşe KARS TAYANÇ
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders kapsamında öğrencilere, ana akım medyanın haricinde yer alan alternatif medya kavramı, bu kavramın özellikleri ve bu medya türüne dair örnekler hem dünya hem Türkiye özelinden öğretilmesi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: Dersin içeriğini anaakım medya kavramı, anaakım medya karşında yer alan alternatif medya kavramı, alternatif medyanın gelişimi, alternatif medyanın özellikleri ve hem dünyada hem Türkiye'de bulunan farklı alternatif medya örneklerinin incelenmesi oluşturmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Öğrenciler bu derste, anaakım medya ve alternatif medya kavramlarının öğrenir.
2) Öğrenciler bu derste, alternatif medya teorilerini öğrenir.
3) Öğrenciler bu derste, alternatif medya ve teknoloji arasındaki ilişkiyi öğrenir.
4) Öğrenciler bu derste, anaakım medya ve alternatif medya arasındaki farkları öğrenir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Öğrenciler bu derste, alternatif medya ürünlerinin üretim süreçlerini öğrenir.
2) Öğrenciler bu derste, alternatif medya örneklerini öğrenip, medya örneklerini inceleyebilir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Medya ve katılımcı demokrasi ilişkisi ve basının demokrasilerdeki işlevi
2) Alternatif medya kavramı ve alternatif medya incelemeleri
3) Alternatif medyanın aktörleri
4) Alternatif medyanın oluşumu, İngiltere ve Almanya’da alternatif medya
5) Türkiye’de alternatif medya
6) Topluluklara hizmet etmesi açısından alternatif medya – Topluluk Radyoları
7) Sivil toplumun gelişimi ve medyanın rolü, sivil topluma bağlanması açısından alternatif medya
8) Ara Sınav
9) Anaakıma karşı alternatif olması bakımından Alternatif Medya
10) Rizom olarak alternatif medya
11) Alternatif medya kavramının içine konumlandırılan medya kavramları, eleştirel içerik olarak alternatif medya
12) Yurttaş Gazeteciliği – Hak Haberciliği İlişkisi
13) Barış Gazeteciliği, Radikal Medya, Topluluk Medyası, Yerel Medya, Otonom Medya, Gerilla Medya
14) Alternatif medyada alternatifliğin kaybedilmesi
15) Alternatif Medya Projeleri
16) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Öğrencilere ders içerisinde aktarılan farklı kaynaklardan notlar hazırlanmaktadır.

Alternatif Medya Ders Notları, Neşe Kars Tayanç, FBU Blackboard Sistemi, 2024.
Diğer Kaynaklar: Türk Basınında Alternatiflik Arayışları, Oktay Demirtaş, Cinius Yayınları, İstanbul, 2017
Alternatif Medya Ders Notları, Neşe Kars Tayanç, FBU Blackboard Sistemi, 2024.
Yeni Medya ve Alternatif Gazetecilik : Yeni olanaklar, sorunlar ve tartışmalar, Kolektif, e kitap.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

4

5

3

6

Program Kazanımları
1) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir.
2) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir.
3) Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir.
4) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir.
5) Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir.
6) İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir.
7) Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir.
8) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir.
9) Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir.
10) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir.
11) Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir.
12) En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir.
13) Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir.
14) Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir.
15) Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir.
16) Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir. 4
2) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir. 5
3) Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir. 2
4) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir. 1
5) Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir. 3
6) İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir. 1
7) Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir. 1
8) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir. 3
9) Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir. 3
10) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir. 5
11) Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir. 1
12) En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir. 1
13) Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir. 2
14) Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir. 1
15) Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir. 3
16) Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder. 4

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ödev
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 5 5 25
Ödevler 1 10 10
Ara Sınavlar 1 20 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 103