Dersin Amacı: |
Sinemanın siyaset ile bağlantısını incelemek, bir kitle iletişim aracı olarak ideolojik aktarım amacıyla kullanımına değinmek. Farklı ülkelerden politik sinema örneklerini inceleyerek, sinema - toplum ilişkisini eleştirel bir bakış açısı ile anlamlandırmak. |
Dersin İçeriği: |
Bu derste, sinemanın siyaset ile bağı incelenmekte, ideolojik aktarım maksadıyla kullanımına değinilmektedir. Griffith'in 1915 yapımı "Birth of a Nation" filmi ile başlayan süreçte, siyaset - sinema - toplum ilişkisi irdelenmekte; sırasıyla Rus, Alman, İtalyan ve Amerikan propaganda filmleri, İtalyan Yeni Gerçekçiliği, Cinema Novo, Üçüncü Sinema, Sömürgecilik karşıtı filmler, Feminist sinema ve Queer sinema gibi siyasi söylemi ile öne çıkan eğilimler ele alınmaktadır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Kitle iletişimi ve sinema |
|
2) |
Sinemanın erken dönemlerinde yarattığı toplumsal etkiler |
Film: Birth of a Nation - D.W Griffith |
3) |
Devrim sonrası Sovyet sinemasında propaganda çalışmaları (1920-1930). |
Film: Potemkin Zırhlısı - S.M Eisenstein |
4) |
2. Dünya Savaşı sırasında propaganda sineması (Almanya, İtalya ve Amerika) |
Film: 49. Paralel - M. Powell |
5) |
1. ve 2. Dünya Savaşının Hollywood sinemasında işlenişi. |
Film: Sergeant York - Howard Hawks |
6) |
Hollywood filmlerinde Amerikan rüyasının sunumu. |
Film: Pleasantville - Gary Ross |
7) |
Sömürgelerin özgürleşmesinde sinemanın rolü |
Film: La Battaglia di Algeri - Gillo Pontecorvo |
8) |
ARA SINAV |
|
9) |
Kore Savaşı döneminde Türk sinemasında propaganda filmleri |
Film: Kore'de Türk Süngüsü - V. Örfi Bengü |
10) |
Hollywood sinemasında Soğuk Savaş'ın sunumu. |
Film: Good Night, And Good Luck - G. Clooney |
11) |
Vietnam Savaşı ve sinema |
Film: Platoon - Oliver Stone |
12) |
Brezilya'da Yeni Sinema Hareketi |
Film: Deus e o Diabo na Terra do Sol - Glauber Rocha |
13) |
Üçüncü Sinema Hareketi |
Film: La hora de los hornos - Fernando Solanas, Octavio Getino |
14) |
Feminist hareket ve sinema |
Film: Mononoke - Hime - Hayao Miyazaki |
15) |
Queer hareket ve sinema |
Film: Cahil Periler - Ferzan Özpetek |
16) |
FİNAL SINAVI |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir. |
1 |
2) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir. |
3 |
3) |
Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir. |
1 |
4) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir. |
1 |
5) |
Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir. |
3 |
6) |
İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir. |
1 |
7) |
Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir. |
1 |
8) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir. |
1 |
9) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir. |
1 |
10) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir. |
2 |
11) |
Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir. |
1 |
12) |
En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir. |
1 |
13) |
Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir. |
1 |
14) |
Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir. |
1 |
15) |
Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir. |
1 |
16) |
Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder. |
4 |