LAW251 İnternet HukukuKurumsal BilgilerAkademik Programlar Halkla İlişkiler ve ReklamcılıkÖğrenciler İçin Bilgiler
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: LAW251
Ders İsmi: İnternet Hukuku
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Alan Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Saniye Sena CABIOĞLU GÜLER
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: İnternet hukukunun genel esasları kapsamında , yazılı, görsel ve işitsel basın yönünden gerekli incelemeler yaparak öğrencileri bunlara ilişkin hak ve sorumluluklar kapsamında bilgilendirmektir.
Dersin İçeriği: 1- İnternet Hukukunun Tanımı ve Temel Kavramlar
• İnternetin hukukla ilişkisi
• Dijital dünya ve hukuk
• Hukukun dijital dönüşümü
2-Dijital Ortamda Kişisel Verilerin Korunması
• Kişisel verilerin tanımı
• Kişisel verilerin korunması hukuku
• Kişisel Verileri Koruma Kanunu
• Veri güvenliği ve gizlilik prensipleri
3- İnternetin Düzenlenmesi ve İnternet Sağlayıcılarının Sorumluluğu
• İnternet servis sağlayıcılarının hukuki sorumluluğu
• İçerik düzenleme ve denetleme
• Dijital platformların yasal yükümlülükleri
4- İnternet ve Reklamcılık Hukuku
• Dijital reklamcılığın düzenlenmesi
• İnternette reklam ve tanıtım kuralları
• Tüketici hakları ve dijital reklamlar
5- İnternette Yorum ve İfade Özgürlüğü
• İnternet üzerindeki ifade özgürlüğü
• Sosyal medya ve hakaret
• İnternet üzerindeki sansür ve engellemeler
6-Gelecekteki Trendler ve İnternet Hukukunun Evrimi
• Yapay zeka, blockchain ve internet hukuku
• Dijital dönüşüm ve hukuki adaptasyon
• Yeni teknolojiler ve yasal zorluklar

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) İnternet hukuku ile ilgili temel kavramları tanımlanır ve açıklanır.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Bu dersin sonunda öğrenciler; Bilişim hukuku, teknoloji ve bilişim ile ilgili yürürlükteki mevzuat, hukuki ve teknik konularda temel düzey bilgi sahibi olurlar.
2) Bu dersin sonunda öğrenciler İnternet ile ilgili konularda hukuksal argümanlar geliştirmeyi öğrenir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Bu dersin sonunda öğrenciler İnternette düşünceyi açıklama özgürlüğünün önemini kavrar,
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) 1- İnternet Hukukunun Tanımı ve Temel Kavramlar • İnternetin hukukla ilişkisi • Dijital dünya ve hukuk • Hukukun dijital dönüşümü Bilişim Hukuku Dergisi
2) 2-Dijital Ortamda Kişisel Verilerin Korunması • Kişisel verilerin tanımı • Kişisel verilerin korunması hukuku • Kişisel Verileri Koruma Kanunu • Veri güvenliği ve gizlilik prensipleri Bilişim Hukuku Dergisi
3) - İnternet Hukukunun Tanımı ve Temel Kavramlar • İnternetin hukukla ilişkisi • Dijital dünya ve hukuk • Hukukun dijital dönüşümü Bilişim Hukuku Dergisi
4) İnternet ve Reklamcılık Hukuku • Dijital reklamcılığın düzenlenmesi • İnternette reklam ve tanıtım kuralları • Tüketici hakları ve dijital reklamlar Bilişim Hukuku Dergisi
5) - İnternette Yorum ve İfade Özgürlüğü • İnternet üzerindeki ifade özgürlüğü • Sosyal medya ve hakaret • İnternet üzerindeki sansür ve engellemeler Bilişim Hukuku Dergisi
6) Gelecekteki Trendler ve İnternet Hukukunun Evrimi • Yapay zeka, blockchain ve internet hukuku • Dijital dönüşüm ve hukuki adaptasyon • Yeni teknolojiler ve yasal zorluklar Bilişim Hukuku Dergisi
7) İnternette ve Yazılımlarda Telif, Marka ve Alan Adı Hukuku Bilişim Hukuku Dergisi
8) ARA SINAV Bilişim Hukuku Dergisi
9) İnternet Hukuku, Adli Bilişim ve Dijital Deliller Bilişim Hukuku Dergisi
10) Telekomünikasyon Hukuku, Siber Güvenlik Bilişim Hukuku Dergisi
11) Teknoloji Geliştirme Bölgeleri, Dijital Vergi Hukuku Bilişim Hukuku Dergisi
12) 5651 sayılı kanunu, erişimin engellenmesi ve İçeriğin yayından çıkarılması Bilişim Hukuku Dergisi
13) Veri Güvenliği ve İnternet süjelerinin sorumluluğu Bilişim Hukuku Dergisi
14) Veri Güvenliği ve İnternet süjelerinin sorumluluğu Bilişim Hukuku Dergisi
15) Fikri Haklar ve İnternet Bilişim Hukuku Dergisi
16) FİNAL SINAVI Bilişim Hukuku Dergisi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Dr. Sevil YILDIZ, Media and Law, Nobel Publishing, November 2024
Diğer Kaynaklar: Dr. Sevil YILDIZ, Medya ve Hukuk, Nobel Yayıncılık, Kasım 2024

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

4

3

Program Kazanımları
1) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir.
2) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir.
3) Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir.
4) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir.
5) Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir.
6) İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir.
7) Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir.
8) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir.
9) Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir.
10) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir.
11) Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir.
12) En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir.
13) Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir.
14) Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir.
15) Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir.
16) Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir. 1
2) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir. 5
3) Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir. 2
4) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir. 5
5) Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir. 2
6) İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir. 5
7) Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir. 4
8) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir. 2
9) Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir. 2
10) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir. 5
11) Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir. 5
12) En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir. 1
13) Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir. 5
14) Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir. 1
15) Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir. 3
16) Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Beyin fırtınası /Altı şapka
Ders
Okuma
Problem Çözme
Sosyal Faaliyet

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Uygulama
Akran Değerlendirmesi
Örnek olay sunma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Uygulama 10 2 20
Sınıf Dışı Ders Çalışması 10 3 30
Ödevler 10 2 20
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 100