Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Yazılı Anlatım Oluşturma Yöntemleri |
Anadolu Üniversitesi Türk Dili II -
Atatürk Üniversitesi Türk Dili II
|
2) |
Yazı Anlatım (Uygulama) |
Anadolu Üniversitesi Türk Dili II -
Atatürk Üniversitesi Türk Dili II
|
3) |
Düşünce Yazıları I (Makale, Fıkra, Eleştiri, Deneme) |
Anadolu Üniversitesi Türk Dili II -
Atatürk Üniversitesi Türk Dili II |
4) |
Düşünce Yazıları II (Gezi Yazısı, Anı, Yaşam Öyküsü, Öz Yaşam Öyküsü) |
Anadolu Üniversitesi Türk Dili II -
Atatürk Üniversitesi Türk Dili II
|
5) |
Sanatsal Yazılar (Roman ve Hikâye) |
Mehmet Tekin – Roman Sanatı I
Hakan Sazyek - Roman Terimleri Sözlüğü
Necip Tosun-Doğu’nun Hikâye Kuramı
Şerif Aktaş-Anlatma Esasına Bağlı Edebî Metinlerin Tahlili |
6) |
Türk Edebiyatında Roman I (Uygulama) |
Yakup Kadri Karaosmanoğlu-Yaban (Yakup Kadri Karaosmanoğlu-Vatan Yolunda) |
7) |
Türk Edebiyatında Roman II (Uygulama) |
İhsan Oktay Anar-Amat (İsmail Emre-Postmodernizm ve Edebiyat) |
8) |
Yarıyıl İçi Sınavı |
|
9) |
Dünya Edebiyatında Roman I (Uygulama) |
Paulo Coelho-Simyacı |
10) |
Dünya Edebiyatında Roman II (Uygulama) |
Aldous Huxley-Cesur Yeni Dünya |
11) |
Türk Edebiyatında Hikâye I (Uygulama) |
Tomris Uyar-İpek ve Bakır (Çiçek Dirilticileri adlı hikâye)/Sabahattin Ali-Kağnı (Arabalar Beş Kuruşa adlı hikâye)/Haldun Taner-Sanço’nun Sabah Yürüyüşü (Sanço’nun Sabah Yürüyüşü adlı hikâye) |
12) |
Türk Edebiyatında Hikâye II (Uygulama) |
Samipaşazade Sezai-Küçük Şeyler (Pandomima adlı hikâye)/Oğuz Atay-Korkuyu Beklerken (Beyaz Mantolu Adam adlı hikâye)/Sait Faik Abasıyanık-Alemdağ’da Var Bir Yılan (Hişt Hişt adlı hikâye) |
13) |
Türk Tiyatrosu |
Metin And, Başlangıcından 1983’e Türk Tiyatro Tarihi
Refik Ahmet Sevengil-Türk Tiyatrosu Tarihi |
14) |
Türk Şiiri I |
Yalçın Armağan – İmkânsız Özerklik
Nurullah Çetin – Şiir Çözümleme Yöntemi
Doğu Batı Dergisi Modern Türk Şiiri I-IV |
15) |
Türk Şiiri II (Uygulama) |
Mehmet Kaplan-Şiir Tahlilleri 1
Mehmet Kaplan-Şiir Tahlilleri 2
İsmail Çetişli-Metin Tahlillerine Giriş 1 Şiir |
16) |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir. |
1 |
2) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir. |
5 |
3) |
Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir. |
1 |
4) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir. |
1 |
5) |
Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir. |
5 |
6) |
İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir. |
1 |
7) |
Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir. |
1 |
8) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir. |
1 |
9) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir. |
1 |
10) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir. |
1 |
11) |
Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir. |
1 |
12) |
En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir. |
1 |
13) |
Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir. |
1 |
14) |
Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir. |
1 |
15) |
Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir. |
1 |
16) |
Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder. |
1 |