Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Anlatı Nedir? Anlatının tanımı, tarihçesi ve dijital dönüşümü |
Güvenç, B. (2010). insan ve Kültür. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
Levi-Strauss, C. (2000). Hüzünlü dönenceler. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. |
2) |
Klasik ve Modern Anlatı Yapıları |
Güvenç, B. (2010). insan ve Kültür. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
Levi-Strauss, C. (2000). Hüzünlü dönenceler. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. |
3) |
Dijital Kültürde Anlatı |
Güvenç, B. (2010). insan ve Kültür. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
Levi-Strauss, C. (2000). Hüzünlü dönenceler. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. |
4) |
İnteraktif Anlatının Temelleri |
Güvenç, B. (2010). insan ve Kültür. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
Levi-Strauss, C. (2000). Hüzünlü dönenceler. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. |
5) |
Oyunlaştırma ve Hikâye Tasarımı |
Güvenç, B. (2010). insan ve Kültür. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
Levi-Strauss, C. (2000). Hüzünlü dönenceler. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. |
6) |
Dallanma Yapıları ve Çoklu Sonlar |
Güvenç, B. (2010). insan ve Kültür. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
Levi-Strauss, C. (2000). Hüzünlü dönenceler. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. |
7) |
Web Belgeselleri ve İnteraktif Film Örnekleri |
Güvenç, B. (2010). insan ve Kültür. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
Levi-Strauss, C. (2000). Hüzünlü dönenceler. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. |
8) |
Ara Sınav |
Ders Notları |
9) |
Sosyal Medyada Anlatı - VR/AR Anlatı Biçimleri |
Güvenç, B. (2010). insan ve Kültür. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
Levi-Strauss, C. (2000). Hüzünlü dönenceler. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. |
10) |
Anlatı Tasarımı Araçları : Twine, Story Map, Unity |
Güvenç, B. (2010). insan ve Kültür. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
Levi-Strauss, C. (2000). Hüzünlü dönenceler. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. |
11) |
Karakter ve Dünya İnşası |
Güvenç, B. (2010). insan ve Kültür. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
Levi-Strauss, C. (2000). Hüzünlü dönenceler. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. |
12) |
Ses, Görsel ve Zaman Kullanımı |
Güvenç, B. (2010). insan ve Kültür. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
Levi-Strauss, C. (2000). Hüzünlü dönenceler. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. |
13) |
Etik, Erişilebilirlik ve Kullanıcı Deneyimi |
Güvenç, B. (2010). insan ve Kültür. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
Levi-Strauss, C. (2000). Hüzünlü dönenceler. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. |
14) |
Seçili örnekler üzerinde inceleme |
Güvenç, B. (2010). insan ve Kültür. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
Levi-Strauss, C. (2000). Hüzünlü dönenceler. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. |
15) |
Seçili örnekleri inceleme ve Genel Değerlendirme |
Güvenç, B. (2010). insan ve Kültür. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
Levi-Strauss, C. (2000). Hüzünlü dönenceler. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. |
16) |
Final Sınavı |
Güvenç, B. (2010). insan ve Kültür. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
Levi-Strauss, C. (2000). Hüzünlü dönenceler. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir. |
3 |
2) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir. |
3 |
3) |
Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir. |
3 |
4) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir. |
3 |
5) |
Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir. |
3 |
6) |
İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir. |
3 |
7) |
Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir. |
4 |
8) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir. |
4 |
9) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir. |
3 |
10) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir. |
4 |
11) |
Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir. |
4 |
12) |
En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir. |
1 |
13) |
Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir. |
3 |
14) |
Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir. |
3 |
15) |
Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir. |
3 |
16) |
Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder. |
3 |