Antrenörlük Eğitimi | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | SCE440 | ||||||||
Ders İsmi: | Antrenörlük Uygulaması (Tenis) | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: |
SCE439 - Uzmanlık Spor Dalı III (Tenis) |
||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Uzmanlık Alanı Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Salih PINAR | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin tenis oyununun genel karakteristik özelliklerini, teniste kullanılan malzemelerin kullanımını ve malzeme seçimini, tenis oyununun temel tekniklerinden forehand, backhand, servis, smaç ve vole öğretimi hakkında bilgi ve becerileri kazandırmaktır. Tenis sporunun kuramsal temellerine dayalı olarak daha özgün bir bilgi ve beceri edinmelerini sağlayacak çalışma yöntemlerinin tanıtımı, öğretim yöntemleri ve teknikleri, tenis kuralları ve turnuva çeşitleri hakkında bilgi vermek. |
Dersin İçeriği: | Tenis sporunun kuramsal temellerine dayalı olarak daha özgün bir bilgi ve beceri edinmelerini sağlayacak çalışma yöntemlerinin tanıtımı, öğretim yöntemleri ve teknikleri, tenis kuralları ve turnuva çeşitleri hakkında bilgi vermek |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Genel vuruş hareketlerinin uygulaması. | |
2) | Genel vuruş hareketlerinin uygulaması,hataların giderilmesi ve vuruşların geliştirilmesi. | |
3) | Forehand ve Backhand vuruş teknikleriyle ilgili drill çalışmaları | |
4) | Servis vuruş tekniğinin teorik anlatımı ve uygulamasına yönelik alıştırmalar | |
5) | Tenisin Biomekaniği. Hareket analizi Forehand, Backhand, Servis | |
6) | Forehand, Backhand ve Servis vuruş tekniğini oluşturan fazlar,Öğretim teknikleri. | |
7) | Genel tekrar | |
8) | Yarıyıl içi sınavları | |
9) | Vole, Smaç,Lop, vuruş tekniğini oluşturan fazlar,Öğretim teknikleri. | |
10) | Özel vuruşlar tekniğini oluşturan fazlar,Öğretim teknikleri. | |
11) | Tenis Müsabakaları hakkında bilgi; Oyun,Set ve Maç kazanma, sayı sistemi maç analizi. | |
12) | Teniste motivasyon ve kazanma sanatı. | |
13) | Tenis Malzeme Seçimi ve Tenis kort özellikleri. | |
14) | Tenis Maçı değerlendirme analizi | |
15) | Yarıyıl sonu sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | ITF COACHES MANUAL APPLIED SPORT SCIENCE FOR HIGH PERFORMANCE TENNIS |
Diğer Kaynaklar: | TTF Tenis I. ve II. Kademe Tenis Antrenörlük kursu notları |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
5 |
2 |
3 |
4 |
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) İnsan hareketlerini analiz edebilir, bireylerin hedeflerine uygun egzersiz programı tasarlayabilir ve uygulayabilir. | |||||
2) Antrenman sürecini farklı yaş ve performans düzeylerine göre planlayabilir ve yönetebilir. | |||||
3) Teknik, taktik ve motor beceri gelişimi ilkelerini ve öğretim yöntemlerini kullanarak sporcu gelişimini bireysel farklılıklara göre planlayabilir. | |||||
4) Spor yaralanmalarını önlemeye yönelik hazırlık çalışmaları yapabilir ve yaralanma sonrası spora dönüş sürecini güvenli şekilde yönetebilir. | |||||
5) Psikolojik dayanıklılık, odaklanma ve motivasyon becerilerini geliştirmeye yönelik uygulamalarla sporcunun öğrenme sürecini ve zihinsel performansını destekleyebilir. | |||||
6) Performans testlerinden ve antrenmanlardan elde edilen verileri analiz ederek gelişim sürecine bilimsel temelli geri bildirim verebilir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İnsan hareketlerini analiz edebilir, bireylerin hedeflerine uygun egzersiz programı tasarlayabilir ve uygulayabilir. | |
2) | Antrenman sürecini farklı yaş ve performans düzeylerine göre planlayabilir ve yönetebilir. | |
3) | Teknik, taktik ve motor beceri gelişimi ilkelerini ve öğretim yöntemlerini kullanarak sporcu gelişimini bireysel farklılıklara göre planlayabilir. | |
4) | Spor yaralanmalarını önlemeye yönelik hazırlık çalışmaları yapabilir ve yaralanma sonrası spora dönüş sürecini güvenli şekilde yönetebilir. | |
5) | Psikolojik dayanıklılık, odaklanma ve motivasyon becerilerini geliştirmeye yönelik uygulamalarla sporcunun öğrenme sürecini ve zihinsel performansını destekleyebilir. | |
6) | Performans testlerinden ve antrenmanlardan elde edilen verileri analiz ederek gelişim sürecine bilimsel temelli geri bildirim verebilir. |
Anlatım | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Uygulama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 5 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 2 | 28 | 56 |
Uygulama | 2 | 28 | 56 |
Küçük Sınavlar | 5 | 15 | 75 |
Ara Sınavlar | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 195 |