Dersin Amacı: |
Bu ders, öğrencilerin, “her şeyin ‘öznesi’ insandır” kavrayışı doğrultusunda insana ait bilgiyi içeren farklı disiplinlerden (felsefe, sanat, edebiyat) faydalanarak muasır medeniyet seviyesine ait değer bilgisini üretme ve içinde bulunduğumuz yeni dünya düzeninde sosyal hareketleri çözümleme, anlamlandırma ve yorumlama yeteneğine sahip olmalarına yöneliktir. |
Dersin İçeriği: |
Uygarlık kavramının genel hatlarıyla ortaya konulmasının ardından eski Mısır, Mezopotamya, Anadolu, İran, Hint, Çin, Yunan, Türk, Roma uygarlıkları araştırılarak, farklı uygarlıklar karşılaştırılacaktır.Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin Tanıtımı ve Tanışma |
Author, Alâeddin Şenel ; Publisher, Imge Kitabevi Yayinlari, 2019 ; ISBN, 9755334831, 9789755334837 ; Length, 1110 pages.
Tignor et al. 2011. Worlds Together: Worlds Apart. New York: W.W Norton and Company. |
2) |
İnsan” Nedir? Üzerine Düşünme. |
|
3) |
Kültür ve Uygarlık |
|
4) |
Kültürel Evreler: Avcılıktan Yerleşik Hayata Geçiş-I: Paleolitik-Mezolitik Dönem |
|
5) |
Kültürel Evreler: Avcılıktan Yerleşik Hayata Geçiş-II: Neolitik Dönem |
|
6) |
Erken Dönem Uygarlıkları ve Kültürel Mirasları –I: Mezopotamya-Mısır |
|
7) |
Erken Dönem Uygarlıkları ve Kültürel Mirasları –II: Hint-Çin |
|
8) |
Ara Sınav |
|
9) |
Akdeniz Kültür Havzası: Grek Roma |
|
10) |
Akdeniz Kültür Havzası: Grek, Roma |
|
11) |
Batı Avrupa’da Orta Çağlar ve Feodal Toplum |
|
12) |
Doğu Kültür Dünyası: İlk Müslüman Türk Devletleri |
|
13) |
Feodalite’den Modern Topluma Geçiş: Rönesans ve Reform |
|
14) |
Devrimler Çağı: İngiliz Devrimi ;Amerikan Devrimi Aydınlanma; Fransız Devrimi |
|
15) |
Genel Tekrar |
|
16) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Bilgi Teknolojileri ve İşletme Bilimi alanlarında elde ettiği bilgileri karar verme amacıyla uygun araçlarla kullanabilmek. |
|
2) |
Bilgisayar donanımını tanıyabilmek, parçaların teknik özelliklerini ayırt edebilmek, karşılaştırmak, sınıflandırmak ve uygun donanım seçimini yapabilmek. |
|
3) |
Yazılım türleri, yazılım seçimi ve temini konularında bilgi sahibi olmak ve yazılım geliştirme süreçlerini planlayıp yönetebilmek. |
|
4) |
Uygulamalar için gerekli olan veritabanı tasarımını gerçekleştirmek. |
|
5) |
Bilgisayar ağ sistemi kurabilmek, ağlara ve donanıma yönelik karşılaşılan sorunları çözebilmek. |
|
6) |
Farklı disiplinlerin Yönetim Bilişim Sistemleri (YBS) tabanlı problem çözümünde veri ihtiyaçlarını belirleyebilmek, bu verileri temin edebilmek ve verileri derleyerek bilgi üretme ve kullanıma hazır hale getirebilmek. |
|
7) |
Bilgi sistemi gereksinimlerini belirleyebilmek, sistem analizi yapabilmek ve tasarımını gerçekleştirebilmek. |
|
8) |
Bir YBS veya sosyal problemin çözümüne yönelik olarak proje tasarlayabilmek ve farklı çözüm yöntemleri önerebilmek. |
|
9) |
Projelerde YBS uzmanı olarak tasarım yapabilmek, projeye gerek yönetici gerekse çalışan olarak katkı sağlayabilmek ve yenilikçi fikirler üretebilmek. |
|
10) |
Bir bilişim sistemi probleminin takım halinde çözülmesi durumlarında, problemin her aşamasında bireysel sorumluluk alabilmek, takıma katkı verebilmek ve gerektiğinde takıma liderlik edebilmek. |
|
11) |
Türkçe ve İngilizce dillerini kullanaak mesleki, güncel ve gelişen eğilimleri takip edebilmek, gerekli bilgileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek. |
|
12) |
Alanında edindiği bilgi ve becerileri farklı disiplinlerle entegre ederek eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmek. |
|
13) |
Mesleki çalışmalarda toplumsal etik değerlere göre hareket edebilmek. |
|