ECON302 Econometrics IIKurumsal BilgilerAkademik Programlar Ekonomi (İngilizce)Öğrenciler İçin Bilgiler
Ekonomi (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ECON302
Ders İsmi: Econometrics II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 1 4 6
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Buket ALKAN
Dersi Veren(ler):



Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu derste, çoklu doğrusal regresyon analizinde çıkabilecek problemlerin anlaşılması ve çözüm yolları, zaman serilerini tanıma ve regresyonunu anlama, eşanlı denklem sistemleri konularına odaklanılmaktadır.
Dersin İçeriği: Çoklu doğrusal bağıntı
Seri korelasyonu
Zaman serileri
Eşanlı denklem sistemleri

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Doğrusal Regresyon Modellerini Anlamak
2) Regresyon Modelleri-Çoklu Bağlantı, Değişen Varyans ve Otokorelasyon
3) Zaman Serileri
4) Eşanlı Denklem Sistemleri
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Doğrusal Regresyon Modelinin Varsayımlarının Hatırlatılması Introduction to Econometrics-James Stock and Mark Watson
2) Çoklu Doğrusal Bağlantı Problemi Introduction to Econometrics-James Stock and Mark Watson
3) Değişen Varyanslılık Problemi Introduction to Econometrics-James Stock and Mark Watson
4) Değişen Varyanslılık Sınaması Introduction to Econometrics-James Stock and Mark Watson
5) Veri Tanımlamaları ve Hataları Introduction to Econometrics-James Stock and Mark Watson
6) Zaman Serilerinin Özellikleri Introduction to Econometrics-James Stock and Mark Watson
7) Zaman Serileri ile Regresyon Analizi Introduction to Econometrics-James Stock and Mark Watson
8) Yarıyıl İçi Sınavı
9) Durağan ve Zayıf Bağımlı Zaman Serileri Introduction to Econometrics-James Stock and Mark Watson
10) Zaman Serileri Regresyonunda Hata Terimi Korelasyonu ve Değişen Varyanslılık Introduction to Econometrics-James Stock and Mark Watson
11) Koentegrasyon Introduction to Econometrics-James Stock and Mark Watson
12) VAR Modelleri Introduction to Econometrics-James Stock and Mark Watson
13) VAR Modelleri Introduction to Econometrics-James Stock and Mark Watson
14) Zaman Serilerinde İlave Konular Introduction to Econometrics-James Stock and Mark Watson
15) Proje Ödevinin tanıtımı
16) Yıl Sonu Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Introductory Econometrics-A Modern Approach, Jeffrey M. Wooldridge, 2012, Michigan State University.
Diğer Kaynaklar: Gujarati, D.N. (2009) Basic Econometrics. Tata McGraw-Hill Education, New Delhi

