HIST203 Ataturk’s Principles and The History of Turkish Renovation I Kurumsal BilgilerAkademik Programlar Yönetim Bilişim Sistemleri (İngilizce)Öğrenciler İçin Bilgiler
Yönetim Bilişim Sistemleri (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: HIST203
Ders İsmi: Ataturk’s Principles and The History of Turkish Renovation I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 2
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Onur YAMANER
Dersi Veren(ler): Öğretim Elemanı
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders öğrenciye, Türk Devrimi'ne varan sürecin kökenlerini, Türk siyasal hayatında modernleşme kavramının hangi unsurlara karşılık geldiğini, Osmanlı döneminde başlayan modernleşme hareketini ortaya çıkaran nedenleri, Mareşal Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ün örgütlediği direniş hareketini ve Milli Mücadele dönemindeki askeri, siyasi ve diplomatik faaliyetlere ilişkin bir formasyon kazandırmayı hedefler.
Dersin İçeriği: Bu dersin kapsamında Türkiye'nin Osmanlı'nın son dönemini de kapsayacak şekilde yakın tarihini, tarih metodolojisi içinde kalarak değerlendirilmesi ve Mustafa Kemal Paşa'nın Milli Mücadele hareketi yer almaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Bu ders kapsamında öğrenciler Türk siyasal hayatındaki modernleşme kavramına ilişkin bir nosyon sahibi olacaklardır. Öğrenciler Osmanlı devleti ve erken Cumhuriyet dönemi arasındaki dönüşüm ve sürekliliklere ilişkin bir formasyon kazanacaklardır.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Cumhuriyet Tarihi'nin Temel Kaynaklarının ve Kavramların Tanıtımı
2) Osmanlı ve Avrupa: Aydınlanma Çağı, Sanayi Devrimi, Fransız İhtilali ve Değişen Dengeler
3) Osmanlı İmparatorluğu'nda Reform Çalışmaları: Tanzimat ve Islahat Dönemleri
4) II. Meşrutiyet Dönemi: Siyasi Gelişmeler, Trablusgarp ve Balkan Savaşları
5) 19. Yüzyılda Avrupa ve Birinci Dünya Savaşına Yol Açan Gelişmeler
6) I. Dünya Savaşı ve Mütareke Dönemi
7) Mondros Ateşkesi, Mustafa Kemal Paşa’nın Siyasi Faaliyetleri ve Anadolu’daki Direniş Hareketleri: Karakol Örgütü, Kuva-yı Milliye ve Yerel Kongre İktidarları
8) Ara Sınav
9) Milli Mücadelenin Amacı, Yöntemi ve Kongreler Dönemi
10) Misak-ı Milli (Milli Yemin) ve Türkiye Büyük Millet Meclisi Dönemi: Milli Egemenliğin ve Yeni Türk Devletinin Doğuşu
11) Batı Cephesi Hatları ve Savaşlar
12) Cepheler, Cepheleri Sona Erdiren Anlaşmalar, Sakarya Meydan Muharebesi ve Büyük Taarruz
13) Mudanya Mütarekesi ve Lozan Barış Antlaşması
14) Milli Mücadele Sürecinde İzlenen Dış Politika: Ankara'nın Sovyetler Birliği, İngiltere, Fransa, İtalya ve ABD ile İlişkileri
15) Cumhuriyet'in ilanı Halifeliğin Kaldırılması
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Erik Jan Zürcher – Modernleşen Türkiye’nin Tarihi
Diğer Kaynaklar: Bernard Lewis - Modern Türkiye'nin Doğuşu

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) Bilgi Teknolojileri ve İşletme Bilimi alanlarında elde ettiği bilgileri karar verme amacıyla uygun araçlarla kullanabilmek.
2) Bilgisayar donanımını tanıyabilmek, parçaların teknik özelliklerini ayırt edebilmek, karşılaştırmak, sınıflandırmak ve uygun donanım seçimini yapabilmek.
