COMP102 Bilişim TeknolojileriKurumsal BilgilerAkademik Programlar Halkla İlişkiler ve ReklamcılıkÖğrenciler İçin Bilgiler
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: COMP102
Ders İsmi: Bilişim Teknolojileri
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
0 2 1 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Osman SELVİ
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi VECDİ EMRE LEVENT
Öğretim Elemanı
Dr.Öğr.Üyesi Vecdi Emre LEVENT
Doç. Dr. Ferdi SÖNMEZ
Dr.Öğr.Üyesi Osman SELVİ
Dr.Öğr.Üyesi İsa Ahmet GÜNEY
Dr.Öğr.Üyesi Osman ŞİRVAN
Dr.Öğr.Üyesi Pınar EFE
Dr.Öğr.Üyesi Enver AKBACAK
Dr.Öğr.Üyesi Melike KARATAY
Prof. Dr. Rıfat YAZICI
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilere modern ofis yazılımlarını etkili bir şekilde kullanarak dijital becerilerini geliştirmelerini sağlamaktır. Ders kapsamında Windows işletim sistemi, Microsoft Word, Excel, PowerPoint gibi temel ofis programlarının kullanımı ele alınacak ve Blackboard ve e-posta yönetimi gibi dijital iletişim araçları üzerinde durulacaktır. Ayrıca, yapay zekanın günlük hayattaki rolü ve önemi de tartışılarak öğrencilerin teknolojiye olan adaptasyonları artırılacaktır.
Dersin İçeriği: Windows işletim sisteminin temel işlevleriyle başlayarak Blackboard üzerinden ders yönetimi ve e-posta kullanımına yönelik pratik bilgiler sunar. Yapay zekanın günlük yaşamdaki etkileri tartışılarak öğrencilerin teknolojiye bakış açısı genişletilir. Microsoft Word’de belge düzenleme, dilekçe yazma ve referanslarla çalışma, Excel’de formüller, veri analizi ve tablo yönetimi, PowerPoint’te ise etkili sunum teknikleri öğretilir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Yapay zekanın günlük yaşamdaki rolünü ve etkilerini analiz eder.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Windows işletim sisteminin temel işlevlerini anlar ve etkili bir şekilde kullanır.
2) Akademik ve profesyonel yazışmalar için e-posta gönderme, yanıtlama ve düzenleme becerisi kazanır.
3) Microsoft Word’de belge düzenleme, biçimlendirme, dilekçe yazma ve referans ekleme gibi işlemleri gerçekleştirir.
4) Microsoft Excel’de temel fonksiyonlar, formüller, veri analizi ve tablo yönetimi gibi konularda yetkinlik kazanır.
5) Microsoft PowerPoint ile etkili sunumlar hazırlayarak sunum tekniklerini geliştirir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Blackboard sistemini kullanarak ders materyallerine erişebilir ve ödev yönetimi yapabilir.
2) Akademik ve profesyonel hayatlarında karşılaşacakları dijital araçları etkin bir şekilde kullanarak verimliliklerini artırır.
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Windows İşletim Sisteminin Tanıtımı
2) Blackboard Kullanımı
3) Mail Kullanımı
4) Yapay Zekanın Günlük Hayatımızdaki Yeri ve Önemi
5) Word'de Düzenleme işlemleri
6) Word'de Dilekçe Hazırlama Uygulaması
7) Word'de Referanslar İle Çalışma
8) Vize Sınavı
9) Excel'e Giriş ve Temel İşlevler
10) Excel'de Formüller ve İşlevler
11) Excel'de Veri Analizi ve Görselleştirme
12) Excel'de Tablo ve Veri Yönetimi
13) Excel'de Bir Çalışmanın Yazdırmaya Hazır Hale Getirilmesi
14) Power Point'te Sunum Hazırlama
15) Power Point'te Etkili Sunum Hazırlama
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Bilgisayara Giriş ve Office 2007, Kriter Basım Yayın Dağıtım
Temel Bilgisayar Eğitimi, Tugay Arat, Nesip Ergül, Eğitim Kitabevi Yayınevi
Bilgisayara Giriş, Becit İşçitürk, PEGEM Akademi
Computer Concepts, Illustrated Series, 9th Edition, (2013). J. Jamrich Parsons, & D. Oja, Course Technology, Boston, MA.
Microsoft Office 2013 Fundamentals – Illustrated Series, (2014), M. Hunt, B. Clemens, Course Technology, Cengage Learning, Boston, MA.
Diğer Kaynaklar: Bilgisayara Giriş ve Office 2007, Kriter Basım Yayın Dağıtım
Temel Bilgisayar Eğitimi, Tugay Arat, Nesip Ergül, Eğitim Kitabevi Yayınevi
Bilgisayara Giriş, Becit İşçitürk, PEGEM Akademi
Computer Concepts, Illustrated Series, 9th Edition, (2013). J. Jamrich Parsons, & D. Oja, Course Technology, Boston, MA.
Microsoft Office 2013 Fundamentals – Illustrated Series, (2014), M. Hunt, B. Clemens, Course Technology, Cengage Learning, Boston, MA.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

3

5

6

7

2

8

4

Program Kazanımları
1) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir.
2) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir.
3) Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir.
4) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir.
5) Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir.
6) İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir.
7) Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir.
8) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir.
9) Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir.
10) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir.
11) Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir.
12) En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir.
13) Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir.
14) Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir.
15) Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir.
16) Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir. 1
2) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir. 2
3) Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir. 3
4) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir. 1
5) Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir. 3
6) İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir. 3
7) Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir. 4
8) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir. 3
9) Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir. 4
10) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir. 4
11) Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir. 3
12) En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir. 2
13) Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir. 3
14) Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir. 4
15) Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir. 4
16) Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder. 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Laboratuvar

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Laboratuvar 14 2 28
Ara Sınavlar 1 15 15
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 91