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Yazılı, sözlü, görsel iletişim ve etkileşimi nicel ve nitel veriler ile destekleyerek bilinçli yönetir, çevresini etkileme becerisine sahiptir.
2) Alanında edindiği bilgi ve becerileri, norm ve standartları eleştirel anlayışla değerlendirir.
3) Uyuşmazlıkları ve çatışmaları çözümleme, değerlendirme, eleştirme, barışçıl yöntemlerle yönetme, görüş ve çözüm önerme yetkinliği kazanır.
4) Bağımsız çalışabilir, inisiyatif kullanabilir, sorumluluk ve karar alır.
5) Birlikte çalışmayı, görev ve sorumluluk almayı bilir, gerektiğinde ekibe liderlik yapar.
6) Dijital dönüşümü takip eder, bilişim ve iletişim teknolojilerini yetkin olarak kullanır.
7) Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır, kişisel ve sosyal öğrenmesini yönetir.
8) Alanı ve çevresiyle ilişkisinde stratejik ve yenilikçi düşünür, girişimci anlayışla hareket eder.
9) Sosyal haklar, etik ve sosyal sorumluluk konusunda bilinç kazanır
10) Kültürel çeşitliliği değer olarak kabul eder, toplumsal bilincin güçlenmesine destek olur.
11) Avrupa Dil Çerçevesinde en az A2 düzeyinde İngilizce dilinde iletişim yetkinliği kazanır (Öğretim dili İngilizce programlar için İngilizce dilinde iletişim yetkinliği en az B1 düzeyidir).
12) Türkiye ekonomisinin yapısını ve dönemler itibariyle performansını açıklar ve değerlendirir.
13) Ekonomi disiplininin doğa ve toplum bilimleriyle olan ilişkisini anlar.
14) Matematiksel yöntemler kullanarak iktisadi problemleri soyutlaştırabilme ve niceliksel analiz yapabilme becerisi kazanır.
15) Toplumların temel iktisadi problemlerini ve bu problemlere çözüm yolları sunan iktisadi sistemlerin ana hatlarını anlar ve açıklar.
16) Dünya ekonomisinin seyrini ve Türkiye’nin dünya ekonomisindeki konumunu açıklar ve değerlendirir.
17) İktisadi teorilerin tarihsel arka planını ve felsefi temellerini anlar.
18) Toplumların zenginliğini ve yoksulluğunu belirleyen faktörleri tarihsel bakış açısıyla değerlendirir.
19) Ekonominin üretim, tüketim, bölüşüm ilişkilerini ele alan toplumsal bilim olduğunu anlar ve değerlendirir.
20) Temel iktisadi kavramlar ve teorilerin yaşamdaki karşılıklarını öğrenerek içselleştirir
21) Ekonomik verileri anlama, derleme ve bu verilerle model kurarak öngörü yapabilme becerisi kazanır.
22) Haklar, değerler, etik sorunlar gibi normatif iktisat konularında farkındalık sahibi olur.
23) Ekonomi biliminin çoğulcu yapısından hareketle yaşamı ve toplumu farklı bakışları ile değerlendirir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Yazılı, sözlü, görsel iletişim ve etkileşimi nicel ve nitel veriler ile destekleyerek bilinçli yönetir, çevresini etkileme becerisine sahiptir. 4
2) Alanında edindiği bilgi ve becerileri, norm ve standartları eleştirel anlayışla değerlendirir.
3) Uyuşmazlıkları ve çatışmaları çözümleme, değerlendirme, eleştirme, barışçıl yöntemlerle yönetme, görüş ve çözüm önerme yetkinliği kazanır.
4) Bağımsız çalışabilir, inisiyatif kullanabilir, sorumluluk ve karar alır.
5) Birlikte çalışmayı, görev ve sorumluluk almayı bilir, gerektiğinde ekibe liderlik yapar.
6) Dijital dönüşümü takip eder, bilişim ve iletişim teknolojilerini yetkin olarak kullanır.
7) Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır, kişisel ve sosyal öğrenmesini yönetir.
8) Alanı ve çevresiyle ilişkisinde stratejik ve yenilikçi düşünür, girişimci anlayışla hareket eder.
9) Sosyal haklar, etik ve sosyal sorumluluk konusunda bilinç kazanır
10) Kültürel çeşitliliği değer olarak kabul eder, toplumsal bilincin güçlenmesine destek olur.
11) Avrupa Dil Çerçevesinde en az A2 düzeyinde İngilizce dilinde iletişim yetkinliği kazanır (Öğretim dili İngilizce programlar için İngilizce dilinde iletişim yetkinliği en az B1 düzeyidir).
12) Türkiye ekonomisinin yapısını ve dönemler itibariyle performansını açıklar ve değerlendirir. 3
13) Ekonomi disiplininin doğa ve toplum bilimleriyle olan ilişkisini anlar.
14) Matematiksel yöntemler kullanarak iktisadi problemleri soyutlaştırabilme ve niceliksel analiz yapabilme becerisi kazanır. 5
15) Toplumların temel iktisadi problemlerini ve bu problemlere çözüm yolları sunan iktisadi sistemlerin ana hatlarını anlar ve açıklar.
16) Dünya ekonomisinin seyrini ve Türkiye’nin dünya ekonomisindeki konumunu açıklar ve değerlendirir.
17) İktisadi teorilerin tarihsel arka planını ve felsefi temellerini anlar.
18) Toplumların zenginliğini ve yoksulluğunu belirleyen faktörleri tarihsel bakış açısıyla değerlendirir.
19) Ekonominin üretim, tüketim, bölüşüm ilişkilerini ele alan toplumsal bilim olduğunu anlar ve değerlendirir.
20) Temel iktisadi kavramlar ve teorilerin yaşamdaki karşılıklarını öğrenerek içselleştirir
21) Ekonomik verileri anlama, derleme ve bu verilerle model kurarak öngörü yapabilme becerisi kazanır. 5
22) Haklar, değerler, etik sorunlar gibi normatif iktisat konularında farkındalık sahibi olur.
23) Ekonomi biliminin çoğulcu yapısından hareketle yaşamı ve toplumu farklı bakışları ile değerlendirir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Ödev
Problem Çözme

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 1 14
Ödevler 1 20 20
Ara Sınavlar 1 30 30
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 150