SPE119 Eğitimde Program Dışı EtkinliklerKurumsal BilgilerAkademik Programlar Beden Eğitimi ve Spor ÖğretmenliğiÖğrenciler İçin Bilgiler
Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SPE119
Ders İsmi: Eğitimde Program Dışı Etkinlikler
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü:
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğretim Elemanı
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı; resmi program, program dışı etkinlikler ve örtük program
kavramlarını incelemek, örtük program yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olmak, örtük programın bilişsel ve duygusal öğrenmelere etkisini açıklamak, törenler, sosyal kültürel etkinlikler, ritüeller vb. okulun program dışı etkinliklerini örtük program bağlamında değerlendirmektir.
Dersin İçeriği: Eğitimde formal program ve program dışı etkinlikler/ örtük program kavramları;
örtük programla ilgili yaklaşımlar; bilişsel ve duyuşsal alan öğrenmeleri ve örtük program; bir ritüel yeri olarak okul; okulda program dışı etkinlikler olarak okul törenleri; okulda sosyal, kültürel, sportif ve sanatsal etkinliklerin önemi ve yönetimi; değerler eğitiminde örtük programın yeri ve önemi; değerler
eğitimi açısından program dışı (anma, kutlama, buluşma, mezuniyet vd.) etkinlikler konuları incelenecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Örtük program, program dışı etkinlikler İle resmi program arasındaki ilişkiyi açıklar
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Eğitim ortamlarındaki örtük program unsurlarını analiz eder
2) Törenler, ritüeller vb. program dışı etkinlikleri örtük program bağlamında değerlendirir
3) Örtük program yaklaşımlarını açıklar
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Örtük programın duygusal ve bilişsel alan kazanımlarını açıklar
2) Örtük programın resmi program açısından önemini fark eder
Alana Özgü Yetkinlik
1) Değerler eğitiminde program dışı etkinliklerin yerini ve önemini açıklar
2) Okulların fiziki ortam, sosyal ortam ve öğrenme ortamına ilişkin düzenlemelerini örtük program yaklaşımlarına göre analiz eder.
3) Okulların fiziki ortam, sosyal ortam ve öğrenme ortamına ilişkin düzenlemelerini örtük program yaklaşımlarına göre analiz eder.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders hakkında genel bilgiler ve amaçlar
2) Resmi program ve resmi olmayan program ile program dışı etkinlikler ve örtük
3) Örtük programla ilgili yaklaşımlar
4) Örtük programla ilgili yaklaşımlar ve öğrenme öğretme sürecine yansımaları
5) Öğrenme Alanları ve Örtük Program İlişkisi
6) Eğitimde Program Dışı Etkinlikler
7) Okulda program dışı etkinlikler
8) Ara sınav
9) Okulda program dışı etkinliklerin üstün yönleri ve sınırlılıkları
10) Eğitimde program dışı etkinliklerin yönetimi
11) Eğitimde program dışı etkinlik mekanları ve uygulamalar
12) Eğitimde program dışı etkinlik mekanları ve uygulamalar
13) Eğitimde program dışı etkinlik uygulamaları
14) Eğitimde program dışı etkinlik uygulamaları
15) Eğitimde program dışı etkinlik uygulamaları
16) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Eccles, J. S., Barber, B. L., Stone, M., & Hunt, J. (2003). Extracurricular activities and adolescent development. Journal of social issues, 59(4), 865-889.
Diğer Kaynaklar: Eccles, J. S., Barber, B. L., Stone, M., & Hunt, J. (2003). Extracurricular activities and adolescent development. Journal of social issues, 59(4), 865-889.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

6

7

3

4

5

8

9

Program Kazanımları
1) Beden Eğitimi öğretiminin gerekliliklerine uygun olarak etkili planlama yapabilirler,
2) Sağlık davranışı geliştirici bilgi ve becerileri uygulayabilirler,
3) Ritim müzik ve hareket odaklı beceriler sahip olabilirler,
4) Sporcular ve takımlarla çalışırken sahip olduğu bilgi ve becerileri kullanabilirler,
5) Bilimsel araştırma yetkinliklerine sahip olurlar,
6) Türk dilini doğru ve etkili bir şekilde kullanabilirler,
7) Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanma becerisine sahip olabilirler
8) Farklı spor alanlarına yönelik edindikleri bilgi ve becerileri uygulayabilirler.
9) Spora özgü olguları çeşitli bilimsel disiplinler perspektifinden yorumlayabilirler,
10) Yetenekli bireyleri uygun spor alanlarına yönlendirme ve geliştirme becerisine sahip olabilirler.
11) Sportif organizasyonları yönetme, düzenleme ve yaygınlaştırma yetkinliğine sahip olabilirler,

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Beden Eğitimi öğretiminin gerekliliklerine uygun olarak etkili planlama yapabilirler,
2) Sağlık davranışı geliştirici bilgi ve becerileri uygulayabilirler,
3) Ritim müzik ve hareket odaklı beceriler sahip olabilirler, 4
4) Sporcular ve takımlarla çalışırken sahip olduğu bilgi ve becerileri kullanabilirler, 5
5) Bilimsel araştırma yetkinliklerine sahip olurlar, 4
6) Türk dilini doğru ve etkili bir şekilde kullanabilirler, 3
7) Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanma becerisine sahip olabilirler 4
8) Farklı spor alanlarına yönelik edindikleri bilgi ve becerileri uygulayabilirler. 4
9) Spora özgü olguları çeşitli bilimsel disiplinler perspektifinden yorumlayabilirler, 4
10) Yetenekli bireyleri uygun spor alanlarına yönlendirme ve geliştirme becerisine sahip olabilirler. 4
11) Sportif organizasyonları yönetme, düzenleme ve yaygınlaştırma yetkinliğine sahip olabilirler, 4

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Uygulama 1 % 5
Ödev 1 % 25
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Uygulama 2 30 60
Sınıf Dışı Ders Çalışması 10 1 10
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 100