RTC480 İnteraktif AnlatıKurumsal BilgilerAkademik Programlar Halkla İlişkiler ve ReklamcılıkÖğrenciler İçin Bilgiler
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: RTC480
Ders İsmi: İnteraktif Anlatı
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Alan Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Abdulkadir Erhan AYBERK
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, mobil teknolojilerin medya üretimi, dağıtımı ve tüketimi üzerindeki etkilerini incelemeyi amaçlar. Öğrencilerin mobil medya araçlarını eleştirel ve yaratıcı biçimde kullanmaları, mobil medya ortamlarında içerik üretimi ve analiz becerileri kazanmaları hedeflenir.
Dersin İçeriği: Ders İçeriği
Anlatı Kuramları ve Tarihsel Gelişim
Klasik anlatı yapıları
Postmodern anlatı biçimleri
Dijital anlatının evrimi
İnteraktif Anlatının Temelleri
Seçim temelli hikâyeler
Oyunlaştırma ve kullanıcı yönlendirmesi

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Anlatı yapılarının dijital ortamlarda nasıl dönüştüğünü kavrar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Kullanıcı etkileşimini merkeze alan anlatılar tasarlar.
2) Farklı medya türlerinde interaktif içerik üretir.
3) Eleştirel düşünme ve yaratıcı yazma becerilerini geliştirir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Anlatı Nedir? Anlatının tanımı, tarihçesi ve dijital dönüşümü Güvenç, B. (2010). insan ve Kültür. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. Levi-Strauss, C. (2000). Hüzünlü dönenceler. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
2) Klasik ve Modern Anlatı Yapıları Güvenç, B. (2010). insan ve Kültür. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. Levi-Strauss, C. (2000). Hüzünlü dönenceler. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
3) Dijital Kültürde Anlatı Güvenç, B. (2010). insan ve Kültür. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. Levi-Strauss, C. (2000). Hüzünlü dönenceler. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
4) İnteraktif Anlatının Temelleri Güvenç, B. (2010). insan ve Kültür. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. Levi-Strauss, C. (2000). Hüzünlü dönenceler. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
5) Oyunlaştırma ve Hikâye Tasarımı Güvenç, B. (2010). insan ve Kültür. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. Levi-Strauss, C. (2000). Hüzünlü dönenceler. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
6) Dallanma Yapıları ve Çoklu Sonlar Güvenç, B. (2010). insan ve Kültür. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. Levi-Strauss, C. (2000). Hüzünlü dönenceler. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
7) Web Belgeselleri ve İnteraktif Film Örnekleri Güvenç, B. (2010). insan ve Kültür. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. Levi-Strauss, C. (2000). Hüzünlü dönenceler. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
8) Ara Sınav Ders Notları
9) Sosyal Medyada Anlatı - VR/AR Anlatı Biçimleri Güvenç, B. (2010). insan ve Kültür. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. Levi-Strauss, C. (2000). Hüzünlü dönenceler. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
10) Anlatı Tasarımı Araçları : Twine, Story Map, Unity Güvenç, B. (2010). insan ve Kültür. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. Levi-Strauss, C. (2000). Hüzünlü dönenceler. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
11) Karakter ve Dünya İnşası Güvenç, B. (2010). insan ve Kültür. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. Levi-Strauss, C. (2000). Hüzünlü dönenceler. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
12) Ses, Görsel ve Zaman Kullanımı Güvenç, B. (2010). insan ve Kültür. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. Levi-Strauss, C. (2000). Hüzünlü dönenceler. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
13) Etik, Erişilebilirlik ve Kullanıcı Deneyimi Güvenç, B. (2010). insan ve Kültür. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. Levi-Strauss, C. (2000). Hüzünlü dönenceler. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
14) Seçili örnekler üzerinde inceleme Güvenç, B. (2010). insan ve Kültür. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. Levi-Strauss, C. (2000). Hüzünlü dönenceler. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
15) Seçili örnekleri inceleme ve Genel Değerlendirme Güvenç, B. (2010). insan ve Kültür. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. Levi-Strauss, C. (2000). Hüzünlü dönenceler. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
16) Final Sınavı Güvenç, B. (2010). insan ve Kültür. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. Levi-Strauss, C. (2000). Hüzünlü dönenceler. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Güvenç, B. (2010). insan ve Kültür. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
Levi-Strauss, C. (2000). Hüzünlü dönenceler. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
Diğer Kaynaklar: Güvenç, B. (2010). insan ve Kültür. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
Levi-Strauss, C. (2000). Hüzünlü dönenceler. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir.
2) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir.
3) Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir.
4) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir.
5) Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir.
6) İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir.
7) Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir.
8) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir.
9) Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir.
10) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir.
11) Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir.
12) En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir.
13) Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir.
14) Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir.
15) Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir.
16) Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir. 3
2) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir. 3
3) Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir. 3
4) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir. 3
5) Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir. 3
6) İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir. 3
7) Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir. 4
8) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir. 4
9) Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir. 3
10) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir. 4
11) Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir. 4
12) En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir. 1
13) Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir. 3
14) Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir. 3
15) Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir. 3
16) Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Okuma
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 25
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Ödevler 1 10 10
Ara Sınavlar 1 20 20
Final 1 40 40
Toplam İş Yükü 98