Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ekonomi bilimini konusu, sosyal bilim olarak ekonomi, mikroekonomi-makroekonomi ayrımı, pozitif-normatif çözümleme, ekonomide karar alıcılar ve ilişkileri |
Mikroekonomi, Daron Acemoğlu, David Laibson, John A. List, Beta Basım Yayın
Makroekonomi, Daron Acemoğlu, David Laibson, John A. List, Beta Basım Yayın |
2) |
Esneklik kavramı, eğim kavramı, esneklik ve eğim ilişkisi, yay esnekliği, esnekliği okuma ve yorumlama, talebin fiyat esnekliği, fiyat esnekliğini belirleyen faktörler |
Mikroekonomi, Daron Acemoğlu, David Laibson, John A. List, Beta Basım Yayın
Makroekonomi, Daron Acemoğlu, David Laibson, John A. List, Beta Basım Yayın |
3) |
Ekonominin tüketim, üretim, bölüşüm bağlamında tanımları, "homo economicus" ve çelişkiler/ikilemler, rasyonelite varsayımı, fırsat maliyetini anlamak, üretim olanakları eğrisi, ceteris paribus kavramı, ekonomik sistemlere kısa bakış |
Mikroekonomi, Daron Acemoğlu, David Laibson, John A. List, Beta Basım Yayın
Makroekonomi, Daron Acemoğlu, David Laibson, John A. List, Beta Basım Yayın |
4) |
Piyasa ve fiyat kavramları, talep yasası, talebi etkileyen faktörler, talep miktarında değişme ve talepte değişme, Giffen paradoksu |
Mikroekonomi, Daron Acemoğlu, David Laibson, John A. List, Beta Basım Yayın
Makroekonomi, Daron Acemoğlu, David Laibson, John A. List, Beta Basım Yayın |
5) |
Talebin gelir esnekliği, talebin çapraz fiyat esnekliği, arzın fiyat esnekliği |
Mikroekonomi, Daron Acemoğlu, David Laibson, John A. List, Beta Basım Yayın
Makroekonomi, Daron Acemoğlu, David Laibson, John A. List, Beta Basım Yayın |
6) |
Toplumsal yararı / faydayı ölçme, ekonomik etkinlik kavramı, üretimde ve dağıtımda etkinlik, tüketici fazlası, üretici fazlası, piyasa aksaklıkları ve devletin müdahalesi |
Mikroekonomi, Daron Acemoğlu, David Laibson, John A. List, Beta Basım Yayın
Makroekonomi, Daron Acemoğlu, David Laibson, John A. List, Beta Basım Yayın |
7) |
Arz kavramı ve piyasa arzı, arzı etkileyen faktörler, arz miktarında değişme/arz eğrisinde değişme, piyasa dengesi, piyasa dengesindeki değişmeler |
Mikroekonomi, Daron Acemoğlu, David Laibson, John A. List, Beta Basım Yayın
Makroekonomi, Daron Acemoğlu, David Laibson, John A. List, Beta Basım Yayın |
8) |
Yarıyıl İçi Sınavı |
|
9) |
Fayda kuramı, kardinal / ordinal fayda, toplam fayda, marjinal fayda, azalan marjinal fayda yasası, marjinal fayda ve tüketici dengesi, eş marjinal fayda, değer paradoksu, bütçe kısıtı, bütçe doğrusu, kayıtsızlık eğrisi, fayda maksimizasyonu ve tüketici dengesi, tüketici dengesinde değişmeler, tüketicinin çalışma seçimi |
Mikroekonomi, Daron Acemoğlu, David Laibson, John A. List, Beta Basım Yayın
Makroekonomi, Daron Acemoğlu, David Laibson, John A. List, Beta Basım Yayın |
10) |
Kar kavramı ve tanımı, üretim kavramı ve üretim fonksiyonu, toplam ürün, ortalama ürün, marjinal ürün, azalan getiri yasası, eş ürün eğrisi, eş maliyet doğrusu, üretici dengesi, üretici dengesinde değişiklik |
Mikroekonomi, Daron Acemoğlu, David Laibson, John A. List, Beta Basım Yayın
Makroekonomi, Daron Acemoğlu, David Laibson, John A. List, Beta Basım Yayın |
11) |
Enflasyonun ve genel fiyat düzeyi kavramları, tüketici fiyat endeksi, GSYH deflatörü, üretici fiyat endeksi, endeks hesaplama yöntemleri, enflasyon hesaplaması, reel değer hesabı, enflasyonun etkileri |
Mikroekonomi, Daron Acemoğlu, David Laibson, John A. List, Beta Basım Yayın
Makroekonomi, Daron Acemoğlu, David Laibson, John A. List, Beta Basım Yayın |
12) |
İşgücü piyasası ile ilgili temel kavramlar, işsizlik tanımı, işsizliğin hesaplanması, işsizlik türleri, işsizliğin etkileri ve Türkiye'de işsizlik üzerine genel tespitler |
Mikroekonomi, Daron Acemoğlu, David Laibson, John A. List, Beta Basım Yayın
Makroekonomi, Daron Acemoğlu, David Laibson, John A. List, Beta Basım Yayın |
13) |
Enflasyonun nedenleri, kısa dönemde enflasyon ve işsizlik ilişkisi, uzun dönemde enflasyon ve işsizlik ilişkisi |
Mikroekonomi, Daron Acemoğlu, David Laibson, John A. List, Beta Basım Yayın
Makroekonomi, Daron Acemoğlu, David Laibson, John A. List, Beta Basım Yayın |
14) |
Dönem içi ödev çalışmalarının genel değerlendirmesi |
Mikroekonomi, Daron Acemoğlu, David Laibson, John A. List, Beta Basım Yayın
Makroekonomi, Daron Acemoğlu, David Laibson, John A. List, Beta Basım Yayın |
15) |
Dönem içi ödev çalışmalarının genel değerlendirmesi |
Mikroekonomi, Daron Acemoğlu, David Laibson, John A. List, Beta Basım Yayın Makroekonomi, Daron Acemoğlu, David Laibson, John A. List, Beta Basım Yayın |
16) |
Yarıyıl Sonu sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir. |
1 |
2) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir. |
5 |
3) |
Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir. |
1 |
4) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir. |
1 |
5) |
Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir. |
1 |
6) |
İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir. |
1 |
7) |
Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir. |
2 |
8) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir. |
1 |
9) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir. |
4 |
10) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir. |
2 |
11) |
Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir. |
1 |
12) |
En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir. |
1 |
13) |
Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir. |
1 |
14) |
Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir. |
1 |
15) |
Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir. |
1 |
16) |
Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder. |
5 |