3) Yazılım türleri, yazılım seçimi ve temini konularında bilgi sahibi olmak ve yazılım geliştirme süreçlerini planlayıp yönetebilmek.
4) Uygulamalar için gerekli olan veritabanı tasarımını gerçekleştirmek.
5) Bilgisayar ağ sistemi kurabilmek, ağlara ve donanıma yönelik karşılaşılan sorunları çözebilmek.
6) Farklı disiplinlerin Yönetim Bilişim Sistemleri (YBS) tabanlı problem çözümünde veri ihtiyaçlarını belirleyebilmek, bu verileri temin edebilmek ve verileri derleyerek bilgi üretme ve kullanıma hazır hale getirebilmek.
7) Bilgi sistemi gereksinimlerini belirleyebilmek, sistem analizi yapabilmek ve tasarımını gerçekleştirebilmek.
8) Bir YBS veya sosyal problemin çözümüne yönelik olarak proje tasarlayabilmek ve farklı çözüm yöntemleri önerebilmek.
9) Projelerde YBS uzmanı olarak tasarım yapabilmek, projeye gerek yönetici gerekse çalışan olarak katkı sağlayabilmek ve yenilikçi fikirler üretebilmek.
10) Bir bilişim sistemi probleminin takım halinde çözülmesi durumlarında, problemin her aşamasında bireysel sorumluluk alabilmek, takıma katkı verebilmek ve gerektiğinde takıma liderlik edebilmek.
11) Türkçe ve İngilizce dillerini kullanaak mesleki, güncel ve gelişen eğilimleri takip edebilmek, gerekli bilgileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek.
12) Alanında edindiği bilgi ve becerileri farklı disiplinlerle entegre ederek eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmek.
13) Mesleki çalışmalarda toplumsal etik değerlere göre hareket edebilmek.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bilgi Teknolojileri ve İşletme Bilimi alanlarında elde ettiği bilgileri karar verme amacıyla uygun araçlarla kullanabilmek.
2) Bilgisayar donanımını tanıyabilmek, parçaların teknik özelliklerini ayırt edebilmek, karşılaştırmak, sınıflandırmak ve uygun donanım seçimini yapabilmek.
3) Yazılım türleri, yazılım seçimi ve temini konularında bilgi sahibi olmak ve yazılım geliştirme süreçlerini planlayıp yönetebilmek.
4) Uygulamalar için gerekli olan veritabanı tasarımını gerçekleştirmek.
5) Bilgisayar ağ sistemi kurabilmek, ağlara ve donanıma yönelik karşılaşılan sorunları çözebilmek.
6) Farklı disiplinlerin Yönetim Bilişim Sistemleri (YBS) tabanlı problem çözümünde veri ihtiyaçlarını belirleyebilmek, bu verileri temin edebilmek ve verileri derleyerek bilgi üretme ve kullanıma hazır hale getirebilmek.
7) Bilgi sistemi gereksinimlerini belirleyebilmek, sistem analizi yapabilmek ve tasarımını gerçekleştirebilmek.
8) Bir YBS veya sosyal problemin çözümüne yönelik olarak proje tasarlayabilmek ve farklı çözüm yöntemleri önerebilmek.
9) Projelerde YBS uzmanı olarak tasarım yapabilmek, projeye gerek yönetici gerekse çalışan olarak katkı sağlayabilmek ve yenilikçi fikirler üretebilmek.
10) Bir bilişim sistemi probleminin takım halinde çözülmesi durumlarında, problemin her aşamasında bireysel sorumluluk alabilmek, takıma katkı verebilmek ve gerektiğinde takıma liderlik edebilmek.
11) Türkçe ve İngilizce dillerini kullanaak mesleki, güncel ve gelişen eğilimleri takip edebilmek, gerekli bilgileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek.
12) Alanında edindiği bilgi ve becerileri farklı disiplinlerle entegre ederek eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmek.
13) Mesleki çalışmalarda toplumsal etik değerlere göre hareket edebilmek.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Beyin fırtınası /Altı şapka
Ders
Örnek olay çalışması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 60
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 9 2 18
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 50