RTC485 Çağdaş Türk Yönetmenleri Kurumsal BilgilerAkademik Programlar Halkla İlişkiler ve ReklamcılıkÖğrenciler İçin Bilgiler
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: RTC485
Ders İsmi: Çağdaş Türk Yönetmenleri
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Alan Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Pınar TINAZ
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Türk sinemasının bugün içinde bulunduğu durumu değerlendirmek, çağdaş film yönetmenlerini tanımak, eserlerini incelemek. Popüler sinemanın dışında kalan sanatçıların çalışmalarını auteur kuramı çerçevesinde analiz etmek.
Dersin İçeriği: Ders, Auteur teorinin açıklanması ile başlar. Çağdaş Türk yönetmenleri içinden seçilen örnek sanatçılar, hem sinema hem de (varsa) diğer sanat alanlarındaki çalışmaları ele alınarak incelenir. Her yönetmenin retrospektifi; kişisel tavrı, kendini sanatsal olarak ifade ediş şekli, ele aldığı temalar ve görselleştirme üslubu çerçevesinde ele alınır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Çağdaş Türk yönetmenlerini tanır
2) Ders boyunca en az altı yönetmenin eserlerini auteur kuram çerçevesinde inceler.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Auteur Teori'nin çıkış noktasını, amacını ve kuramcılarını öğrenir.
2) Auteur analizi yöntemini öğrenir ve uygular.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Auteur kuramı ve auteur analizi açıklanır. İncelenecek yönetmenler ve film listeleri paylaşılır. Yok
2) Fatih Akın Sineması – 1 (Kısa ve Acısız, Temmuzda, Solino, Duvara Karşı) Filmlerin izlenmesi istenmektedir.
3) Fatih Akın Sineması – 2 (Paramparça, Yaşamın Kıyısında, İstanbul hatırası, Kesik) Filmlerin izlenmesi istenmektedir.
4) Zeki Demirkubuz Sineması – 1 (C Blok, Masumiyet, Üçüncü Sayfa, Yazgı) Filmlerin izlenmesi istenmektedir.
5) Zeki Demirkubuz Sineması – 2 (İtiraf, Kader, Kıskanmak, Yeraltı, Kor, Hayat) Filmlerin izlenmesi istenmektedir.
6) Çağan Irmak Sineması 1- (Mustafa Hakkında Her Şey, Babam ve Oğlum, Issız Adam, Prensesin Uykusu) Filmlerin izlenmesi istenmektedir.
7) Çağan Irmak Sineması - 2 (Dedemin İnsanları, Unutursam Fısılda, Nadide Hayat, Yeşilçam) Filmlerin izlenmesi istenmektedir.
8) ARA SINAV Yok
9) Pelin Esmer Sineması (Koleksiyoncu, Oyun, Kraliçe Lear, İşe Yarar Bir Şey, 11’e 10 Kala, Gözetleme Kulesi) Filmlerin izlenmesi istenmektedir.
10) Ferzan Özpetek Sineması – 1 (Hamam, Harem Suare, Cahil Periler, Karşı Pencere) Filmlerin izlenmesi istenmektedir.
11) Ferzan Özpetek Sineması – 2 (Mükemmel Bir Gün, Bir Ömür Yetmez, Şahane Misafir, Serseri Mayınlar) Filmlerin izlenmesi istenmektedir.
12) Yılmaz Erdoğan Sineması – 1 (Vizontele, Vizontele Tuuba, Organize İşler) Filmlerin izlenmesi istenmektedir.
13) Yılmaz Erdoğan Sineması – 2 (Neşeli Hayat, Kelebeğin Rüyası, Ekşi Elmalar) Filmlerin izlenmesi istenmektedir.
14) Nuri Bilge Ceylan Sineması – 1 (Kasaba, Mayıs Sıkıntısı, Uzak, İklimler) Filmlerin izlenmesi istenmektedir.
15) Nuri Bilge Ceylan Sineması – 2 (Üç Maymun, Bir Zamanlar Anadolu’da, Ahlat Ağacı, Kuru Otlar Üstüne) Filmlerin izlenmesi istenmektedir.
16) FİNAL SINAVI Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Her konu için öğretim elemanı tarafından hazırlanmış olan ders notları öğrenciler ile paylaşılmaktadır.
Diğer Kaynaklar: Türk sinemasını yeniden okumak : değişen öykü karakter ve mekan anlayışları üzerine, Kolektif, Hiper Yayın.
Film Çalışmaları, A.M Butler, Kalkedon Yay. 2011
Auteur Kuram ve Sanat Sineması Üzerine, Ali Karadoğan, De ki Yay. 2020

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir.
2) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir.
3) Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir.
4) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir.
5) Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir.
6) İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir.
7) Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir.
8) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir.
9) Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir.
10) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir.
11) Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir.
12) En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir.
13) Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir.
14) Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir.
15) Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir.
16) Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir. 1
2) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir. 1
3) Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir. 1
4) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir. 1
5) Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir. 3
6) İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir. 1
7) Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir. 1
8) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir. 1
9) Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir. 1
10) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir. 1
11) Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir. 1
12) En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir. 1
13) Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir. 1
14) Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir. 1
15) Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir. 1
16) Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Ödev
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Ödevler 1 40 40
Ara Sınavlar 1 20 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 108