Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Markalama kavramına genel bakış |
Nurhan Babür TOSUN, Marka Yönetimi, Dördüncü Baskı, Beta Yayınları.
Aaker, D. A. (2009), çev. Erdem Demir Güçlü Marka Yaratmak Rove |
2) |
Durum Analizi |
Nurhan Babür TOSUN, Marka Yönetimi, Dördüncü Baskı, Beta Yayınları.
Aaker, D. A. (2009), çev. Erdem Demir Güçlü Marka Yaratmak Rove |
3) |
Hedef Kitle Belirlemesi |
Nurhan Babür TOSUN, Marka Yönetimi, Dördüncü Baskı, Beta Yayınları.
Aaker, D. A. (2009), çev. Erdem Demir Güçlü Marka Yaratmak Rove |
4) |
Marka Konumlandırma |
Nurhan Babür TOSUN, Marka Yönetimi, Dördüncü Baskı, Beta Yayınları.
Aaker, D. A. (2009), çev. Erdem Demir Güçlü Marka Yaratmak Rove |
5) |
Marka Kimliği |
Nurhan Babür TOSUN, Marka Yönetimi, Dördüncü Baskı, Beta Yayınları.
Aaker, D. A. (2009), çev. Erdem Demir Güçlü Marka Yaratmak Rove |
6) |
Kişisel anlama dayalı stratejiler |
Nurhan Babür TOSUN, Marka Yönetimi, Dördüncü Baskı, Beta Yayınları. Keller, K. L., Aperia, T., Georgson, M. (2008). Strategic Brand Management, London: Prentice Hall. |
7) |
Sosyal farklılaştırmaya dayalı stratejiler |
Nurhan Babür TOSUN, Marka Yönetimi, Dördüncü Baskı, Beta Yayınları.
Aaker, D. A. (2009), çev. Erdem Demir Güçlü Marka Yaratmak Rove |
8) |
Vize Sınavı |
- |
9) |
Sosyal bütünleştirmeye dayalı stratejiler |
Nurhan Babür TOSUN, Marka Yönetimi, Dördüncü Baskı, Beta Yayınları.
Aaker, D. A. (2009), çev. Erdem Demir Güçlü Marka Yaratmak Rove |
10) |
Marka çağrışımları |
Nurhan Babür TOSUN, Marka Yönetimi, Dördüncü Baskı, Beta Yayınları.
Aaker, D. A. (2009), çev. Erdem Demir Güçlü Marka Yaratmak Rove |
11) |
Marka iletişimi |
Nurhan Babür TOSUN, Marka Yönetimi, Dördüncü Baskı, Beta Yayınları.
Aaker, D. A. (2009), çev. Erdem Demir Güçlü Marka Yaratmak Rove |
12) |
Markalama Stratejileri: Marka Geliştirme İndeksi ve Kategori Geliştirme İndeksi (BDI - CDI) |
Nurhan Babür TOSUN, Marka Yönetimi, Dördüncü Baskı, Beta Yayınları.
Aaker, D. A. (2009), çev. Erdem Demir Güçlü Marka Yaratmak Rove |
13) |
Marka denkliği |
Nurhan Babür TOSUN, Marka Yönetimi, Dördüncü Baskı, Beta Yayınları.
Aaker, D. A. (2009), çev. Erdem Demir Güçlü Marka Yaratmak Rove |
14) |
Öğrenci sunumları |
|
15) |
Öğrenci sunumları
|
|
16) |
Yarıyıl sonu sınavı |
- |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir. |
4 |
2) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir. |
4 |
3) |
Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir. |
5 |
4) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir. |
3 |
5) |
Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir. |
4 |
6) |
İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir. |
2 |
7) |
Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir. |
5 |
8) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir. |
5 |
9) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir. |
2 |
10) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir. |
2 |
11) |
Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir. |
5 |
12) |
En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir. |
1 |
13) |
Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir. |
3 |
14) |
Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir. |
5 |
15) |
Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir. |
3 |
16) |
Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder. |
3 |