| Yeni Medya ve İletişim | |||||
| Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey | ||
| Ders Kodu: | PTR321 | ||||||||
| Ders İsmi: | Sağlıklı Yaşam ve Fiziksel Aktivite | ||||||||
| Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
| Ders Kredileri: |
|
||||||||
| Öğretim Dili: | TR | ||||||||
| Ders Koşulu: | |||||||||
| Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
| Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
| Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
| Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
| Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Demet TEKİN | ||||||||
| Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi Demet TEKİN |
||||||||
| Dersin Yardımcıları: |
| Dersin Amacı: | Sağlık ve fiziksel aktivite kavramlarını tanıtmak, aktivite ve egzersizlerin sağlıklı yaşamdaki önemini değerlendirmektir. |
| Dersin İçeriği: | Bu ders; birey, aile ve toplum sağlığının koruması için fiziksel aktivitenin önemi üzerine odaklanır. Bu ders kapsamında öğrenciler, sağlıklı yaşam biçimi davranışlarını kazanma ve kazandırma, fiziksel aktivite programlama konularında temel düzeyde bilgi sahibi olurlar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
| 1) | Sağlığın tanımı ve temel sağlık | İlgili ders notları |
| 2) | Sağlıklı yaşam kavramını oluşturan komponentler | İlgili ders notları |
| 3) | Sağlıklı yaşamda egzersiz kavramı | İlgili ders notları |
| 4) | Fiziksel aktivite, egzersiz, ve spor | İlgili ders notları |
| 5) | İnaktivite | İlgili ders notları |
| 6) | Fiziksel uygunluk | İlgili ders notları |
| 7) | Fiziksel uygunluğun değerlendirilmesi | İlgili ders notları |
| 8) | Yarıyıl içi sınavları | |
| 9) | Kilo kontrolü, egzersiz ihtiyacının belirlenmesi | İlgili ders notları |
| 10) | Sağlığı koruma ve geliştirmede egzersiz uzmanlarının etkisi | İlgili ders notları |
| 11) | Egzersiz eğitimi prensipleri | İlgili ders notları |
| 12) | Farklı yaş gruplarında egzersiz | İlgili ders notları |
| 13) | Egzersiz öncesi değerlendirme | İlgili ders notları |
| 14) | Egzersiz tipleri | İlgili ders notları |
| 15) | Yarıyıl sonu sınavı |
| Ders Notları / Kitaplar: | Öğretim üyesinin ders notları |
| Diğer Kaynaklar: | 1- Egzersiz ve Spor Yapanlar İçin Beslenme (Prof. Dr. Gülgün Ersoy) 2-Fitness Theory&Practice (Ed. Laura A. Gladwin, MS) |
| Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Program Kazanımları | |||||||||||||
| 1) Yeni medya ve iletişim alanının tarihsel gelişimi, kuramları ve kavramları hakkında bilgi sahibidir. | |||||||||||||
| 2) Yeni medya ve iletişim alanının ilişkili olduğu psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir. | |||||||||||||
| 3) Dijital içerik formatlarının ve yeni medya teknolojilerinin yapısal, teknik ve yönetsel özelliklerini bilir. | |||||||||||||
| 4) Yeni medya okuryazarlığı hakkında bilgi sahibidir. | |||||||||||||
| 5) Alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeleri bilir. | |||||||||||||
| 6) İş hayatındaki uygulamalar, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir. | |||||||||||||
| 7) Dijital medyada yaratıcı bir bakış açısıyla, etik ilkelere uygun içerik üretimi ve yönetim süreçlerini etkin bir şekilde gerçekleştirebilir. | |||||||||||||
| 8) Eleştirel medya okuryazarlığı becerileri kazanır ve dijital platformları analiz eder. | |||||||||||||
| 9) Multimedya içerik tasarımı ve görsel tasarım konularında uygulama becerisine sahiptir. | |||||||||||||
| 10) Alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlarda, bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak veri analizleri yapabilir, teknolojiyi etkin kullanarak hem yerel hem de küresel düzeyde projeler geliştirebilir. | |||||||||||||
| 11) En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir. | |||||||||||||
| 12) Bireysel ya da ekip üyesi olarak, yeni medya ve iletişim alanı ile ilgili projeleri girişimci ve yenilikçi bir bakış açısıyla tasarlama, geliştirme, portfolyo haline getirme ve sunma yetkinliğine sahiptir. | |||||||||||||
| 13) Dijital iletileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme ve çözümleme yetkinliğine sahiptir. | |||||||||||||
| 14) Yeni medya ve iletişim alanında gerçekleştirdiği projelerde, insan hakları, kültürel çeşitlilik, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder. | |||||||||||||
| Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
| Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
| 1) | Yeni medya ve iletişim alanının tarihsel gelişimi, kuramları ve kavramları hakkında bilgi sahibidir. | |
| 2) | Yeni medya ve iletişim alanının ilişkili olduğu psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir. | |
| 3) | Dijital içerik formatlarının ve yeni medya teknolojilerinin yapısal, teknik ve yönetsel özelliklerini bilir. | |
| 4) | Yeni medya okuryazarlığı hakkında bilgi sahibidir. | |
| 5) | Alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeleri bilir. | |
| 6) | İş hayatındaki uygulamalar, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir. | |
| 7) | Dijital medyada yaratıcı bir bakış açısıyla, etik ilkelere uygun içerik üretimi ve yönetim süreçlerini etkin bir şekilde gerçekleştirebilir. | |
| 8) | Eleştirel medya okuryazarlığı becerileri kazanır ve dijital platformları analiz eder. | |
| 9) | Multimedya içerik tasarımı ve görsel tasarım konularında uygulama becerisine sahiptir. | |
| 10) | Alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlarda, bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak veri analizleri yapabilir, teknolojiyi etkin kullanarak hem yerel hem de küresel düzeyde projeler geliştirebilir. | |
| 11) | En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir. | |
| 12) | Bireysel ya da ekip üyesi olarak, yeni medya ve iletişim alanı ile ilgili projeleri girişimci ve yenilikçi bir bakış açısıyla tasarlama, geliştirme, portfolyo haline getirme ve sunma yetkinliğine sahiptir. | |
| 13) | Dijital iletileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme ve çözümleme yetkinliğine sahiptir. | |
| 14) | Yeni medya ve iletişim alanında gerçekleştirdiği projelerde, insan hakları, kültürel çeşitlilik, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder. |
| Anlatım | |
| Ders | |
| Okuma |
| Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
| Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
| Ara Sınavlar | 1 | % 60 |
| Final | 1 | % 40 |
| Toplam | % 100 | |
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
| YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
| Toplam | % 100 | |
| Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
| Ders Saati | 13 | 26 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 26 |
| Ara Sınavlar | 1 | 8 |
| Final | 3 | 12 |
| Toplam İş Yükü | 72 | |