Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Yazı Türleri |
Anadolu Üniversitesi – Türk Dili II (e-kitap)
Atatürk Üniversitesi – Türk Dili I (e-kitap)
İstanbul Üniversitesi – Türk Dili II (e-kitap)
|
2) |
Resmî Yazılar: Dilekçe, Tutanak, Rapor, Öz Geçmiş, Eposta |
Anadolu Üniversitesi – Türk Dili II (e-kitap)
Atatürk Üniversitesi – Türk Dili I (e-kitap)
İstanbul Üniversitesi – Türk Dili II (e-kitap)
|
3) |
Dil ve Kültür |
Mehmet Kaplan – Kültür ve Dil
Nihad Sâmi Banarlı – Türkçenin Sırları
|
4) |
Türk Dilinin Dünya Dilleri Arasındaki Yeri ve Tarihsel Gelişimi |
Ahmet Bican Ercilasun – Türk Dili Tarihi
Mustafa Altun – Alfabe Değişiminin Tarihsel Gelişimi Üzerine Bir Değerlendirme
|
5) |
Dünya Dilleri Arasındaki İlişkiler ve Türkçenin Dünya Dilleri ile Etkileşimi |
Johann Strauss – Osmanlıda Kimler Neleri Okurdu? (Makale)
Günay Karaağaç – Türkçenin Dünya Dillerine Etkisi
|
6) |
Türkiye Türkçesi |
Geoffey Lewis – Trajik Başarı / Türk Dil Reformu
Ömer Seyfeddin – Yeni Lisan
Zeynep Korkmaz – Cumhuriyet Devrinde Türk Dilinin Kültürümüzdeki Yeri
Zeynep Korkmaz – Atatürk’ün Düşünce Sisteminde Türk Dilinin Yeri
|
7) |
Türkçenin Söz Varlığı |
Anadolu Üniversitesi-Türk Dili I (e-kitap),
İstanbul Üniversitesi Türk Dili I (e-kitap),
Doğan Aksan-Türkçenin Söz Varlığı,
Ali Özgün Öztürk-Dil İnkılabının Türkçenin Söz Varlığına Etkileri |
8) |
Yarıyıl İçi Sınavı |
|
9) |
Türkçenin Güncel Sorunları ve Çözüm Önerileri |
Yusuf Akçay – Peyami Safa’ya Göre Türk Dili (Türkçenin Sorunları / Çözüm Önerileri)
Zeynep Korkmaz – Türk Dilinin Bugünkü Sorunları |
10) |
Okuma Kültürü |
İbrahim Tüzer & Muhammed Hüküm - Edebiyat Sosyolojisi |
11) |
Yazım Kuralları – İmlâ ve Noktalama |
TDK Yazım Kılavuzu
www.sozluk.gov.tr
www.tdk.gov.tr
|
12) |
Yazım Kuralları – İmlâ ve Noktalama (Uygulama) |
TDK Yazım Kılavuzu
www.sozluk.gov.tr
www.tdk.gov.tr |
13) |
Bilimsel Yazılar II : Kavramlar |
Anadolu Üniversitesi – Türk Dili II (e-kitap)
Atatürk Üniversitesi – Türk Dili I (e-kitap)
İstanbul Üniversitesi – Türk Dili II (e-kitap)
|
14) |
Bilimsel Yazılar III : Örnekler |
Anadolu Üniversitesi – Türk Dili II (e-kitap)
Atatürk Üniversitesi – Türk Dili I (e-kitap)
İstanbul Üniversitesi – Türk Dili II (e-kitap)
|
15) |
Bilimsel Yazılar I : Özellikler |
Anadolu Üniversitesi – Türk Dili II (e-kitap)
Atatürk Üniversitesi – Türk Dili I (e-kitap)
İstanbul Üniversitesi – Türk Dili II (e-kitap)
|
16) |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Bilgi Teknolojileri ve İşletme Bilimi alanlarında elde ettiği bilgileri karar verme amacıyla uygun araçlarla kullanabilmek. |
|
2) |
Bilgisayar donanımını tanıyabilmek, parçaların teknik özelliklerini ayırt edebilmek, karşılaştırmak, sınıflandırmak ve uygun donanım seçimini yapabilmek. |
|
3) |
Yazılım türleri, yazılım seçimi ve temini konularında bilgi sahibi olmak ve yazılım geliştirme süreçlerini planlayıp yönetebilmek. |
|
4) |
Uygulamalar için gerekli olan veritabanı tasarımını gerçekleştirmek. |
|
5) |
Bilgisayar ağ sistemi kurabilmek, ağlara ve donanıma yönelik karşılaşılan sorunları çözebilmek. |
|
6) |
Farklı disiplinlerin Yönetim Bilişim Sistemleri (YBS) tabanlı problem çözümünde veri ihtiyaçlarını belirleyebilmek, bu verileri temin edebilmek ve verileri derleyerek bilgi üretme ve kullanıma hazır hale getirebilmek. |
|
7) |
Bilgi sistemi gereksinimlerini belirleyebilmek, sistem analizi yapabilmek ve tasarımını gerçekleştirebilmek. |
|
8) |
Bir YBS veya sosyal problemin çözümüne yönelik olarak proje tasarlayabilmek ve farklı çözüm yöntemleri önerebilmek. |
|
9) |
Projelerde YBS uzmanı olarak tasarım yapabilmek, projeye gerek yönetici gerekse çalışan olarak katkı sağlayabilmek ve yenilikçi fikirler üretebilmek. |
|
10) |
Bir bilişim sistemi probleminin takım halinde çözülmesi durumlarında, problemin her aşamasında bireysel sorumluluk alabilmek, takıma katkı verebilmek ve gerektiğinde takıma liderlik edebilmek. |
|
11) |
Türkçe ve İngilizce dillerini kullanaak mesleki, güncel ve gelişen eğilimleri takip edebilmek, gerekli bilgileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek. |
|
12) |
Alanında edindiği bilgi ve becerileri farklı disiplinlerle entegre ederek eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmek. |
|
13) |
Mesleki çalışmalarda toplumsal etik değerlere göre hareket edebilmek. |
|