SPE197 OkçulukKurumsal BilgilerAkademik Programlar Beden Eğitimi ve Spor ÖğretmenliğiÖğrenciler İçin Bilgiler
Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SPE197
Ders İsmi: Okçuluk
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Alan Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. Mustafa Serdar TEREKLİ
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Okçuluk yarışma kurallarını, Türk ve Dünya okçuluk tarihini, okçuluğa özgü temel tekniklerini (duruş, tutuş, yayı çekiş, nişan alma, bırakış ve son taşıma), okçuluğa özgü yetenek seçimini, bireysel ve takım yarışları taktikleri.
Dersin İçeriği: Ok atmanın başkalarına nasıl öğretileceği, genel taktiksel bilgileri ve bu bilgilerin öğretim yöntemlerini öğretmek.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Tekniğini ve puanı değerlendirir ve yorumlar
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Okçuluk felsefesini ve oyun kurallarını anlama
2) Okçuluğun temel tekniklerini uygulamak ve aktarmak
3) Oyuncu ve takım özelliklerini inceleme
4) Bireysel-takım olarak antrenmanlarını uygulama ve aktarmak.
5) Nişangâh ayarı yapar.
6) Farklı mesafelerde atış tekniğini sergiler.
7) Yarışma kurallarını hatırlar.
8) Okçulukla ilgili malzemeleri söker ve birleştirir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Okçuluğun tanıtımı, okçuluk tarihi, günümüzde modern okçuluk, okçuluk yarışma kuralları, saha ve malzeme bilgisi
2) Çalışmalar sırasında alınacak güvenlik önlemleri. Duruş ve tutuş çalışmaları.
3) Çekiş ve atış pozisyonu alma
4) Nişan alma (yay ile hedefe bakma çalışmaları)
5) Bırakış ve son taşıma
6) Atış pozisyonu alma (atış çizgisinde duruş pozisyonları)
7) Bireysel yarışmalarda izlenecek taktikler
8) Ara sınav
9) Temel malzeme bilgisi ve yay ayarları
10) Stabil halde yayın ayarları, çekiş ve atış anında yayın hareketi, ayarları
11) Sporcunun fiziki özelliklerine uygun malzeme seçimi ve ayarlanması
12) Ok atmayı her yaşta insana öğretme
13) 25 m. Atış çalışmaları
14) Takım yarışmalarında atış şekilleri ve taktikleri
15) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: F.I.T.A. Okçuluk Kuralları Çeviren Doç. Dr. Hayri Ertan
Türkiye Okçuluk Federasyonu Antrenörlük kursu yayınları
Web Siteleri:
Türkiye Okçuluk Federasyonu - http://www.tof.gov.tr
Uluslararası Okçuluk Federasyonu- www.archery.org
Diğer Kaynaklar: F.I.T.A. Okçuluk Kuralları Çeviren Doç. Dr. Hayri Ertan
Türkiye Okçuluk Federasyonu Antrenörlük kursu yayınları
Web Siteleri:
Türkiye Okçuluk Federasyonu - http://www.tof.gov.tr
Uluslararası Okçuluk Federasyonu- www.archery.org

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

6

7

8

9

5

Program Kazanımları
1) Beden Eğitimi öğretiminin gerekliliklerine uygun olarak etkili planlama yapabilirler,
2) Sağlık davranışı geliştirici bilgi ve becerileri uygulayabilirler,
3) Ritim müzik ve hareket odaklı beceriler sahip olabilirler,
4) Sporcular ve takımlarla çalışırken sahip olduğu bilgi ve becerileri kullanabilirler,
5) Bilimsel araştırma yetkinliklerine sahip olurlar,
6) Türk dilini doğru ve etkili bir şekilde kullanabilirler,
7) Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanma becerisine sahip olabilirler
8) Farklı spor alanlarına yönelik edindikleri bilgi ve becerileri uygulayabilirler.
9) Spora özgü olguları çeşitli bilimsel disiplinler perspektifinden yorumlayabilirler,
10) Yetenekli bireyleri uygun spor alanlarına yönlendirme ve geliştirme becerisine sahip olabilirler.
11) Sportif organizasyonları yönetme, düzenleme ve yaygınlaştırma yetkinliğine sahip olabilirler,

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Beden Eğitimi öğretiminin gerekliliklerine uygun olarak etkili planlama yapabilirler,
2) Sağlık davranışı geliştirici bilgi ve becerileri uygulayabilirler,
3) Ritim müzik ve hareket odaklı beceriler sahip olabilirler,
4) Sporcular ve takımlarla çalışırken sahip olduğu bilgi ve becerileri kullanabilirler,
5) Bilimsel araştırma yetkinliklerine sahip olurlar,
6) Türk dilini doğru ve etkili bir şekilde kullanabilirler,
7) Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanma becerisine sahip olabilirler
8) Farklı spor alanlarına yönelik edindikleri bilgi ve becerileri uygulayabilirler.
9) Spora özgü olguları çeşitli bilimsel disiplinler perspektifinden yorumlayabilirler,
10) Yetenekli bireyleri uygun spor alanlarına yönlendirme ve geliştirme becerisine sahip olabilirler.
11) Sportif organizasyonları yönetme, düzenleme ve yaygınlaştırma yetkinliğine sahip olabilirler,

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 2 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 1 16
Laboratuvar 16 1 16
Uygulama 16 2 32
Arazi Çalışması 16 1 16
Ödevler 8 1 8
Ara Sınavlar 1 1 1
Rapor Teslimi 8 1 8
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 98