SPE324 TenisKurumsal BilgilerAkademik Programlar Beden Eğitimi ve Spor ÖğretmenliğiÖğrenciler İçin Bilgiler
Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SPE324
Ders İsmi: Tenis
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
1 2 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Alan Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. Yasemin ALTUNTAŞ
Dersi Veren(ler):



Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilere, tenis branşına özgü teknik becerileri ve taktiksel uygulamalara yönelik stratejileri temel düzeyde analiz etme bilgi ve becerisi kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: Antrenörün rolü, antrenörlük felsefesi, tenis antrenörünün iletişim becerileri Tekler ve çiftler oyun kuralları, branşa özgü temel teknikleri öğretim yöntemleri, Raket tutuşu, Bekleyiş pozisyonu, Forehand Vuruş tekniği, Backhand Vuruş tekniği, Vole ve smaç vuruş tekniği, servis atış ve karşılama tekniği, Temel düzeydeki müsabaka taktikleri konularını kapsamaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Tenis sporunun tarihsel gelişimi ve kullanılan malzemeler hakkında bilgileri açıklayabilecektir
2) Tenis oyun kurallarını açıklayabilecektir
3) Tenis raket tutuş çeşitleri ve temel duruş tekniklerinin basamaklamalarını gösterebilecektir
4) Forehand ve backhand flat vuruş tekniğinin teorik anlatımı ve uygulamasına yönelik alıştırmalar öğretim basamaklamalarını gösterebilecektir
5) Forehand ve backhand vole vuruş tekniğinin teorik anlatımı ve uygulamasına yönelik alıştırmalar ile öğretim basamaklamalarını gösterebilecektir
6) Forehand servis ve smaç vuruş tekniğinin teorik anlatımı ve uygulamasına yönelik alıştırmaların öğretim basamaklamalarını gösterebilecektir
7) Turnuva düzenleyebilme
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tenis sporunun tarihsel gelişimi ve kullanılan malzemeler hakkında bilgi
2) Tenis raket tutuş çeşitleri ve temel duruş tekniklerinin öğretilmesi Forehand vuruş tekniğinin teorik anlatımı ve uygulamasına yönelik alıştırmalar.
3) Forehand vole vuruş tekniğinin teorik anlatımı ve uygulamasına yönelik alıştırmalar
4) Backhand vuruş tekniğinin teorik anlatımı ve uygulamasına yönelik alıştırmalar
5) Forehand ve Backhand vuruş teknikleriyle ilgili drill çalışmaları
6) Backhand vole vuruş tekniğinin teorik anlatımı ve uygulamasına yönelik alıştırmalar
7) Smaç vuruş tekniğinin teorik anlatımı ve uygulamasına yönelik alıştırmalar
8) Yarıyıl içi sınavı
9) Servis vuruş tekniğinin teorik anlatımı ve uygulamasına yönelik alıştırmalar
10) Tüm vuruş tekniklerini içeren çalışma drilleri.
11) Servis- return uygulamasına yönelik alıştırmalar
12) Servis vuruş tekniğinin teorik anlatımı ve uygulamasına yönelik alıştırmalar
13) Maç kuralları ve uygulaması
14) Turnuva düzenlenmesi
15) Yarıyıl sonu sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Soysal, Y. (2018). Tenis Antrenmanları İçin Drill Çalışma Kitabı. Nobel Yayıncılık, İstanbul.
Diğer Kaynaklar: Gülmez, İ. (2012). Teniste Vuruş Teknikleri Analizi ve Talimat Verme İlkeleri. Nobel Bilimsel Eserler, Ankara.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

Program Kazanımları
1) Beden Eğitimi öğretiminin gerekliliklerine uygun olarak etkili planlama yapabilirler,
2) Sağlık davranışı geliştirici bilgi ve becerileri uygulayabilirler,
3) Ritim müzik ve hareket odaklı beceriler sahip olabilirler,
4) Sporcular ve takımlarla çalışırken sahip olduğu bilgi ve becerileri kullanabilirler,
5) Bilimsel araştırma yetkinliklerine sahip olurlar,
6) Türk dilini doğru ve etkili bir şekilde kullanabilirler,
7) Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanma becerisine sahip olabilirler
8) Farklı spor alanlarına yönelik edindikleri bilgi ve becerileri uygulayabilirler.
9) Spora özgü olguları çeşitli bilimsel disiplinler perspektifinden yorumlayabilirler,
10) Yetenekli bireyleri uygun spor alanlarına yönlendirme ve geliştirme becerisine sahip olabilirler.
11) Sportif organizasyonları yönetme, düzenleme ve yaygınlaştırma yetkinliğine sahip olabilirler,

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Beden Eğitimi öğretiminin gerekliliklerine uygun olarak etkili planlama yapabilirler,
2) Sağlık davranışı geliştirici bilgi ve becerileri uygulayabilirler,
3) Ritim müzik ve hareket odaklı beceriler sahip olabilirler,
4) Sporcular ve takımlarla çalışırken sahip olduğu bilgi ve becerileri kullanabilirler,
5) Bilimsel araştırma yetkinliklerine sahip olurlar,
6) Türk dilini doğru ve etkili bir şekilde kullanabilirler,
7) Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanma becerisine sahip olabilirler
8) Farklı spor alanlarına yönelik edindikleri bilgi ve becerileri uygulayabilirler.
9) Spora özgü olguları çeşitli bilimsel disiplinler perspektifinden yorumlayabilirler,
10) Yetenekli bireyleri uygun spor alanlarına yönlendirme ve geliştirme becerisine sahip olabilirler.
11) Sportif organizasyonları yönetme, düzenleme ve yaygınlaştırma yetkinliğine sahip olabilirler,

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama
Yarışma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Uygulama 2 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Uygulama 12 2 24
Arazi Çalışması 10 2 20
Sunum / Seminer 1 2 2
Ödevler 6 2 12
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 90