Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı; resmi program, program dışı etkinlikler ve örtük program
kavramlarını incelemek, örtük program yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olmak, örtük programın bilişsel ve duygusal öğrenmelere etkisini açıklamak, törenler, sosyal kültürel etkinlikler, ritüeller vb. okulun program dışı etkinliklerini örtük program bağlamında değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği: |
Eğitimde formal program ve program dışı etkinlikler/ örtük program kavramları;
örtük programla ilgili yaklaşımlar; bilişsel ve duyuşsal alan öğrenmeleri ve örtük program; bir ritüel yeri olarak okul; okulda program dışı etkinlikler olarak okul törenleri; okulda sosyal, kültürel, sportif ve sanatsal etkinliklerin önemi ve yönetimi; değerler eğitiminde örtük programın yeri ve önemi; değerler
eğitimi açısından program dışı (anma, kutlama, buluşma, mezuniyet vd.) etkinlikler konuları incelenecektir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ders hakkında genel bilgiler ve amaçlar |
|
2) |
Resmi program ve resmi olmayan program ile program dışı etkinlikler ve örtük |
|
3) |
Örtük programla ilgili yaklaşımlar |
|
4) |
Örtük programla ilgili yaklaşımlar ve öğrenme öğretme sürecine yansımaları
|
|
5) |
Öğrenme Alanları ve Örtük Program İlişkisi
|
|
6) |
Eğitimde Program Dışı Etkinlikler |
|
7) |
Okulda program dışı etkinlikler |
|
8) |
Ara sınav |
|
9) |
Okulda program dışı etkinliklerin üstün yönleri ve sınırlılıkları
|
|
10) |
Eğitimde program dışı etkinliklerin yönetimi |
|
11) |
Eğitimde program dışı etkinlik mekanları ve uygulamalar |
|
12) |
Eğitimde program dışı etkinlik mekanları ve uygulamalar |
|
13) |
Eğitimde program dışı etkinlik uygulamaları |
|
14) |
Eğitimde program dışı etkinlik uygulamaları |
|
15) |
Eğitimde program dışı etkinlik uygulamaları |
|
16) |
Final sınavı |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Eccles, J. S., Barber, B. L., Stone, M., & Hunt, J. (2003). Extracurricular activities and adolescent development. Journal of social issues, 59(4), 865-889. |
Diğer Kaynaklar: |
Eccles, J. S., Barber, B. L., Stone, M., & Hunt, J. (2003). Extracurricular activities and adolescent development. Journal of social issues, 59(4), 865-889. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Beden Eğitimi öğretiminin gerekliliklerine uygun olarak etkili planlama yapabilirler, |
|
2) |
Sağlık davranışı geliştirici bilgi ve becerileri uygulayabilirler, |
|
3) |
Ritim müzik ve hareket odaklı beceriler sahip olabilirler, |
|
4) |
Sporcular ve takımlarla çalışırken sahip olduğu bilgi ve becerileri kullanabilirler, |
|
5) |
Bilimsel araştırma yetkinliklerine sahip olurlar, |
|
6) |
Türk dilini doğru ve etkili bir şekilde kullanabilirler, |
|
7) |
Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanma becerisine sahip olabilirler |
|
8) |
Farklı spor alanlarına yönelik edindikleri bilgi ve becerileri uygulayabilirler. |
|
9) |
Spora özgü olguları çeşitli bilimsel disiplinler perspektifinden yorumlayabilirler, |
|
10) |
Yetenekli bireyleri uygun spor alanlarına yönlendirme ve geliştirme becerisine sahip olabilirler. |
|
11) |
Sportif organizasyonları yönetme, düzenleme ve yaygınlaştırma yetkinliğine sahip olabilirler, |
|