Halkla İlişkiler ve Reklamcılık | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | LAW251 | ||||||||
Ders İsmi: | İnternet Hukuku | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Alan Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | |||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Saniye Sena CABIOĞLU GÜLER | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | İnternet hukukunun genel esasları kapsamında , yazılı, görsel ve işitsel basın yönünden gerekli incelemeler yaparak öğrencileri bunlara ilişkin hak ve sorumluluklar kapsamında bilgilendirmektir. |
Dersin İçeriği: | 1- İnternet Hukukunun Tanımı ve Temel Kavramlar • İnternetin hukukla ilişkisi • Dijital dünya ve hukuk • Hukukun dijital dönüşümü 2-Dijital Ortamda Kişisel Verilerin Korunması • Kişisel verilerin tanımı • Kişisel verilerin korunması hukuku • Kişisel Verileri Koruma Kanunu • Veri güvenliği ve gizlilik prensipleri 3- İnternetin Düzenlenmesi ve İnternet Sağlayıcılarının Sorumluluğu • İnternet servis sağlayıcılarının hukuki sorumluluğu • İçerik düzenleme ve denetleme • Dijital platformların yasal yükümlülükleri 4- İnternet ve Reklamcılık Hukuku • Dijital reklamcılığın düzenlenmesi • İnternette reklam ve tanıtım kuralları • Tüketici hakları ve dijital reklamlar 5- İnternette Yorum ve İfade Özgürlüğü • İnternet üzerindeki ifade özgürlüğü • Sosyal medya ve hakaret • İnternet üzerindeki sansür ve engellemeler 6-Gelecekteki Trendler ve İnternet Hukukunun Evrimi • Yapay zeka, blockchain ve internet hukuku • Dijital dönüşüm ve hukuki adaptasyon • Yeni teknolojiler ve yasal zorluklar |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | 1- İnternet Hukukunun Tanımı ve Temel Kavramlar • İnternetin hukukla ilişkisi • Dijital dünya ve hukuk • Hukukun dijital dönüşümü | Bilişim Hukuku Dergisi |
2) | 2-Dijital Ortamda Kişisel Verilerin Korunması • Kişisel verilerin tanımı • Kişisel verilerin korunması hukuku • Kişisel Verileri Koruma Kanunu • Veri güvenliği ve gizlilik prensipleri | Bilişim Hukuku Dergisi |
3) | - İnternet Hukukunun Tanımı ve Temel Kavramlar • İnternetin hukukla ilişkisi • Dijital dünya ve hukuk • Hukukun dijital dönüşümü | Bilişim Hukuku Dergisi |
4) | İnternet ve Reklamcılık Hukuku • Dijital reklamcılığın düzenlenmesi • İnternette reklam ve tanıtım kuralları • Tüketici hakları ve dijital reklamlar | Bilişim Hukuku Dergisi |
5) | - İnternette Yorum ve İfade Özgürlüğü • İnternet üzerindeki ifade özgürlüğü • Sosyal medya ve hakaret • İnternet üzerindeki sansür ve engellemeler | Bilişim Hukuku Dergisi |
6) | Gelecekteki Trendler ve İnternet Hukukunun Evrimi • Yapay zeka, blockchain ve internet hukuku • Dijital dönüşüm ve hukuki adaptasyon • Yeni teknolojiler ve yasal zorluklar | Bilişim Hukuku Dergisi |
7) | İnternette ve Yazılımlarda Telif, Marka ve Alan Adı Hukuku | Bilişim Hukuku Dergisi |
8) | ARA SINAV | Bilişim Hukuku Dergisi |
9) | İnternet Hukuku, Adli Bilişim ve Dijital Deliller | Bilişim Hukuku Dergisi |
10) | Telekomünikasyon Hukuku, Siber Güvenlik | Bilişim Hukuku Dergisi |
11) | Teknoloji Geliştirme Bölgeleri, Dijital Vergi Hukuku | Bilişim Hukuku Dergisi |
12) | 5651 sayılı kanunu, erişimin engellenmesi ve İçeriğin yayından çıkarılması | Bilişim Hukuku Dergisi |
13) | Veri Güvenliği ve İnternet süjelerinin sorumluluğu | Bilişim Hukuku Dergisi |
14) | Veri Güvenliği ve İnternet süjelerinin sorumluluğu | Bilişim Hukuku Dergisi |
15) | Fikri Haklar ve İnternet | Bilişim Hukuku Dergisi |
16) | FİNAL SINAVI | Bilişim Hukuku Dergisi |
Ders Notları / Kitaplar: | Dr. Sevil YILDIZ, Media and Law, Nobel Publishing, November 2024 |
Diğer Kaynaklar: | Dr. Sevil YILDIZ, Medya ve Hukuk, Nobel Yayıncılık, Kasım 2024 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
4 |
3 |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir. | |||||||||||||||
2) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir. | |||||||||||||||
3) Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir. | |||||||||||||||
4) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir. | |||||||||||||||
5) Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir. | |||||||||||||||
6) İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir. | |||||||||||||||
7) Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir. | |||||||||||||||
8) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir. | |||||||||||||||
9) Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir. | |||||||||||||||
10) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir. | |||||||||||||||
11) Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir. | |||||||||||||||
12) En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir. | |||||||||||||||
13) Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir. | |||||||||||||||
14) Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir. | |||||||||||||||
15) Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir. | |||||||||||||||
16) Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir. | 1 |
2) | Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir. | 5 |
3) | Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir. | 2 |
4) | Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir. | 5 |
5) | Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir. | 2 |
6) | İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir. | 5 |
7) | Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir. | 4 |
8) | Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir. | 2 |
9) | Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir. | 2 |
10) | Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir. | 5 |
11) | Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir. | 5 |
12) | En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir. | 1 |
13) | Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir. | 5 |
14) | Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir. | 1 |
15) | Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir. | 3 |
16) | Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder. | 5 |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Ders | |
Okuma | |
Problem Çözme | |
Sosyal Faaliyet |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Uygulama | |
Akran Değerlendirmesi | |
Örnek olay sunma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 10 | 2 | 20 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 3 | 30 |
Ödevler | 10 | 2 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 100 |