SCE440 Antrenörlük Uygulaması (Tenis)Kurumsal BilgilerAkademik Programlar Antrenörlük EğitimiÖğrenciler İçin Bilgiler
Antrenörlük Eğitimi
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SCE440
Ders İsmi: Antrenörlük Uygulaması (Tenis)
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 8
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu: SCE439 - Uzmanlık Spor Dalı III (Tenis)
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Uzmanlık Alanı Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Salih PINAR
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilerin tenis oyununun genel karakteristik özelliklerini, teniste kullanılan malzemelerin kullanımını ve malzeme seçimini, tenis oyununun temel tekniklerinden forehand, backhand, servis, smaç ve vole öğretimi hakkında bilgi ve becerileri kazandırmaktır. Tenis sporunun kuramsal temellerine dayalı olarak daha özgün bir bilgi ve beceri edinmelerini sağlayacak çalışma yöntemlerinin tanıtımı, öğretim yöntemleri ve teknikleri, tenis kuralları ve turnuva çeşitleri hakkında bilgi vermek.
Dersin İçeriği: Tenis sporunun kuramsal temellerine dayalı olarak daha özgün bir bilgi ve beceri edinmelerini sağlayacak çalışma yöntemlerinin tanıtımı, öğretim yöntemleri ve teknikleri, tenis kuralları ve turnuva çeşitleri hakkında bilgi vermek

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Tenisteki tekniksel teşhis ve düzeltme tekniklerinin öğretilmesini yapabilir.
2) Tenis ile ilgili temel teknikleri ve taktikleri öğretebilir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Teknik ve Taktik analiz uygulaması yapabilir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Tenis Organizasyon sistemini öğretebilir.
2) Tenis Antrenman Planlaması yapabilir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Genel vuruş hareketlerinin uygulaması.
2) Genel vuruş hareketlerinin uygulaması,hataların giderilmesi ve vuruşların geliştirilmesi.
3) Forehand ve Backhand vuruş teknikleriyle ilgili drill çalışmaları
4) Servis vuruş tekniğinin teorik anlatımı ve uygulamasına yönelik alıştırmalar
5) Tenisin Biomekaniği. Hareket analizi Forehand, Backhand, Servis
6) Forehand, Backhand ve Servis vuruş tekniğini oluşturan fazlar,Öğretim teknikleri.
7) Genel tekrar
8) Yarıyıl içi sınavları
9) Vole, Smaç,Lop, vuruş tekniğini oluşturan fazlar,Öğretim teknikleri.
10) Özel vuruşlar tekniğini oluşturan fazlar,Öğretim teknikleri.
11) Tenis Müsabakaları hakkında bilgi; Oyun,Set ve Maç kazanma, sayı sistemi maç analizi.
12) Teniste motivasyon ve kazanma sanatı.
13) Tenis Malzeme Seçimi ve Tenis kort özellikleri.
14) Tenis Maçı değerlendirme analizi
15) Yarıyıl sonu sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: ITF COACHES MANUAL
APPLIED SPORT SCIENCE FOR HIGH PERFORMANCE TENNIS
Diğer Kaynaklar: TTF Tenis I. ve II. Kademe Tenis Antrenörlük kursu notları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

5

2

3

4

Program Kazanımları
1) İnsan hareketlerini analiz edebilir, bireylerin hedeflerine uygun egzersiz programı tasarlayabilir ve uygulayabilir.
2) Antrenman sürecini farklı yaş ve performans düzeylerine göre planlayabilir ve yönetebilir.
3) Teknik, taktik ve motor beceri gelişimi ilkelerini ve öğretim yöntemlerini kullanarak sporcu gelişimini bireysel farklılıklara göre planlayabilir.
4)  Spor yaralanmalarını önlemeye yönelik hazırlık çalışmaları yapabilir ve yaralanma sonrası spora dönüş sürecini güvenli şekilde yönetebilir.
5) Psikolojik dayanıklılık, odaklanma ve motivasyon becerilerini geliştirmeye yönelik uygulamalarla sporcunun öğrenme sürecini ve zihinsel performansını destekleyebilir.
6)  Performans testlerinden ve antrenmanlardan elde edilen verileri analiz ederek gelişim sürecine bilimsel temelli geri bildirim verebilir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İnsan hareketlerini analiz edebilir, bireylerin hedeflerine uygun egzersiz programı tasarlayabilir ve uygulayabilir.
2) Antrenman sürecini farklı yaş ve performans düzeylerine göre planlayabilir ve yönetebilir.
3) Teknik, taktik ve motor beceri gelişimi ilkelerini ve öğretim yöntemlerini kullanarak sporcu gelişimini bireysel farklılıklara göre planlayabilir.
4)  Spor yaralanmalarını önlemeye yönelik hazırlık çalışmaları yapabilir ve yaralanma sonrası spora dönüş sürecini güvenli şekilde yönetebilir.
5) Psikolojik dayanıklılık, odaklanma ve motivasyon becerilerini geliştirmeye yönelik uygulamalarla sporcunun öğrenme sürecini ve zihinsel performansını destekleyebilir.
6)  Performans testlerinden ve antrenmanlardan elde edilen verileri analiz ederek gelişim sürecine bilimsel temelli geri bildirim verebilir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 5 % 30
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 2 28 56
Uygulama 2 28 56
Küçük Sınavlar 5 15 75
Ara Sınavlar 1 4 4
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 195