Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Yazı Türleri |
Anadolu Üniversitesi – Türk Dili II (e-kitap)
Atatürk Üniversitesi – Türk Dili I (e-kitap)
İstanbul Üniversitesi – Türk Dili II (e-kitap)
|
2) |
Resmî Yazılar: Dilekçe, Tutanak, Rapor, Öz Geçmiş, Eposta |
Anadolu Üniversitesi – Türk Dili II (e-kitap)
Atatürk Üniversitesi – Türk Dili I (e-kitap)
İstanbul Üniversitesi – Türk Dili II (e-kitap)
|
3) |
Dil ve Kültür |
Mehmet Kaplan – Kültür ve Dil
Nihad Sâmi Banarlı – Türkçenin Sırları
|
4) |
Türk Dilinin Dünya Dilleri Arasındaki Yeri ve Tarihsel Gelişimi |
Ahmet Bican Ercilasun – Türk Dili Tarihi
Mustafa Altun – Alfabe Değişiminin Tarihsel Gelişimi Üzerine Bir Değerlendirme
|
5) |
Dünya Dilleri Arasındaki İlişkiler ve Türkçenin Dünya Dilleri ile Etkileşimi |
Johann Strauss – Osmanlıda Kimler Neleri Okurdu? (Makale)
Günay Karaağaç – Türkçenin Dünya Dillerine Etkisi
|
6) |
Türkiye Türkçesi |
Geoffey Lewis – Trajik Başarı / Türk Dil Reformu
Ömer Seyfeddin – Yeni Lisan
Zeynep Korkmaz – Cumhuriyet Devrinde Türk Dilinin Kültürümüzdeki Yeri
Zeynep Korkmaz – Atatürk’ün Düşünce Sisteminde Türk Dilinin Yeri
|
7) |
Türkçenin Söz Varlığı |
Anadolu Üniversitesi-Türk Dili I (e-kitap),
İstanbul Üniversitesi Türk Dili I (e-kitap),
Doğan Aksan-Türkçenin Söz Varlığı,
Ali Özgün Öztürk-Dil İnkılabının Türkçenin Söz Varlığına Etkileri |
8) |
Yarıyıl İçi Sınavı |
|
9) |
Türkçenin Güncel Sorunları ve Çözüm Önerileri |
Yusuf Akçay – Peyami Safa’ya Göre Türk Dili (Türkçenin Sorunları / Çözüm Önerileri)
Zeynep Korkmaz – Türk Dilinin Bugünkü Sorunları
|
10) |
Okuma Kültürü |
İbrahim Tüzer & Muhammed Hüküm - Edebiyat Sosyolojisi |
11) |
Yazım Kuralları – İmlâ ve Noktalama |
TDK Yazım Kılavuzu
www.sozluk.gov.tr
www.tdk.gov.tr
|
12) |
Yazım Kuralları – İmlâ ve Noktalama (Uygulama) |
TDK Yazım Kılavuzu
www.sozluk.gov.tr
www.tdk.gov.tr
|
13) |
Bilimsel Yazılar II : Kavramlar |
Anadolu Üniversitesi – Türk Dili II (e-kitap)
Atatürk Üniversitesi – Türk Dili I (e-kitap)
İstanbul Üniversitesi – Türk Dili II (e-kitap)
|
14) |
Bilimsel Yazılar III : Örnekler |
Anadolu Üniversitesi – Türk Dili II (e-kitap)
Atatürk Üniversitesi – Türk Dili I (e-kitap)
İstanbul Üniversitesi – Türk Dili II (e-kitap)
|
15) |
Bilimsel Yazılar I : Özellikler |
Anadolu Üniversitesi – Türk Dili II (e-kitap)
Atatürk Üniversitesi – Türk Dili I (e-kitap)
İstanbul Üniversitesi – Türk Dili II (e-kitap)
|
16) |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mesleki terminolojiyi bilir. |
|
2) |
Eczacı sorumluluğunda, reçeteli ve reçetesiz ilaç, tıbbı ürünler, kozmetik müstahzar, tıbbı malzeme ve sağlıkla ilgili diğer ürünlerin temininde, saklanmasında ve sunulmasında yer alır. |
|
3) |
Sağlık hizmetinin eksiksiz verilebilmesi için kodeks, farmakope ve formüler gibi mesleki başvuru kitaplarını bilir ve faydalanabilir. |
|
4) |
Reçete okumayı, hazırlamayı ve sunumunu eksiksiz yerine getirebilir. |
|
5) |
Alanıyla ilgili mesleki ve etik değerleri gözeterek meslektaşları, hastaları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin ve sağlıklı iletişim kurar. |
|
6) |
Ayrı tutulması gereken toksik ilaçları ve bu dolapların nasıl düzenlendiğini bilir. |
|
7) |
İlaçların eczanelerde raflara dizilme düzenlerini (alfabetik düzen, farmakolojik düzen gibi), ilaç ve diğer ürünlerin yerleşim sistematiğini bilir. |
|
8) |
Eczanelerin Sağlık Bakanlığı, Maliye Bakanlığı ve Sosyal Güvenlik Kurumu ile ilişkilerini bilir ve bu kurallara göre gerekli işlemlerin yapılmasını sağlar. |
|
9) |
Bilgisayar kullanımını, reçete giriş sistemlerini ve bilgisayar-destekli uygulamaları bilir. |
|
10) |
İlaç ve tıbbi malzemelerin stok ve son kullanma tarih kontrolünü yaparak kullanım süresi sonuna yaklaşan ilaçlarla ilgili önlemleri bilir. |
|
11) |
Birlikte çalışmayı bilir, ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk almaya yatkınlık kazanır. |
|
12) |
Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır, kişisel ve sosyal öğrenmesini yönetir. |
|
13) |
Özel reçetelere (mor, turuncu, kırmızı ve yeşil reçeteler gibi) yazılması gereken ilaçları ve bu reçetelerle ilgili işlemleri bilir. |
|
14) |
Acil durumlarda kullanılan ilaç, tıbbi malzeme ve antidotları bilir. |
|
15) |
Majistral preparat hazırlayabilir. |
|
16) |
Avrupa Dil Çerçevesinde en az A2 düzeyinde İngilizce dilinde iletişim yetkinliği kazanır (Öğretim dili İngilizce programlar için İngilizce dilinde iletişim yetkinliği en az B1 düzeyidir). |
|