Endüstri Mühendisliği | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | INDR482 | ||||||||
Ders İsmi: | Sürdürülebilir Turizm Yönetimi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Genel Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Emre ÇAKMAK | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Turizm ve çevre bilincinin birlikte ele alındığı sürdürülebilir sistemleri ve operasyonları yönetebilme yeteneğinin, bu alanda politika üretebilme ve stratejileri uygulama yetkinliğinin kazandırılması. |
Dersin İçeriği: | TURİZM ve ÇEVRE Turizm kavramı Dünyada turizm Türkiye’de turizm Kavramsal olarak çevre Turizm ve çevre ilişkisi İklim değişiklikleri ve turizm SÜRDÜRÜLEBİLİR TURİZM Kavramsal olarak sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir kalkınma Sürdürülebilir turizm Sürdürülebilir turizmin boyutları Sürdürülebilir turizmde paydaşlar ve örgütlenme biçimleri Sürdürülebilir turizmde sertifikasyon sistemleri SÜRDÜRÜLEBİLİR TURİZM POLİTİKASI ve PLANLAMASI Genel olarak politika ve planlama Kavramsal olarak turizm politikası ve turizm planlaması Türkiye’de turizm politikaları Sürdürülebilir turizmle ilgili yasal düzenlemeler Sürdürülebilir turizm yönetiminde örgütlenme SÜRDÜRÜLEBİLİR TURİZM MODELLERİ Sürdürülebilir turizm yönetimi ile ilgili kavramsal modeller Sürdürülebilir turizm yönetimi ile ilgili uygulama modelleri Toplam kalite yönetimi anlayışı kapsamındaki modeller Kentsel gelişme odaklı modeller Ziyaretçi yönetim sistemleri SÜRDÜRÜLEBİLİR TURİZM UYGULAMALARI Dünyada sürdürülebilir turizm uygulamaları Türkiye’de sürdürülebilir turizm uygulamaları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Turizm kavramı, Dünyada turizm, Türkiye’de turizm | |
2) | Kavramsal olarak çevre Turizm ve çevre ilişkisi İklim değişiklikleri ve turizm | |
3) | Kavramsal olarak sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir kalkınma, Sürdürülebilir turizm | |
4) | Sürdürülebilir turizmin boyutları | |
5) | Sürdürülebilir turizmde paydaşlar ve örgütlenme biçimleri | |
6) | Sürdürülebilir turizmde sertifikasyon sistemleri | |
7) | Genel olarak politika ve planlama, Kavramsal olarak turizm politikası ve turizm planlaması | |
8) | Yarıyıl içi sınavı | |
9) | Türkiye’de turizm politikaları Sürdürülebilir turizmle ilgili yasal düzenlemeler | |
10) | Sürdürülebilir turizm yönetiminde örgütlenme | |
11) | Sürdürülebilir turizm yönetimi ile ilgili kavramsal modeller Sürdürülebilir turizm yönetimi ile ilgili uygulama modelleri | |
12) | Toplam kalite yönetimi anlayışı kapsamındaki modeller | |
13) | Kentsel gelişme odaklı modeller | |
14) | Ziyaretçi yönetim sistemleri | |
15) | Yarıyıl sonu sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Nilüfer Koçak (2016) Sürdürülebilir Turizm Yönetimi, Detay Yayıncılık Carol Patterson (2016) Sustainable Tourism: Business Development, Operations, and Management. Human Kinetics Richard Sharpley (2010) Tourism Development and the Environment: Beyond Sustainability? The Cromwell Press Group. |
Diğer Kaynaklar: | Fabio Cerina, Anil Markandya, Michael McAleer (2010) Economics of Sustainable Tourism, Routledge Xavier Font, Ralf C. Buckley (2001) Tourism Ecolabelling: Certification and Promotion of Sustainable Management, CABI Publishing |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
|||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||||||||||
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahiptir. | ||||||||||||||||||||||||
2) Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır | ||||||||||||||||||||||||
3) Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. | ||||||||||||||||||||||||
4) Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. | ||||||||||||||||||||||||
5) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. | ||||||||||||||||||||||||
6) Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir. | ||||||||||||||||||||||||
7) Teknik resim becerisini tasarım ve uygulamada etkin kullanır. | ||||||||||||||||||||||||
8) Teknoloji alanında güncel teknikleri ve araçları seçer ve kullanır. | ||||||||||||||||||||||||
9) Deney yapar, deney sonuçlarını analiz eder, yorumlar ve deneysel sonuçları iyileştirilmeye yönelik uygular. | ||||||||||||||||||||||||
10) Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. | ||||||||||||||||||||||||
11) Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. | ||||||||||||||||||||||||
12) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler | ||||||||||||||||||||||||
13) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. | ||||||||||||||||||||||||
14) Mesleki uygulamalarda çevre ve iş güvenliği konularını gözetir | ||||||||||||||||||||||||
15) Yazılı, sözlü, görsel iletişim ve etkileşimi nicel ve nitel veriler ile destekleyerek bilinçli yönetir, çevresini etkileme becerisine sahiptir. | ||||||||||||||||||||||||
16) Alanında edindiği bilgi ve becerileri, norm ve standartları eleştirel anlayışla değerlendirir. | ||||||||||||||||||||||||
17) Uyuşmazlıkları ve çatışmaları çözümleme, değerlendirme, eleştirme, barışçıl yöntemlerle yönetme, görüş ve çözüm önerme yetkinliği kazanır. | ||||||||||||||||||||||||
18) Bağımsız çalışabilir, inisiyatif kullanabilir, sorumluluk ve karar alır. | ||||||||||||||||||||||||
19) Birlikte çalışmayı, görev ve sorumluluk almayı bilir, gerektiğinde ekibe liderlik yapar. | ||||||||||||||||||||||||
20) Dijital dönüşümü takip eder, bilişim ve iletişim teknolojilerini yetkin olarak kullanır. | ||||||||||||||||||||||||
21) Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır, kişisel ve sosyal öğrenmesini yönetir. | ||||||||||||||||||||||||
22) Alanı ve çevresiyle ilişkisinde stratejik ve yenilikçi düşünür, girişimci anlayışla hareket eder. | ||||||||||||||||||||||||
23) Sosyal haklar, etik ve sosyal sorumluluk konusunda bilinç kazanır. | ||||||||||||||||||||||||
24) Kültürel çeşitliliği değer olarak kabul eder, toplumsal bilincin güçlenmesine destek olur. | ||||||||||||||||||||||||
25) Avrupa Dil Çerçevesinde en az A2 düzeyinde İngilizce dilinde iletişim yetkinliği kazanır (Öğretim dili İngilizce programlar için İngilizce dilinde iletişim yetkinliği en az B1 düzeyidir). |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahiptir. | |
2) | Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır | |
3) | Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. | |
4) | Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. | |
5) | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. | |
6) | Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir. | |
7) | Teknik resim becerisini tasarım ve uygulamada etkin kullanır. | |
8) | Teknoloji alanında güncel teknikleri ve araçları seçer ve kullanır. | |
9) | Deney yapar, deney sonuçlarını analiz eder, yorumlar ve deneysel sonuçları iyileştirilmeye yönelik uygular. | |
10) | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. | |
11) | Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. | |
12) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler | |
13) | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. | |
14) | Mesleki uygulamalarda çevre ve iş güvenliği konularını gözetir | |
15) | Yazılı, sözlü, görsel iletişim ve etkileşimi nicel ve nitel veriler ile destekleyerek bilinçli yönetir, çevresini etkileme becerisine sahiptir. | |
16) | Alanında edindiği bilgi ve becerileri, norm ve standartları eleştirel anlayışla değerlendirir. | |
17) | Uyuşmazlıkları ve çatışmaları çözümleme, değerlendirme, eleştirme, barışçıl yöntemlerle yönetme, görüş ve çözüm önerme yetkinliği kazanır. | |
18) | Bağımsız çalışabilir, inisiyatif kullanabilir, sorumluluk ve karar alır. | |
19) | Birlikte çalışmayı, görev ve sorumluluk almayı bilir, gerektiğinde ekibe liderlik yapar. | |
20) | Dijital dönüşümü takip eder, bilişim ve iletişim teknolojilerini yetkin olarak kullanır. | |
21) | Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır, kişisel ve sosyal öğrenmesini yönetir. | |
22) | Alanı ve çevresiyle ilişkisinde stratejik ve yenilikçi düşünür, girişimci anlayışla hareket eder. | |
23) | Sosyal haklar, etik ve sosyal sorumluluk konusunda bilinç kazanır. | |
24) | Kültürel çeşitliliği değer olarak kabul eder, toplumsal bilincin güçlenmesine destek olur. | |
25) | Avrupa Dil Çerçevesinde en az A2 düzeyinde İngilizce dilinde iletişim yetkinliği kazanır (Öğretim dili İngilizce programlar için İngilizce dilinde iletişim yetkinliği en az B1 düzeyidir). |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Proje Hazırlama |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Grup Projesi | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 2 | 20 |
Sunum / Seminer | 1 | 1 | 1 |
Ödevler | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 70 |