Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | SPE324 | ||||||||
Ders İsmi: | Tenis | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Alan Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. Yasemin ALTUNTAŞ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilere, tenis branşına özgü teknik becerileri ve taktiksel uygulamalara yönelik stratejileri temel düzeyde analiz etme bilgi ve becerisi kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: | Antrenörün rolü, antrenörlük felsefesi, tenis antrenörünün iletişim becerileri Tekler ve çiftler oyun kuralları, branşa özgü temel teknikleri öğretim yöntemleri, Raket tutuşu, Bekleyiş pozisyonu, Forehand Vuruş tekniği, Backhand Vuruş tekniği, Vole ve smaç vuruş tekniği, servis atış ve karşılama tekniği, Temel düzeydeki müsabaka taktikleri konularını kapsamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tenis sporunun tarihsel gelişimi ve kullanılan malzemeler hakkında bilgi | |
2) | Tenis raket tutuş çeşitleri ve temel duruş tekniklerinin öğretilmesi Forehand vuruş tekniğinin teorik anlatımı ve uygulamasına yönelik alıştırmalar. | |
3) | Forehand vole vuruş tekniğinin teorik anlatımı ve uygulamasına yönelik alıştırmalar | |
4) | Backhand vuruş tekniğinin teorik anlatımı ve uygulamasına yönelik alıştırmalar | |
5) | Forehand ve Backhand vuruş teknikleriyle ilgili drill çalışmaları | |
6) | Backhand vole vuruş tekniğinin teorik anlatımı ve uygulamasına yönelik alıştırmalar | |
7) | Smaç vuruş tekniğinin teorik anlatımı ve uygulamasına yönelik alıştırmalar | |
8) | Yarıyıl içi sınavı | |
9) | Servis vuruş tekniğinin teorik anlatımı ve uygulamasına yönelik alıştırmalar | |
10) | Tüm vuruş tekniklerini içeren çalışma drilleri. | |
11) | Servis- return uygulamasına yönelik alıştırmalar | |
12) | Servis vuruş tekniğinin teorik anlatımı ve uygulamasına yönelik alıştırmalar | |
13) | Maç kuralları ve uygulaması | |
14) | Turnuva düzenlenmesi | |
15) | Yarıyıl sonu sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Soysal, Y. (2018). Tenis Antrenmanları İçin Drill Çalışma Kitabı. Nobel Yayıncılık, İstanbul. |
Diğer Kaynaklar: | Gülmez, İ. (2012). Teniste Vuruş Teknikleri Analizi ve Talimat Verme İlkeleri. Nobel Bilimsel Eserler, Ankara. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Beden Eğitimi öğretiminin gerekliliklerine uygun olarak etkili planlama yapabilirler, | ||||||||||
2) Sağlık davranışı geliştirici bilgi ve becerileri uygulayabilirler, | ||||||||||
3) Ritim müzik ve hareket odaklı beceriler sahip olabilirler, | ||||||||||
4) Sporcular ve takımlarla çalışırken sahip olduğu bilgi ve becerileri kullanabilirler, | ||||||||||
5) Bilimsel araştırma yetkinliklerine sahip olurlar, | ||||||||||
6) Türk dilini doğru ve etkili bir şekilde kullanabilirler, | ||||||||||
7) Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanma becerisine sahip olabilirler | ||||||||||
8) Farklı spor alanlarına yönelik edindikleri bilgi ve becerileri uygulayabilirler. | ||||||||||
9) Spora özgü olguları çeşitli bilimsel disiplinler perspektifinden yorumlayabilirler, | ||||||||||
10) Yetenekli bireyleri uygun spor alanlarına yönlendirme ve geliştirme becerisine sahip olabilirler. | ||||||||||
11) Sportif organizasyonları yönetme, düzenleme ve yaygınlaştırma yetkinliğine sahip olabilirler, |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Beden Eğitimi öğretiminin gerekliliklerine uygun olarak etkili planlama yapabilirler, | |
2) | Sağlık davranışı geliştirici bilgi ve becerileri uygulayabilirler, | |
3) | Ritim müzik ve hareket odaklı beceriler sahip olabilirler, | |
4) | Sporcular ve takımlarla çalışırken sahip olduğu bilgi ve becerileri kullanabilirler, | |
5) | Bilimsel araştırma yetkinliklerine sahip olurlar, | |
6) | Türk dilini doğru ve etkili bir şekilde kullanabilirler, | |
7) | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanma becerisine sahip olabilirler | |
8) | Farklı spor alanlarına yönelik edindikleri bilgi ve becerileri uygulayabilirler. | |
9) | Spora özgü olguları çeşitli bilimsel disiplinler perspektifinden yorumlayabilirler, | |
10) | Yetenekli bireyleri uygun spor alanlarına yönlendirme ve geliştirme becerisine sahip olabilirler. | |
11) | Sportif organizasyonları yönetme, düzenleme ve yaygınlaştırma yetkinliğine sahip olabilirler, |
Alan Çalışması | |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Yarışma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Uygulama | 2 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 12 | 2 | 24 |
Arazi Çalışması | 10 | 2 | 20 |
Sunum / Seminer | 1 | 2 | 2 |
Ödevler | 6 | 2 | 12 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 90 |